• 8.226.078 stemmen

Genre: Komedie / Misdaad

Geregisseerd door: David Mamet

Met onder meer: Don Ameche, Joe Mantegna en Robert Prosky

Over Things Change

"Dealing with the mob is always a gamble."

De eenvoudige, oude schoenpoetser van Siciliaanse komaf Gino (Don Ameche) krijgt van de maffia een merkwaardig aanbod. Als hij schuld bekent in een moordzaak en de gevangenisstraf uitzit wordt zijn wensdroom vervuld: Een vissersboot in Sicilië. De laatste dagen in vrijheid wordt hij bewaakt door een ongedurige jonge gangster Jerry (Joe Mantegna), die bastensvol ontevredenheid zit. Gino daarentegen neemt het leven zoals het komt, ook als hij abusievelijk voor een belangrijke maffiabaas wordt aangezien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Joseph 'Don Giuseppe' Vincenzo

Mr. Silver

Repair Shop Owner

Wheel of Fortune Girl

avatar van FisherKing

FisherKing

Weinig geziene Mamet. Zelfs nog geen reactie.

avatar van Edie

Edie

Vandaag per toeval gezien, geen onaardige film... Gewoon een lekkere zondagmiddag film waarbij ik redenlijk geboeid bleef kijken, soms wat voorspelbaar maar dat was geen probleem vond ik.

Joe Mantegna vind ik tevens een leuke speler om op TV te zien..

Overigens is comedy voor deze film ook weer wat overdreven...

avatar van Badalamenti

Badalamenti

Mamet heeft betere films gemaakt !

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Verdomme wat spelen die gasten VERSCHRIKKELIJK!!!

echt ik vond het vreselijk om te hun bezig te zien.

Verder een erg neppe film. Alleen de reactie van die tankstation neger al....pfff alsjeblieft.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Ik moet zeggen dat ik het ook geen denderende Film vond jammer genoeg, Ik had er meer van verwacht nou niet zo'n Film die ik per se direct in de Flop 100 wil hebben maar ik vind hem absoluut niet Goed hoor.

kappeuter (crew films)

Ik vind dit toch wel een zeer aangename, kalme en originele film.

Een soort Coen film in slow-motion, met hier en daar een vleugje Kaurismäki of Van Warmerdam.

Juist het ingehouden spel van Don Ameche en de wisselwerking met de altijd sterke Joe Mantegna pakt goed uit.

Het is een droogkomisch verhaal waarin net voldoende gebeurt om voortdurend te boeien, opgenomen op aansprekende locaties, waaronder het casino.

Het passende en toch ook verrassende einde had bedacht kunnen zijn door Woody Allen.