My Reputation (1946)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Curtis Bernhardt
met Barbara Stanwyck, George Brent en Warner Anderson

Er wordt geroddeld, wanneer de eenzame en recente oorlogsweduwe Jessica Drummond een relatie blijkt te hebben met de attractieve militair majoor Scott Landis, die ze op een skivakantie met haar vriendin Ginna Abbott heeft leren kennen. Jessica krijgt problemen met haar kinderen, wanneer zij van haar verhouding met Scott vernemen en met de aardige, maar saaie Frank Everett, die verliefd op haar is.

avatar van Dutchfan
Nadat haar man, na een lang ziekbed is overleden,blijft Jessica (Barbara Stanwyck) achter met haar twee kinderen.
Als de eenzame Jessica de militair Scott ontmoet en daar later op verliefd word,komen in het kleinburgelijke stadje waar Jessica woont,de roddels op gang.

Ook haar bemoeizuchtige moeder (Lucile Watson) accepteert de nieuwe relatie niet.

Als haar kinderen de roddels horen,weten ze niet of ze ze moeten geloven of niet.
Op oudejaarsavond/nieuwjaardag besluit Jessica eindelijk de confontratie met iedereen aan te gaan.

Barbara Stanwyck is een geweldige actrice,ook Lucile watson als de kille society-matrone doet het goed.

Alhoewel het soap-verhaal middelmatig is,tillen de goede acteurs de film naar een hoger niveau.