• 8.258.861 stemmen

'Crocodile' Dundee II (1988)

Komedie / Avontuur | 108 minuten

Genre: Komedie / Avontuur

Alternatieve titel: Crocodile Dundee II

Oorsprong: Australië / Verenigde Staten

Geregisseerd door: John Cornell

Met onder meer: Paul Hogan, Linda Kozlowski en John Meillon

Releasedatum: 7 juli 1988

Plot 'Crocodile' Dundee II

"The world's favourite adventurer is back for more! much more!"

Crocodile Dundee ziet alles door een roze bril. Hij woont samen met de knappe journaliste Sue en geniet van de mogelijkheden die de grote stad Manhattan te bieden heeft. Maar er komt een einde aan het sprookje wanneer Sue gegijzeld wordt door drugsdealers. Die zijn blijkbaar op zoek naar bezwarende foto's die Sue van haar ex-man ontving. Met de hulp van LeRoy Brown en een straatbende uit New York slaagt Dundee erin om zijn geliefde te bevrijden. Ze besluiten om even op adem te komen in Australië, maar veel rust krijgen ze daar niet.

imageimageimageimageimageimage

avatar van MaartenTuinstra

MaartenTuinstra

Wat minder dan deel 1.

Op zijn tijd blijft Dundee wel leuk, maar dit deel is minder grappig dan deel 1. Jammer dat de film zich zo weinig in Manhattan afspeelt, want dat was toch de grote kracht van deel 1.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

De aanstekelijke humor uit de eerste film heb ik hier niet teruggezien. Het eerste deel in New York vond ik de film wel goed en werkte nog degelijk. Het hele stuk in Australië was om kiespijn van te krijgen. Hoe makkelijk die Colombianen Mick en vriendinnetje terug vinden in Australië (!). En dan is er de rest van de film haast niks meer om van te smullen. Ook Kozlowski beperkt zich tot schaapachtig lachen en romantisch opkijken naar de grote held. Echt veel om handen had ze niet. Hogan viel me nog mee maar ook hij begon een vervelend cliché te worden op het einde.

avatar van Eric001

Eric001

Echt geen reet aan deze film.

avatar van blurp194

blurp194

Een volstrekt overbodig tweede deel dat niets meer te brengen heeft dan een erg trieste cast van bijrollen, een moeizaam verhaal en veel herhaling van zetten. Laat ik het daar maar bij laten.