Genre: Komedie / Drama
Speelduur: 138 minuten
Alternatieve titel: Face
Oorsprong:
Frankrijk / Taiwan / België / Nederland
Geregisseerd door: Ming-liang Tsai
Met onder meer: Jean-Pierre Léaud en Laetitia Casta
IMDb beoordeling: 6,0 (1.001)
Gesproken taal: Mandarijn en Frans
Releasedatum: 25 februari 2010
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Visage
Een Taiwanese regisseur vertrekt naar Frankrijk. Daar wil hij in het Louvre een film maken over de mythische figuur Salome. Helaas wordt de film een ramp.
Externe links
Acteurs en actrices
Kang / The Director
Kang's Mother
The Producer / Queen Herodias
Antoine / King Herode
The Star / Salomé
Man in the Boat
Jeanne
Nathalie
Man in Bushes
Video's en trailers
Reviews & comments
wolfmanrene
-
- 672 berichten
- 2784 stemmen
Komt deze ook in de Belgische zalen te spelen?
in ieder gevolg nog op Cinema Novo in Brugge in maart.
In Nederland vanaf 25 februari in Filmmuseum, Amsterdam en Plaza Futura, Eindhoven
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Ik hoop heel erg dat Tsai nog een keer iets echt compleet abstracts en magisch maakt, met een stuk minder dialoog. Nog meer 'stellage' en minder film(plot) dus. Misschien was dit alvast een mooie oefening.
Daar hoop ik dan ook maar op. Die lusteloosheid zit dus met name in die dode scènes die werkelijk niet tot leven komen. Met name met Léaud, maar ook met Ardant en ook vooral die intermezzo's met Amalric en Moreau/Baye. Alle Franse acteurs eruit en er blijft al iets beters over.
Casta vond ik ook een revelatie. En de scene met de badkuip die je beschrijft vond ik ook een hoogtepunt (dat ik al benoemde). Al met al overheerst bij mij de onsamenhangende niemendallerigheid en bij jou de hoop. Laat dat het vertrekpunt zijn voor een volgend hoogtepunt van Tsai. De kaalheid en hoop van Dong, maar dan in een andere setting of zo.
Overigens waren het 3 liedjes.
Ik zal het derde liedje wellicht even de oogjes dicht gehad hebben dan ('t was half tien in de ochtend).
maartendri
-
- 30 berichten
- 11 stemmen
De trailer ziet er mooi uit.
Weet er iemand waar deze film draait in regio Rijnmond?
Wil hem graag zien, ben naar het IFFR geweest en daar was de film Madame Butterfly, was er erg enthousiast over want de film bestond uit 3 shots en duurde ongeveer 35 minuten.
Ik hoor graag een reactie.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Gisteren dan eindelijk gezien. Had in de weken er naar toe nog wat films van Tsai bekeken maar die bevielen me stuk voor stuk niet. Verder had ik me ingelezen in de materie (wat ik eigenlijk nooit doe) want ik wou absoluut niet de ervaring hebben die o.a. Rokuro had op het IFFR.
Maar ik ben tijdens de pauze gewoon op de fiets gesprongen en naar huis gegaan. Wat een pretentieuze nonsens. En al die andere termen die je op dit soort KITCHERIGE (vreselijke term maar ik kan nu niet anders) films kunt plakken. Ik bedoel probeert Tsai nu een ode/eerbetoning te maken op zijn eigen werk?
Tevens voor mij de laatste film van Tsai want deze man komt niet verder dan aan het elkaar plakken van wat mooie beelden zonder dat het inhoud heeft.
robertus65
-
- 1130 berichten
- 0 stemmen
Kunstzinnige film bedoelde film vermoed ik, want van een logisch geheel was geen sprake.
De weinig zeggende scènes hangen als los zand aan elkaar en de diepere betekenis of emotionele lading is mij volledig ontgaan. Voor de liefhebber duidelijk.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Een ambitieuze, maar pretentieloze, bizarre, ongevoelige, supervervelende, slaapverwekkende kunst(museum)film van een ditmaal met zichzelf ingenomen regisseur, waarin echt helemaal niets gebeurt. De acteurs hebben niets te vertellen en bewegen slow-motion. Bedoeld denk ik voor een intellectueel filmpubliek die er ook niets van zal begrijpen. 138 Minuten kunnen niet langer duren. Bagger!
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Jammer dat de mensen die het wel leuk vinden hier wat overstemd worden door een hoop gejammer over traagheid, pretentie ( ) en lusteloosheid.
Ach ja, deze Tsai gaat een keer wat minder over getormenteerde personages die hun verdriet proberen verwerken in beeldvullende droefheid, big deal. In de plaats krijg je toch voldoende humor terug en een aantal geweldige set pieces die nog even bij zullen blijven. De scenes met de rouwverwerking rond de moeder vond ik uiteindelijk nog tot de minste behoren.
Had met deze film zelfs minder moeite dan met z'n vorige, kon hier wat makkerlijk in de "Tsai-zone" komen. Sommige scenes duren inderdaad té lang (zoals het afplakken van het raam), andere konden dan weer niet lang genoeg duren (het waterprobleempje en het hert op het einde).
Leuk om de muzikale intermezzos weer terug te zien, alleen lijkt Tsai wat van z'n visuele finesse verloren. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat de score iets lager uitvalt dan verhoopt, maar heb me geen seconde verveeld en vind dit verder ook één van Tsai grappigste films, samen met Good Bye, Dragon Inn.
Vooral eens met Koen, hopen dat Tsai nog wat abstracter gaat, weer iets visueler te werk en voor dit tempo en deze humor aanhoudt.
Dikke 3.5*
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Tsai zal wel verheugd zijn dat zijn laatse film(s) nog blind gewaardeerd wordt door zijn fanboys.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Ach ach, nog steeds een beetje op je teentjes getrapt? Een 3.5* schaar ik in ieder geval niet meer onder blinde waardering, maar daarmee schenk ik waarschijnlijk alweer te veel aandacht aan je berichtje.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Tsai zal wel verheugd zijn dat zijn laatse film(s) nog blind gewaardeerd wordt door zijn fanboys.
Ik als fanboy vond deze anders dik tegenvallen
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Ming-liang Tsai's Visage, gemaakt in opdracht van het Louvremuseum, voelt sterk aan als een collage zoals bijvoorbeeld Just what is it that makes today's homes so different, so appealing?
Aan de ene kant bevat het aardige vondsten, aan de andere kant ook nietszeggende vondsten. Het geheel bij elkaar komt echter niet goed uit de verf. Dit is veelal te danken aan twee dingen. Camera-angles welke geforceerd aanvoelen en de keuze voor veelal statisch camerawerk. Slechts een enkele keer, zoals bijvoorbeeld bij de muzikale intermezzo's, krijgt de camera bewegingsvrijheid waardoor direct een compleet andere, meer pakkende film ontstaat. Nadeel hiervan is weer dat het collage effect verloren gaat en er een standaard film voor terugkomt, wat juist niet de bedoeling is.
De poster (jammer van het photoshoppen) straalt trouwens een soort kitscherigheid uit welke totaal niet aanwezig is in de film.
De keuze om het Louvremuseum veelal te laten zien via ruimtes waar normaal gesproken niemand bij komt behalve onderhoudsmedewerkers is een dikke plus. Het levert interessante en boeiende lokaties op en laat een ander gezicht zien van het museum welke normaal gezien voor eenieder verborgen is.
De muzikale intermezzo's zijn een plus, maar de overduidelijke lip syncing van Laetitia Casta doet een groot gedeelte van de ervaring teniet. Dat Casta (van oorsprong een model) hierbij erg houterig en onzeker bezig is helpt ook niet. Zelfs de badkuipscene richting het einde verliest hierdoor een deel van zijn effect. Maar ook de Franse veteranen Fanny Ardant en Jean-Pierre Léaud komen niet verder dan wat matig, theatraal rollenspel. Hulde is er wel voor Kang-sheng Lee.
In eerdere commentaren wordt er gesproken over traagheid. Dat is iets waarin ik mij totaal niet vinden, simpelweg omdat daarvoor teveel op het scherm gebeurt. De overdaad aan dialogen in sommige scenes en in het tweede helft de overdaad aan verhaal doen de aandacht wat afdwalen. Gelukkig herpakt de film zich in het laatste half uur.
De sterkste scene zit in de eerste 15 minuten met Kang aan het bed van zijn stervende moeder en haar laatste hunkering naar liefde en leven.
Uiteindelijk een aardige doch te geforceerde poging tot moderne kunst en daardoor allemaal net niet. Desondanks belet dit mij niet om er een kleine voldoende aan te geven.
Het laatste nieuws
Ongeziene WOII-film 'The Photographer of Mauthausen' op Netflix wordt een must-see genoemd: 'Hakt er flink in'
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, acteur ontkent
'Pirates of the Caribbean'-vervolg definitief van tafel, Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic | MovieMeter Recap
Bekijk ook
Les Trois Couronnes du Matelot
Drama / Fantasy, 1983
3 reacties
Panna a Netvor
Fantasy / Mystery, 1978
15 reacties
Czlowiek z Marmuru
Drama, 1977
8 reacties
Few of Us
Drama, 1996
11 reacties
Brewster McCloud
Komedie / Fantasy, 1970
12 reacties
He Liu
Drama, 1997
16 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.