Drop Dead Gorgeous (1999)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Michael Patrick Jann
met Denise Richards, Kirsten Dunst en Kirstie Alley

De plaatselijke middenstand van Mount Rose in Minnesota organiseert een miss-verkiezing. Gladys, de moeder van één van de kanshebsters, is zelf ex-miss en zet alles op alles om haar dochter te laten winnen. Dochter Becky is een nietszeggend verwend nest dat, net als haar moeder, over lijken gaat. Ze is vooral goed in slijmen tegen de juryleden. Hun tegenhangers zijn een moeder en dochter uit een trailerpark. Dochter Amber wil carrière maken als tv-reporter en ziet deze miss-verkiezing als een opstapje. Haar moeder Annette ziet eruit als een ordinaire del, maar heeft een hart van goud.

SLECHT HEY DEZE FILM!!!....DAMN!...'t is gewoon een schande dat ze zo'n film durven te maken.....en dan ook nog uit te laten komen......

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Deze film is een heel stuk leuker dan ik van tevoren verwacht had. Hij is in een documentaire-stijl gefilmd, wat voor heel droogkomische momenten zorgt. Een nadeel van de film is dat hij te ver doorgaat, een half uur voor tijd is het verhaal eigenlijk al afgelopen, maar de film nog niet. 3 sterren

Leuke film,
het gezeik omtrend de vleeskeuring, die miss universe, miss boerenmetworst, en miss heikneuter heet. Deze film heeft een gezonde dosis humor, en de scenes zijn leuk uitgewerkt. Heerlijke feel good movie, die op een leuke manier is gefilmd.
Heerlijk ontspannen kijken, en genieten.

Groet Bart

veel beter dan ik had verwacht en die Kirsten Dunst heeft wel iets hé, van mij een 4 op 5 : voila !!

geen goede film! ik had er veel meer van verwacht! alleen het eerste stuk was een beetje leuk! hoewel ik kirsten dunst erg leuk vond spelen!
2.5 *

Leuke film ! origineel en droge humor

avatar van De GeuS
Erg leuke film, maar hij had inderdaad na de uitreiking moeten stoppen.

Vooral bij enkele stukjes met die halve dikke lag ik dubbel; 3,5*

avatar van Purmerend
Goede komedie, wordt bijna geen moment saai, alleen inderdaad op het einde. 3*

Humor: dat haar moeder met een bierblikje in haar hand gebrand in het ziekenhuis bed ligt.

Opzich wel leuk, beetje grof en duurde op het eind te lang, en ging toen nergens meer over. Jammer. een 2,5*

Natuurlijk zijn missverkiezingen en Amerikaans patriottisme dom. Maar “Drop dead gorgeous” is misschien nog wel dommer.

De makers van dit filmpje gingen er blijkbaar vanuit dat hun doelgroep zwakbegaafd (en/of erg jong) is. Behoor jij niet tot deze doelgroep? Vermijd deze film dan voor je eigen bestwil.

avatar van Quentin
Wel aardig, sommige grappen zijn wel leuk maar het werkt allemaal net niet zoals het zou moeten ... plot is ook niet geweldig.

avatar van Bananas
Leuke variatie in de manier van verhaal vertellen maakte de film aangenamer dan verwacht. De humor lijkt onbedoeld zwart en de gehele film dendert voorbij zodat het documentaire effect versterkt wordt. Het einde lijkt afgeraffeld maar is daardoor ook wel weer grappig. Ik weet niet wat met opzet en zonder opzet gedaan is maar ik heb me grotendeels vermaakt door alleen al die vraag te herhalen.

Kirsten Dunst + een paar leuke grappen = 1,5 ster

avatar van DeCol
Beetje vage film. Ik heb wel een moment echt serieus moeten lachen en dat heb ik niet vaak als ik rond 1 uur 's nachts een film aan het kijken ben. Ik vond het geen goeie film maar toch bleef ik kijken, vandaar 2.5*

avatar van Dianaa`
Saaie en verschrikkelijke film. Ik dacht dat het verhaal leuk was uitgewerkt, maar ik snap er helemaal niks van. Ik heb op geen enkele moment gelachen om een grap.

avatar van Zira
Maffe film. Er gebeurde van alles op de achtergrond dat erg grappig was.

Beitel
Op momenten razend scherp en dan weer afgezaagd. De film haalt telkens de scherpe randjes weg, waardoor prachtig opgebouwde scènes volledig de mist in gaan. Net wat meer durf en wat minder zwart-wit denken had dit tot een klein toppertje gemaakt, maar het had niet zo mogen zijn. Een leuk tussendoortje dan maar, die zeker valt aan te raden.

avatar van valerio2003
echt een domme film en het einde sloeg echt werkelijk nergens op.

Jammer datie zo lang doorgaat.

avatar van Devoo
Vond ik maar zeer matig. Zaten wel enkele grappige momenten in, maar over het algemeen saai, en slecht. 2.5*

avatar van Aapje81
Film die wat te geforceerd leuk probeert te zijn. Ik weet niet waarom maar ergens voelt deze film nogal fout. Ondanks de behoorlijke cast

avatar van verhoefem
Ik hou ontzettend van dit soort films; de meest belachelijke toestanden op door een sarcastische bril bekijken. Die schoonheidsverkiezingen zijn natuurlijk een heel raar fenomeen en niets anders dan een vleeskeuring. Vaak komt er veel achterkamertjespolitiek aan te pas, zoals bij deze film ook duidelijk naar voren komt. Gelukkig kan je er door dit soort films heel hard om lachen.

Ik kwam echt niet meer bij toen die 'retard' bij de interviews zijn broek steeds meer uit deed. Zijn rol is echt briljant gecast!

Deze film is juist voor de iets meer begaafde mensen onder ons! Als je de film ziet is het juist de kunst om door al dat neppe Amerikaanse gedoe te prikken en te zien dat de film met een hele dikke knipoog is gemaakt. Kijken dus deze film, je wordt er blij van Het duurde wel iets te lang, daarom 4*

avatar van Fayerin
Dit is zo'n heerlijke film! lekkere dikke knipoog naar missverkiezingen en amerika in z'n geheel. Hele fijne rollen van Kirsten Dunst en Denise Richards. tikkeltje bizarre humor, overall gewoon een héle leuke film die je vooral niet te serieus moet nemen.

avatar van VanRippestein
Leuke film. De docu stijl aan het begin is erg fijn, maar helaas verdwijnt die naarmate de film vordert. Erg jammer, aangezien dat ver uit het leukste deel van de film was. De bizarre typetjes hadden meer screentime moeten krijgen, vooral die zwakzinnige broeder hehehehehe (vooral zijn hoofd tijdens de verkiezingen zelf: priceless). Kirsten Dunst is veruit het minst interessant van de film: haar 'struggle' is gewoon niet echt interessant. Het hele plot had daarom meer naar de achtergrond geschoven moeten worden zodat de docu stijl meer naar voren had kunnen komen. Jammer van de op en top hollywood drama op het eind.... Al met al heb ik me, tegen verwachting in, goed vermaakt.

Vond dit best een aardige komedie met ook nog eens een leuke cast. En ja wie kijkt er nu niet graag naar Denise Richards en Kirsten Dunst in een miss verkiezing

avatar van Kr!kke
De film heeft geen onaardig verhaaltje (hoewel flinterdun), maar het kwam er toch niet echt uit. De film is op geen enkel moment echt grappig en daarnaast wordt er door de meeste dames echt zwak geacteerd. Hierbij moet ik in de eerste plaats aan Kirstie Alley denken, die bij mij echt irritatie opwekte (al zal dat deels wel de bedoeling zijn geweest). Gelukkig zijn er nog enkelingen die het best aardig doen, zoals Kirsten Dunst en Allison Janney. Ten slotte vond ik het einde ook maar aan de zwakke kant. Het leek wel of de makers van de film te weinig inspiratie hadden om een leuk einde te bedenken...

avatar van soom
Erg leuk. Een beetje satire, vermengd met wat bitchy scenes. Niet echt een topfilm, zoals bijvoorbeeld Little Miss Sunshine, maar kent echt wel z'n leuke momenten. Ik dacht al dat ik Amy Adams zag rondrennen. Erg fijn om een paar van die steengoede actrices te kunnen aanschouwen. Luchtig, mooi. Liefdevol, zo te zeggen. Leukste vond ik toch wel dat moment dat Lisa haar kostuum aan Amber geeft. De wisselwerking die er tussen hen bestaat vond ik mooi om te zien. Fijne film. Lekker luchtig niemendalletje eigenlijk. Wel weer zo vergeten.

Alleraardigste film met meer dan een handvol grappige, soms hilarische momenten. Leuk geacteerd door Kirsten Dunst en Allison Janney. Bovendien een lekkere soundtrack.
De stijlfiguur om te kiezen voor een film in een film vind ik minder geslaagd, maar al met al een meevaller en een stuk leuker dan de meeste high school-comedies. Erg geschikt voor gedachtenloos vermaak op een regenachtige middag.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en 'k vond hem niet mis. Hij begon erg veelbelovend met de voorstelling van de verschillende kandidates. Dit was eigenlijk het grappigste half uur. Vervolgens zakte de film qua humorgedeelte toch een beetje in. Het einde vond 'k wel wat vlug vlug er nog aangeplakt om het dan toch maar af te ronden. De cast deed het niet slecht.
Leuk filmpje, niet bijster speciaal, maar eens tof om gezien te hebben.

avatar van 606
Geweldig hoe ze zo'n verkiezing naar voren brengen, tenslotte is zo'n verkiezing niks anders dan vleeswaren test, wie het dunst gesneden is. Erg komisch en allemaal lekker lomp. Leuke rollen en ook nog eens prima vertolkt.

3,5 ster

avatar van blurp194
In mijn herinnering was deze film leuker.

Er zitten zeker nog wel een paar leuke grappen in, maar het scherpe randje is net niet scherp genoeg, de zwarte humor is net niet zwart genoeg. Daardoor toch af en toe wat flauw. Aan de pluskant dan weer een heleboel toen nog vrij onbekende maar wel bloedmooie actrices. Meer dan dat wordt het eigenlijk niet. Kijkvoer voor op zondagmiddag.