Sliver (1993)

Thriller / Erotiek

geregisseerd door Phillip Noyce
met Sharon Stone, William Baldwin en Tom Berenger

De knappe Carly Norris verhuist naar een torenhoog gebouw waar de laatste tijd een serie geheimzinnige en dodelijke ongevallen plaatsvonden. Carly komt in contact met haar medebewoners, onder wie Zeke Hawkins,een welgestelde vrijgezel en Jack Landsford, die bezig is met een onderzoek naar de dramatische gebeurtenissen in het appartementengebouw. Wanneer Carly verliefd wordt op Zeke en Landsford afwijst, belandt ze in een troebele en geheimzinnige wereld, niet wetende dat elke stap in haar luxueuze appartement van minuut tot minuut door een geheimzinnige gluurder wordt geregistreerd.

neo (crew)
vond de film helemaal niks,maar toch een 'lekkere' rol van sharon stone

Slecht vreselijk bagger bleh.

Een hele nare film, waar Stone een beetje hoopte op het Basic Instinct effect.

avatar van Ralfke
Ik vond dit juist wel een spannende thriller. Geen meesterwerk, maar hij krijgt van mij toch wel ***1/2.

FisherKing
Van mij ook een 3*
Zo slecht vond ik hem ook niet: Ik vond die gluurderige Baldwin wel geinig. Voyeuristisch ingesteld: en Stone lifte mee met haar Basic Instinct succes..
Redelijk spannend!

vond de film helemaal niks,maar toch een 'lekkere' rol van sharon stone

gimli f
Redelijke film wel, van wat ik me herinner althans (vroegere herinneringen zijn altijd sterker), maar het boek van Ira Levin was spannender.

Ik vond het echt een slechte film, dus niet de moeite waard om twee uur van je leven voor gebruiken.

avatar van Goodfella
Mij iets tè standaard en voorspelbaar...

Het boek is beter (zeer politiek correct antwoord ). Maar het boek is dan ook, naar mijn bescheiden mening, erg goed. De film viel me toch wat tegen. 2.5**

avatar van Quentin
Aardig filmpje met aarderigere Stone

martinbroertjes
Tjonge jonge, nog nooit zo'n slechte film gezien, echt bagger!
One Not To Watch.

FisherKing
martinbroertjes schreef:

Tjonge jonge, nog nooit zo'n slechte film gezien, echt bagger!
One Not To Watch.
ach jongens. Costa is bagger....

Beter dan De Flat vind ik hem niet hoor... Ook deze 3*.

avatar van John Doe
Is dit niet die film waarin dat nieuwe huis ogen in mozaiek heeft die symbolyseren dat het huis 'kijkt'.

nee dat is hem niet. Al weet ik wel welke film je bedoelt, kom alleen niet op de naam

Het totaal verhaal vind ik niet zo heel bijzonder, toch zijn sommige sceines zeker spannend te noemen. Naar mijn weten is de film uitgeroepen geweest tot vrouwenfilm van het jaar. Wat toch wel een beloning legt op bepaalde sceines.

avatar van Quentin
Is niet op tv zoals wel is aangegeven, in plaats hier van Basic Instinct.

avatar van Jorick
Ik vond de film best te pruimen hoor, alhoewel het soms wel een beetje voorspelbaar was. Toch waren er ook enkele redelijk spannende momenten in terug te vinden, waardoor de film best vermakelijk was. 2.5*

avatar van Purmerend
Geen bagger en geen topper. Met trouwens heerlijke muziek zo nu en dan op de achtergrond. 2*

Matige film, die pas op het eind leuk wordt, maar sleept het zo'n anderhalf uur voort.

avatar van U-96
Wat een zwakke en ongeloofwaardige thriller is dit. Matig akteerwerk en nergens spannend. Carly Norris (Sharon Stone) komt in een grote flat te wonen waar de mysterieuze Zeke Hawkins (William Baldwin) in een geheime kamer uren per dag cameratoezicht houdt, voor eigen vermaak, maar ook om de 'grote held' uit te hangen. Ondertussen vinden er af en toe mysterieuze moorden plaats. Je wordt als kijker helemaal door elkaar geschud, omdat je om de zoveel tijd een ander persoon als moordenaar voor je ziet...

De film barst van de ongeloofwaardige dingen:

Hawkins die al lange tijd ziet dat een meisje door haar vader misbruikt wordt. Na al die tijd besluit hij eens om er wat aan te doen door die man te bedreigen. Op slijmerige wijze biedt de man zijn excuses aan aan het meisje en zegt het nooit meer te doen.

Jack Lansford (Tom Berenger) die (nog in moordpak) op heterdaad betrapt wordt bij het lijk van Vida, maar na zijn arrestatie gewoon vrij in de verhoorkamer kan rondlopen en na een tijdje weer vrijgelaten wordt.

Carly die erachter komt dat ze al die tijd gefilmd en begluurd werd, maarja, ze bleef er gewoon wonen, zonder Zeke op het spreekwoordelijke matje te roepen.

Dit zijn slechts voorbeelden van ongeloofwaardige dingen...

De film trekt zich helemaal naar het einde toe en het resultaat is een ronduit teleurstellend einde. Matig en onovertuigend akteerwerk en een zwak uitgewerkt verhaal. Ondanks dat, toch best vermakelijk...

* 2.0 *

De film wist mij ook geen moment op het puntje van mijn stoel te krijgen. Dit komt door het ontbreken van spanning, sfeer, humor en overtuigende personages. Ook ben ik niet zo'n fan van Sharon Stone.

*2.0* is een score waar ik me ook wel in kan vinden U-96.

avatar van SuperSideSwipe
Ik ben niet een grote Sharon Stone fan, maar dit is wel een van haar leukere films.

Best amusant zo een verborgen monitor kamer waar je alles kan begluren

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik had eerst het boek gelezen en dat is veel beter. Toch nog 2 sterren. Slecht is hij niet, maar er ontbreekt veel...

kArIzMa_TuRk
een redelijke voorspelbare film. best goed geacteerd.
verdiend een * * *

Het boek was slecht en niet tot mijn verrassing was de film net zo slecht.

Wat ziet Stone er toch weer geweldig uit in deze film.
Jammer dat ze hier toch een beetje de underdog moet spelen in plaats van een krachtige rol in een film dat ik toch al niet echt als een hoogvlieger ervaar.

avatar van tn2543
Ik vond het echt een goeie film ! Spannend, thrillerig en constant ben ik geboeid gebleven. Ik snap niet waarom zo een lage rating is gegeven. Het is uiteraard geen topfilm, geen 4 waard, vind ik, maar wel een 3,5 sterren. Ik was er een avondje mee doorgekomen hoor.

avatar van Friday the 13 th
Sharon Stone na haar Basic Instinct-belevenis. De film heeft er trouwens wel iets van weg, maar is zeker niet zo geslaagd als Basic Instinct.

De klemtoon ligt vooral meer op het erotische, dan op het thriller-gedeelte. Vrij veel seksscènes gekoppeld met wat erotische loungemusic. Af en toe komt er eens een zwakke moord voorbij en ook de flatgebouw-clichés met het voyeurisme komen nog eens boven drijven.

Film duurt te lang en dat is bedoelt in alle opzichten. Het einde zelf vond ik geen tegenvaller, maar als kijker moet je dan maar besluiten dat de film even goed 20 minuten op voorhand had kunnen afsluiten. Sharon Stone acteerde erg sexy, maar dat helpt de film zijn saaie en dodelijke momenten niet vooruit.

Ik ken er betere in zijn soort!