Patient Seven (2016)

2,55

Horror

geregisseerd door Danny Draven, Paul Davis, Ómar Örn Hauksson, Dean Hewison, Joel Morgan, Johannes Persson, Nicholas Peterson, Erlingur Thoroddsen en Rasmus Wassberg
met Michael Ironside, Jack Plotnick en Grace Van Dien

Een omnibusfilm bestaande uit verschillende verhalen over geestelijk gestoorde patiënten. Deze worden geïnterviewd door Dr. Marcus, om hem te helpen bij het schrijven van een nieuw boek. Elke patiënt heeft een verschrikkelijke misdaad begaan. Al snel doet Marcus de ontdekking dat er één persoon die is die alle patiënten met elkaar verbindt: de nog onbekende patiënt nummer 7.

6 BERICHTEN 1 MENING

avatar van Elchapo
Het plot was best aardig,de rest mmmm nou ja laat ik zeggen geen hoogvlieger...

avatar van Atomaster
Reeks korte matige verhalen terwijl de cast best aardig is. Inderdaad geen hoogvlieger

avatar van Collins
De verhaallijntjes van deze mengeling aan thematische filmpjes waren op zich best interessant. In aanzet waren ze dat filmisch gezien ook nog. Interessant door het gebruik van realistische harde kleuren en door effectieve inzet van de camera, die een paar aardige op psychedelische leest gestoelde shots aflevert. Dat bevalt goed en zorgt ervoor dat aan de filmpjes in beginsel zeker een ongemakkelijke sfeer kleeft.
Eng is het allemaal niet. Zoals gezegd zijn de filmpjes in aanzet interessant, maar vlakken de filmpjes na inname van de sfeer ook weer snel af. De verhaaltjes zijn simpelweg niet boeiend genoeg. Ze tasten voorzichtig wat horrorthematiek af, waarbij het oppervlakkige aftasten voorkomt dat een filmpje echt indringend of spannend wordt. De verhaaltjes blijven dobberen op de oppervlakkige aanzet zonder verdere uitdieping of zonder verrassende toevoeging. Ze zijn gewoon weinig enerverend en weinig boeiend.
Acteertechnisch is het niveau niet hoog. Houterigheid en overacting. Best erg eigenlijk.
De sfx zien er tamelijk nep uit. Dat laatste hoeft niet per sé erg te zijn, maar de beroerde sfx accentueren in dit geval de armoedige uitstraling van de productie behoorlijk.

Niet geslaagd.

avatar van Corcicus
Behoorlijk goeie omnibus. Vooral de eerste drie verhalen waren zeker de moeite waard.

avatar van john mcclane 2
Net niet allemaal.,,goed spel .concept wat ook oké .
Maar met hier en daar een uitzondering voelt het wat traag aan .
Niet eng,geen gore , ( niet super indrukwekkend in ieder geval)
Vond net moeilijk,mijn gedachtes er bij te houden .
Einde is wel redelijk .maar eerlijk gezegd ,wat het eind plot goed uitgewerkt, ik,voelde het na 10 minuten al op mijn klompen aan .
Het geheel ook, maar dus eigenlijk verder , Net niet .