Sr. Pig (2016)

Mexico
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Diego Luna
met Danny Glover, Maya Rudolph en Joel Murray

Eubanks, een varkenshouder uit Georgia die op het punt staat zijn boerderij te verliezen, vertrekt op een road trip met zijn enorme varken Howard. Terwijl ze onderweg zijn naar de grens van Mexico om "Howie" een nieuw thuis te bezorgen, begint het drankprobleem van Eubanks zijn tol te eisen en hun plannen in het honderd te sturen. Zijn vervreemde dochter Eunice wordt gedwongen hen te vergezellen op hun avontuur. Door middel van zijn toewijding aan Howard wil Eubanks vrede sluiten met zijn dochter en hun gebroken relatie herstellen.

avatar van Pazmaster
Een aardige film met een apart verhaal over een oude man die met zijn varken achterin z'n auto naar Mexico reist om het dier te verkopen en het een goed huis te geven. Het loopt echter niet zoals gepland en zijn dochter die zich zorgen om haar vader maakt besluit om hem te helpen. Samen gaan ze op zoek naar een geschikte plek voor Howard het varken. Eindelijk weer eens een degelijke rol van Glover maar ook Rudolph doet het prima. Hier en daar zitten er wat grappige scène's in maar ook de relatie tussen vader en dochter wordt mooi belicht, onder begeleiding van relaxte muziek. Zeker een voldoende waard.

avatar van knusse stoel
Heerlijke film met een prachtig verhaal over een eigenzinnige Amerikaanse burger die zijn prijsvarken wil verkopen om iets moois met het geld te doen. Wat?, dat zie je in de film. Het is deels een roadmovie en dat soort van films zijn meestal wel te pruimen. Ook de humor hier is lichtvoetig en voor de meesten onder ons is het onderbrengen van deze film in drama/komedie te rechtvaardigen.
Wij hebben ons ruim een anderhalf uur prima vermaakt met dit verhaal en een 7,5 als waardering is dan echt niet te hoog.
(omdat dit cijfer hier niet mogelijk is, een 8 in de "ster".)

Nog een opmerking: het valt mij op dat deze mooie film weinig kijkers tot nu toe heeft getrokken (IMDb 425 , Filmvandaag 2 en hier 8, VREEMD vind ik dat als je ziet wat andere gelijksoortige films aan stemmers trekken.

Prima film met een goede Danny Glover en een uitmuntende rol van Howard het werkelijk prachtige varken (beer) en laat weer eens zien hoe trouw en intelligent varkens zijn.

De specialist
Mooi intiem, klein portret van een oude man (mooie rol van Danny Glover) en zijn varken, met een wel heel voorspelbaar einde.

Mooi ingetogen verhaal met een uitstekend acterende Danny Glover als varkensboer van de oude stempel. Film is soms vertederend en ondanks het trage verloop boeiend van begin tot eind.
Echte acteerfilm. Mooie sfeervolle beelden van Mexico en een toepasselijke soundtrack.

Saaie roadmovie.

Apart verhaal over een oude varkensboer die zijn varken wil verkopen in Mexico. Ergens halverwege duikt zijn dochter op om mee te rijden. Het begin is nog wel te doen, maar de tweede helft verliest de film veel kracht. Hier zit je voornamelijk te kijken naar een rijdend busje door (het mooi in beeld gebrachte) Mexico met wat slappe dialogen tussendoor.

Dat is zonde, want het acteerwerk is wel enorm sterk. Zowel Glover als Rudolph acteren erg sterk. Ook audiovisueel gezien zit het uitstekend in elkaar, dus het is zeker te merken dat er met zorg aan de prent is gewerkt. Jammer dat het verhaal dan dermate saai is dat het geen voldoende waard is.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Rustgevend roadtrip filmpje waar niet super veel in gebeurd maar die wel erg vermakelijk is om te volgen.
Danny Glover zet een interessant personage neer, de interactie met zijn dochter (Maya Rudolph) voelt niet geforceerd aan en komt realistisch over.

Wel leuk voor een keertje.

Prachtig,,,,,,