'Crocodile' Dundee II (1988)

Alternatieve titel: Crocodile Dundee II

Australië / Verenigde Staten
Komedie / Avontuur

geregisseerd door John Cornell
met Paul Hogan, Linda Kozlowski en John Meillon

Crocodile Dundee ziet alles door een roze bril. Hij woont samen met de knappe journaliste Sue en geniet van de mogelijkheden die de grote stad Manhattan te bieden heeft. Maar er komt een einde aan het sprookje wanneer Sue gegijzeld wordt door drugsdealers. Die zijn blijkbaar op zoek naar bezwarende foto's die Sue van haar ex-man ontving. Met de hulp van LeRoy Brown en een straatbende uit New York slaagt Dundee erin om zijn geliefde te bevrijden. Ze besluiten om even op adem te komen in Australië, maar veel rust krijgen ze daar niet.

Kan ik me beter herrineren en ik weet dat er wel leuke stukjes in zitten maar echt heel denderend is het allemaal niet.

uiterst vermakelijke komedie, iets sterker als deel 1 3.5*

avatar van Jorick
Ik vond deze film juist minder dan het eerste deel. 2*

Logisch vervolg op het eerste deel. dus ook 2.5*

avatar van otherfool
Gewoon weer een leuke film rond Crocodile Dundee. Familievertier bij uitstek, al heeft deel 1 misschien iets meer charme.

Toch maar weer 3,5*.

Er zitten best leuke dingen in dit 2e deel van Crocodile Dundee, maar ik vind het net allemaal net iets te geforceerd en naïef over komen.
Krap voldoendetje.

avatar van hedkandi1
Deel 2 zoals vaan matiger dan deel 1, ook in dit geval.

avatar van Iron Maiden
over ondergewaardeerd gesproken.
ik vond deze leuker dan 1, omdat hij hier weer teruggaat naar Down Under en er zit meer actie in.
verhaal is ook top en ik vond hem super!

avatar van tommykonijn
Ik had van Deel 2 al niet veel meer verwacht en het is ook nog uitgekomen ook, Enkel Paul Hogan maakt de Film nog soms Vermakelijk .

avatar van jumpstylemovie
Een minder leuke film maar het kijken wel waard

2**

avatar van MiranLovertje
Nog erger dan deel 1!!!

avatar van film88888
Veel beter dan het eerste deel, en ook meer avontuur, en komedie, en ook wel beetje actie hier en daar.

Paul Hogan vond ik in deze toch veel beter spelen dan in de eerste.

Verhaal is beetje het zelfde, maar in dit verhaal zit er nog wel iets meer verhaal in.

Heel leuk avontuur filmpje.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geen slecht vervolg op de kaskraker maar vanwege de vaak flauwe en achterhaalde grappen nog steeds een gemiddelde komedie.

avatar van Donkerwoud
Best leuk...voor een B-komedie.

avatar van bennyboy
leuke film.goed acteerwerk.en best goeie komedie.
niks te klagen vind ik.

Erg vermakelijke avonturenfilm, met de nodige dosis humor. Crocodile Dundee is werkelijk een prachtig karakter, leuk neergezet door Paul Hogan (die natuurlijk voor altijd vereenzelvigd zal worden met zijn karakter).

Wel een tikje minder dan het eerste deel: 3,5*.

avatar van hellblazer93
Ik heb deel 1 nooit gezien, maar als die ook zo matig is dan hoef ik ie ook niet per se te zien. De film is redelijk saai en weinig komische scenes. Het acteerwerk was ook niet al te best maar het kon nog wel door de bocht.

2 sterren lijkt me genoeg.

avatar van aburex
Leuk vervolg op het eerste deel. Vond dit zelfs beter. Hogan voelt zich duidelijk in zijn sas. Had deze film al eens gezien op VHS. Nu gezien op DVD die ik eens gekocht had in 2007. Best wel een vermakelijke film zonder al die ingewikkelde toestanden.
Voor mij 4*

avatar van movie acteurs
Redelijk 2e deel na de eerste leuke Dundee Croc. Paul Hogan is natuurlijk geen echt acteur maar doet het leuk in Amerka. Leuk avontuur en een geinig einde. Voor de rest niet zo geweldig. Krijgt nog een 2,5.

avatar van 606
Minder qua komedie meer met actie.
Paul hogan doet het leuk.
Verders is het gewoon een leuke film.

3 sterren

avatar van Lange Darm
Dit blijft gewoon beste feelgood movie voor mij, Paul Hogan de held van Australië op zijn best.

5 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Flauwe grappen.

Een commercieel succesvol vervolg op de kaskraker, maar vanwege de vaak flauwe en achterhaalde grappen nog steeds een gemiddelde komedie. De film deed het destijds goed in de Nederlandse zalen, maar dit vervolg is gewoon meer van hetzelfde doch in een andere setting. De charme van deel een is inmiddels een beetje verdwenen.

Doorsnee.

avatar van Iron Maiden
ik vind de iets serieuzere sfeer juist goed passen bij deze film, personages krijgen ook meer uitdieping en door de drug Colombianen er in te stoppen geeft de film ook wel aan dat dit deel voor een iets ouder publiek bedoeld is.

avatar van DragQueen
Dit vervolg is niet geheel slecht, maar de meeste grappen hebben we al eens eerder gezien. Toch af en toe een leuk momentje, en Paul hogan zit weer goed in zijn rol. 2 Sterren.

avatar van Spetie
Verplicht vervolg dat eigenlijk niet uit kon blijven na het succes van het eerste deel.

Paul Hogan speelt nog steeds met verve de charismatische Mick Dundee. De grappen zijn echter net iets van een lager niveau en ook mist de film iets van de frisheid van het origineel. Wel leuk is het trouwens dat de setting van de film zich op een gegeven moment weer verplaatst naar Australië.

Redelijk.

Best wel een matig vervolg op het eveneens al niet sterke eerste deel. Het gedeelte in Manhattan zorgt nog wat voor leuke stukjes maar de rest van de film stelt weinig voor en is ook best flauw. Paul Hogan speelt de rol van Crocodile Dundee wederom best aardig maar toch kan hij niet veel van deze film maken en hetzelfde geldt voor de eveneens fraaie Linda Kozlowski.

avatar van mnrk
Do you know who that was?... No..... Clint Eastwood.

Net zoals de het 1e deel is ook deel 2 gewoon een leuke komedie/actie film geworden...

Paul Hogan en Linda Kozlowski zijn wederom prima in deze film en zorgen weer voor een paar leuke scene's....en natuurlijk is de setting wederom sterk !

Het was jaren geleden dat ik deze film nog eens had gezien.
Hij blijft nog steeds leuk, en het samenspel tussen Hogan en Kozlowski is schitterend, eigenlijk niet verwonderlijk dat zij na de eerste film een echt koppel zijn geworden en nog steeds zijn trouwens.
Het aan deze film weer veel plezier beleefd en het nodigt uit om de eerste, maar vooral de derde die ik nog nooit heb gezien eens te bekijken.

avatar van Vinokourov
Slap gedoe nog steeds en ook net als het eerste deel onnozel. Die Mick Dundee blijft een ontzettende droogkloot, zo droogkloterig dat het niet grappig is. In deze film neemt ie het samen met Sue op tegen een Colombiaanse drugsbende (waar ondermeer de bakkes van Luis Guzman te spotten is!). Eerst in New York, vervolgens in Australië, waar vele Home Alone-achtige taferelen elkaar opvolgen. Niet echt mijn idee van leuke humor.

avatar van Proeneke
Iets minder dan 1 maar toch nog leuk!

MaartenTuinstra
Wat minder dan deel 1.

Op zijn tijd blijft Dundee wel leuk, maar dit deel is minder grappig dan deel 1. Jammer dat de film zich zo weinig in Manhattan afspeelt, want dat was toch de grote kracht van deel 1.

avatar van Filmkriebel
De aanstekelijke humor uit de eerste film heb ik hier niet teruggezien. Het eerste deel in New York vond ik de film wel goed en werkte nog degelijk. Het hele stuk in Australië was om kiespijn van te krijgen. Hoe makkelijk die Colombianen Mick en vriendinnetje terug vinden in Australië (!). En dan is er de rest van de film haast niks meer om van te smullen. Ook Kozlowski beperkt zich tot schaapachtig lachen en romantisch opkijken naar de grote held. Echt veel om handen had ze niet. Hogan viel me nog mee maar ook hij begon een vervelend cliché te worden op het einde.