• 8.523.208 stemmen

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Nicholas Jasenovec

Met onder meer: Michael Cera, Charlyne Yi en Jake Johnson

Plot Paper Heart

"A story about love that's taking on a life on its own."

Charlyne Yi gelooft niet in de liefde, althans dat beweert ze. Ze gelooft in ieder geval niet in de sprookjesliefde of in Hollywoodliefde. Haar eigen persoonlijke ervaringen zorgen ervoor dat ze een sceptische kijk op het leven heeft. Maar dan ontmoet ze Michael Cera, de man van haar dromen...

image

avatar van Riddick

Riddick

Dit lijkt me een erg vermakelijke film. Eindelijk weer is een origineel idee waarvan (althans dat hoop ik) de uitwerking gelukt is. Dat omdat de trailer veel goeds beloofd. Ben benieuwd!

avatar van AHWA

AHWA

Geweldige trailer. Deze wil ik zeker zien. Volgens mij is Yi die vriendin van Martin Starr uit Knocked Up

avatar van AHWA

AHWA

Beetje vreemde film. Voor een groot deel een documentaire over het bestaan van ware liefde, waarbij de verhaaltjes van de geinterviewden mooi werden uitgebeeld door kartonnen figuurtjes, een beetje a la Michel Gondry zullen we maar zeggen.

Het andere verhaal over Yi en Cera lijkt me in scene gezet, maar ook dat is erg aandoenlijk. Yi is heel schattig en Cera speelt eh ja Cera.

Leuk einde ook.

avatar van vato

vato

ik heb hem gezien zeer slechte film kan niet anders zeggen.

geen aanrader om met vrienden te kijken.

nog slechter om alleen te kijken.

nog slechter dan dat om met je vriendin te kijken.

ik heb hem 2x gezien vraag me niet waarom het is dubbele tijdverspilling.

Gewoon slecht verhaal je weet de ''rode draad'' van het verhaal niet.

scenes zijn gewoon slecht opgebouwd en de personages spelen het zeer slecht.

trailer en het echt verschillen gewoon te veel.

Niet kijken echt geen aanrader!

krijgt een 0,5 omdat ik niet lager kan.

slechste film ooit

avatar van bubbles79

bubbles79

Ik heb 'm uit irritatie na 25 minuten uitgezet, misschien moet ik 'm nog een kans geven maar ik denk niet dat het na 25 minuten nog beter gaat worden.

avatar van robertinho

robertinho

Saaie nietszeggende film. 2 sterren.

avatar van Zandkuiken

Zandkuiken

Origineel idee, maar er schort toch heel wat aan de uitwerking.

Zo zijn de getuigenissen veel te kort en te banaal om iets wezenlijks te zeggen over de liefde, en ook de Gondry-achtige (they wish!) knutselpartijtjes zijn in mijn ogen compleet nietszeggend. Het docu-gedeelte werkt dus niet wat mij betreft.

Dan is er de romance tussen Charlyne Yi en Michael Cera, en hoewel Cera altijd garant staat voor een portie ongemakkelijke situaties gaat Paper Heart daar misschien iets te ver in. Van romantiek is er eigenlijk geen sprake en grappig zijn die situaties maar zelden.

De Superbad-ster speelt weer maar eens hetzelfde onhandige, dorky personage en ik kan me best voorstellen dat sommigen graag iets nieuws zouden zien van Cera. Persoonlijk ben ik er nog niet op uitgekeken en heb dus weer genoten van zijn optreden.

De charme van Yi daarentegen is me minder duidelijk. Aanvankelijk heb je de indruk naar een meisje van een jaar of 12-13 te zitten kijken, en 't is dan ook serieus verschieten wanneer Michael haar aan de haak probeert te slaan. Aangezien ze al met de auto rijdt, zal ze wel wat ouder zijn, maar daar gedraagt ze zich toch niet naar. Op de één of andere manier ging ik me een beetje storen aan haar overdreven kinderlijk gedrag: tot op een bepaalde hoogte is dat charmant, maar bij Yi lijkt het echt een uit de hand gelopen act.

Bij momenten sympathiek, maar uiteindelijk een filmpje waar meer in zat. Het einde vond ik in tegenstelling tot AHWA overigens een complete misser.

avatar van leandero

leandero

Haha Michael Cera, de man van haar dromen.. kom niet meer bij

avatar van Zandkuiken

Zandkuiken

leandero schreef:

Haha Michael Cera, de man van haar dromen.. kom niet meer bij

Wacht tot je háár ziet...

avatar van Guinness

Guinness

vato schreef:

!

krijgt een 0,5 omdat ik niet lager kan.

Niet stemmen is nog lager.

avatar van hheleen

hheleen

Jammer dat de film zo slecht beoordeeld wordt! Ik vond het erg origineel dat stukken documentaire en fictie door elkaar gebruikt zijn. De getuigenissen van de verschillende 'echte' mensen gingen misschien niet enorm diep, maar wie zit daar nou echt op te wachten? Dat was ook de conclusie van iedereen: liefde valt niet uit te leggen of compleet uit te diepen. Wanneer je dat gaat doen wordt het een heel plastisch gebeuren en het blijft een stukje magie. De getuigenissen lieten precies zien wat het was; iets heel gewoons, maar toch bijzonder.

Daarnaast vond ik de romance zeer realistisch. Je zou haast denken dat het echt was, je kon de ongemakkelijkheid van het continu voor de camera's zijn gewoon voelen. En dat was ook het doel denk ik. Dus van slecht acteren kan je hier niet spreken, aangezien het er als real life uit moest zien en in het echte leven verlopen dat soort dingen nu eenmaal zo knullig.

Misschien geen film om heel hard bij te lachen of huilen, maar precies wat het zijn moet. Creatief, origineel met een prima boodschap. (vond de knutselwerkjes en de muziek overigens zeer fijn, maakten de film helemaal af.)

scorsese

Aardig filmpje waarin Charlyne Yi op zoek gaat naar wat liefde precies is, en ondertussen misschien zelf wel liefde vindt. Het geheel is zeker origineel (een soort van kruising tussen een documentaire en romcom), maar het blijft allemaal wel erg oppervlakkig en simpel. Ook het einde valt wat tegen, aangezien het niet als een einde voelt. Maar charmant is het allemaal wel en ook Charlyne Yi heeft iets aandoenlijks en grappigs. Vanwege de originele aanpak nog net 3.0 sterren.

avatar van Blokland

Blokland

Deze film 0,5 ster geven is het stemmatig equivalent van een onbeholpen zeehondje neerknuppelen...

avatar van Pelagatti

Pelagatti

Nee... vreselijk. Sorry niet mijn soort film. De docu achtige passages zijn saai en halen compleet het tempo uit de "film". Geen interessante verhaallijn, gewoon slaapverwekkend!