Band of the Hand (1986)

Actie

geregisseerd door Paul Michael Glaser
met Stephen Lang, Michael Carmine en Lauren Holly

Vijf ontspoorde jongeren ontsnappen aan een gevangenisstraf door deel te nemen aan een uniek trainingskamp dat onder leiding staat van een veeleisende Vietnaamveteraan. Die gebruikt een onconventionele methode om deze vijf individuen, die elkaar aanvankelijk niet kunnen uitstaan, te leren als team te denk en te werken zodat ze ingezet kunnen worden om de straten van Miami te bevrijden van drugshandelaars en ander gespuis.

avatar van nrggirl
mooie film met veel actie's maar ook een verhaal in die je redelijk makelijk kan volgen

avatar van Sunday
Band of the hand is een leuke vermakelijke film als je een jaar of 13 bent. Toen vond ik het zeker wel een toppertje.

avatar van hannes64
Ja, goeie film toendertijd.
Mocht wel over `t verhaal dat de jongens en volgens mij 1 meisje aan een rehabilitatieprogramma meedoen.
( stom van me, staat ook al in de beschrijving ).
In de stijl gefilmd als de serie MIAMI VICE.
Michael Carmine speelde ook nog een piepklein rolletje in INVASION U.S.A.
Sterke film van acteur/regisseur Paul michael ( starsky ) Glazer.

Driver_hhg
Kan me heugen dat ik het een top film vond, zou niet weten wat ik ernu van zal vinden...

avatar van xgogax
De 'hand' van Michael Mann ( executive producer in dit geval ) is hier overduidelijk merkbaar . Interessant filmpje en net als in Public Enemies heeft Stephen Lang ook hier een zeer interessante rol ...

avatar van aburex
Goed om deze film nog eens terug te zien en nu op DVD.. Heb hem jaren geleden op Video gezien en deze film is me altijd bijgebleven. Zeker de moeite waard om nog eens te kijken.

avatar van Marvinleeaday
Leuk, de jaren 80 druipt er van af.

Reinbo
Heerlijke soundtrack, maar een verder wat onnozele film. Jaren 80 Miami Vice achtig sfeertje druipt er vanaf en dat maakte herziening prima kijk plezier. 3,5*

avatar van badfans69
Met een kleine bijdrage van Izzy uit 'miami vice' als verkoper.

Leuke film om naar te kijken , het was vooral de muziek die mij het meeste is bijgebleven.
Het verhaal 4 sterren
De muziek 5 sterren

avatar van mrklm
Toen Laurence Fishburne in de documentaireserie "They've Gotta Have Us" sprak over het gebrek aan fatsoenlijke rollen in de jaren '80, moet hij zeker gedacht hebben aan deze afschuwelijke productie van Miami Vice-producer Michael Mann die een duidelijke stempel drukt op dit prutswerkje. Bob Dylan zingt de titelsong en ook de muziek van Prince (Let's Go Crazy) en Mr Mister (Broken Wings) komt in een kwaad daglicht te staan door het gebruik in een film die een blauwdruk bevat voor de meest aanstootgevende racistische stereotypes die helaas veel meer films uit deze periode typeren. De ultieme ironie is dat het de bedoeling is dat vijf jongeren van verschillende komaf moeten leren hun onderlinge culturele en persoonlijke verschillen opzij te zetten en als team samen te werken. Vijf jongeren, vijf vingers, één hand. Oftewel: The Band of the Hand. Fishburne speelt een lokale drugsdealer die verantwoording moet af leggen bij (natuurlijk) een blanke maffiabaas en het moet afleggen tegen The Band Of The Hand. Vietnamveteranen zullen ook niet vreugdevol terugkijken op Stephen Langs interpretatie van een Vietnamveteraan. Werkelijk niet om aan te zien.