Crocodile Dundee in Los Angeles (2001)

Australië / Verenigde Staten

geregisseerd door Simon Wincer
met Paul Hogan, Linda Kozlowski en Jere Burns

Mick 'Crocodile' Dundee heeft een rustig leventje met de toeristen die willen zien hoe hij krokodillen vangt. Zijn vriendin Sue krijgt plots het voorstel om haar vader te vervangen op de krantenredactie in Los Angeles. Dundee vindt dit een buitenkans want op die manier kunnen ze hun zoon Mikey iets van het stadsleven laten zien. Eens aan het werk stort Sue zich meteen op de zaak van een kleine filmmaatschappij die behoorlijk vreemde zakelijke beslissingen neemt. Haar vermoeden is dat de maatschappij een smokkeloperatie verbergt. Mick Dundee neemt een baantje op de filmset om bij het onderzoek te helpen.

avatar van Tommy De Vito
De film had leuk kan uitpakken met veel grappen, maar heb amper kunnen lachen met deze crocodile dundee. Jammer. Zal de andere 2 delen binnenkort weer eens bekijken. 2*

avatar van Richard_Voorhees
Zojuist weer eens bekeken. Ik blijf deze film eigenlijk wel waarderen. Het is natuurlijk geen topper, maar ik vind dat Paul Hogan zijn personage heerlijk neerzet. Ik ken van de Crocodile Dundee trilogie alleen deel 2 niet. Eigenlijk dacht ik dat deze film heel wat ouder was dan uit 2001, want deze film heeft een heerlijke, nostalgische uitstraling. Geinig filmpje.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Als je deze al goed vindt, moet je zeker deel 2 een keer bekijken. Crocodile Dundee in de stad, wat een kleine cultuurshock teweeg brengt.

avatar van lars-pixar
‘een wel vrij geslaagde film maar niet om van dubbel te liggen’

Het verhaal is erg luchtig en heeft zo zijn eigen tempo ook Paul Hogan heeft weer zijn best gedaan op zijn ouwen leeftijd en ook hij past zich goed aan het script alleen in heel de film is maar een ding wat minder is en dat is de humor die ik wel heb kunnen op pakken in de film alleen waren ze erg matig. Alleen het is nou te laat om nog een 4de film te voor schijn te halen ik denk dat die dan niet de bioscoop haalt. 3,0*

Dick2008
Helemaal niet mijn smaak dit soort films. Ik ken ook alleen deze film. Begint trouwens erg leuk met de krokodillenvangerij, maar daarna holt de film achteruit met af en toe nog een opleving omdat Dundee in een heel andere omgeving verkeert, waardoor nog wel grappige momenten, maar de film had toch veel leuker kunnen zijn. Jammer. 2.0.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Foutje. Heb de eerste film toch ook gezien, zie ik nu opeens, 1.0, waarschijnlijk in de huiskamer destijds. Maar ik ben er geen liefhebber van.

Erg, erg matige film. Het eerste half uur is nog wel OK, maar dat komt mede omdat we in zelf in LA zijn geweest en veel herkenbare dingen zagen (bijvoorbeeld het stinkdier !!!ha,ha!!).
Na een half uur wordt het verhaal bedroefend slecht. Jammer !!

avatar van Spetie
Derde en laatste deel uit de reeks, die zich jaren na het tweede deel afspeelt.

Hogan is hier inmiddels behoorlijk op leeftijd en dat kun je wel zien. Het verhaaltje is nog wel te doen, maar de frisheid is er duidelijk vanaf. Hogan zelf doet het niet onaardig, maar grotendeels lijkt het allemaal een herhaling van zetten t.o.v. de andere twee films.

In zijn geheel uiteindelijk vrij matig en het voelt allemaal redelijk overbodig aan.

avatar van chucknorris
Het is en blijft jeugdsentiment voor me. Ik denk dat ik deel 1 destijds zeker 10 keer gekeken heb. "that's not a knife...this is a knife!" enfin.

Deze is natuurlijk in alle opzichten minder. Met name het scenario is echt om te huilen. Maar goed.. het eerste gedeelte in the bush tot ongeveer 2/3 van de film vond ik vermakelijk.

Dat gedoe daarna met die bassie en adriaan boeven duidelijk niet. En by the way: die linda kozwlowski heeft volgens mij iets te vaak een botox badje genoemen. vind dat altijd zonde, is en blijft een mooie vrouw natuurlijk.

2 1/2 * op conto van paul hogan

Na ruim 13 jaar dacht Simon Wincer waarschijnlijk dat dit een goed moment moest zijn om nog eens een Crocodile Dundee film te maken. Maar eerlijk gezegd had hij dat beter niet kunnen doen want de film is echt slecht. Het was wel leuk dat Paul Hogan weer de rol van Crocodile Dundee speelde maar qua verhaal stelt het allemaal bitter weinig voor en lijkt het ook nog enigszins op het vorige deel. Dankzij Paul Hogan is deze film wel nog een beetje te kijken en dat geldt zeker niet voor Linda Kozlowski die vroeger best een fraaie verschijning was maar nu totaal nep en plastic achtig uitziet. Er zitten een paar leuke momenten in maar veel stelt het allemaal niet voor en deze film had men beter nooit kunnen uitbrengen.

avatar van RuudC
Wat boerenhumor betreft, kijk ik graag naar onze sympathieke krokodillenjager. De eerste twee films over Mick mogen dan wel beter zijn. Van deze zogenaamd mislukte derde deel in de reeks kan ik best genieten. Of hij nu in de Australische bush bivakkeert of elders, maakt niet uit. Ditmaal zet hij Hollywood en het decadente deel van Los Angeles voor het blok. Toch leuk dat er stiekem heel wat kritiek op het ‘betere’ Amerikaanse leven wordt geuit.

Het verhaaltje is wel vrij makkelijk natuurlijk. Het is lang geleden dat ik de eerste twee Crocodile Dunee’s zag, maar volgens mij werd daar ook steeds afgerekend met een criminele bende. Crocodile Dundee in Los Angeles moet het hebben van al die sketches waarin Mick een van zijn talenten of zijn boerenslimheid toepast. Niet iedere grap is geslaagd, maar er valt best wat te lachen. Jacko was een leuke toevoeging. Jammer trouwens van het lage gemiddelde hier. Het acteerwerk was misschien inderdaad niet al te best, maar dat wordt ruim voldoende gecompenseerd.

Toch nog een leuke film deze derde Crocodile Dundee.
Het verbaasde me eigenlijk wel een beetje dat de film nog zo goed is, omdat ie zoveel jaren na nummer twee komt.
Maar de humor werkt nog steeds, en Linda Kozlowski ziet er ook nog altijd goed uit.

avatar van Proeneke
Ook nog wel leuk, maar weer minder als 2.
Goed dat het t laatste deel was.

Hogan is 73 nu, misschien kunnen ze nog een 4e deel maken met krokodillen die een kunstgebit hebben.

avatar van Filmkriebel
Dit derde deel mikt duidelijk meer op humor. Dat is een serieuze breuk in vergelijking met de vorige twee films, waar een evenwicht gezocht werd met avontuur/actie. Er is wel opnieuw een misdaadplot aan verbonden, maar dit speelt slechts in de laatste twintig minuten een rol waardoor het weinig interessant uitpakt. Deze film krijgt wel erg slechte punten, want er zaten toch enkele leuke scènes in zoals de intro scène met die krokodil in Australië en de cameo van Mike Tyson. Ook deze derde en laatste Crocodile Dundee moet de duimen leggen voor het erg goede origineel.

Crocodile Dundee : 4*
Crocodile Dundee II : 2,5*