Splinter (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door Toby Wilkins
met Shea Whigham, Paulo Costanzo en Jill Wagner

Een jong stel gaat een weekendje romantisch kamperen in de wildernis. Al snel loopt de trip uit op een regelrechte nachtmerrie, wanneer een ander stel, bestaande uit een crimineel en zijn vriendin, roet in het eten gooit. De twee koppels komen aan bij een verlaten pompstation, hier breekt de hel echter pas echt los...

avatar van tattoobob
tattoobob schreef:
Heerlijke geweldige horror flick!!!!!
Lekker freaky....lekker smerig,wat wil je nog meer?
Een van mijn persoonlijke horror toppers.

Redelijk acteerwerk en goed gemaakte gore....zeker een aanrader voor wie van smerige werkjes houd.
Acteerwerk is gemiddeld en word gelukkig nergens vervelend of onder het gemiddelde.
Ja ik vond het wel wat die splinters.

Raffael77
tattoobob schreef:

Ja ik vond het wel wat die splinters.

4,5 ster is mij iets te veel maar hij was zeker goed te doen. Dit was de eerste uit het lijstje die wou zien en nu Welp.

avatar van Argyle
Leuke film. Kan ik gerust een avondje naar kijken. Alleen jammer dat de film zo klein schalig is.

avatar van john mcclane 2
Prima horror "FIlmpje"
Gebeurt weinig.redelijk acteer werk.prima gore/ horror scenes .de locatie was goed gekozen.
Paar behoorlijke schrik momenten.zeker spannend,vooral op Het eind.
Fijne speeltijd,meer heeft de film ook niet nodig .
Splinter,net aan 3'5
Zeker bij gebrek aan goede horrror de laatste jaren.

avatar van john mcclane 2
Zou ook een prequel kunnen zijn van adams family 's the hand

avatar van Approve
Ik bekeek deze film zonder verwachting. De film viel best wel mee, leuk verhaaltje en dat ze opgesloten zitten in een gebouwtje vond ik ook wel goed. Het concept is redelijk bedacht, maar minder goed uitgevoerd. De lopende handen etc. vond ik zelfs lachwekkend.

Er zit niet zoveel gore in de film, dat komt ook door het camerawerk. Als er dan (eindelijk) een aanval plaatsvindt, kun je niks zien, de camera beweegt alle kanten op, echt belachelijk. Er zit in de film ook helemaal geen spanning, ze probeerden wel wat. Op het einde, de jongen die naar de auto 'loopt', normaal vind ik dat wel wat hebben, maar in deze film voelde ik het niet. Jammer, want zonder deze minpunten zou het best een redelijk filmpje zijn.

avatar van Daan258
Geinig filmpje.
Al had ik de film jaren geleden al is eerder gezien had ie mij toen wel net iets meer vermaakt.

Verder gewoon prima vermaak, lekkere speelduur, prima acteerwerk en hier en daar aardig wat leuke scene's. Al hadden ze van mij wel het verhaal een stuk beter mogen uitwerken.

Al met al net geen 3,0*

tja... wel leuk.
Maar irriteerde me eigenlijk al aan het ene psychotische meisje en ik vond jammer dat het zoveel snelle flitsende beelden waren als er iets spannends gebeurde. Je moet er inderdaad in gaan zonder verwachtingen en dan is het een best ok filmpje.

avatar van DVD-T
I got a Splinter.

Low budget horror films, meestal projecten waar filmmakers veel van hun creativiteit in kwijt kunnen. Zo ook in Splinter. De film heeft toch best goede creature designs en ook het gegeven rondom de splinterwezens is best aardig allemaal. Ook krijgen we nog een hele fijne scene ergens in het midden van de film. Helaas gaat het elders dan wel wat mis. Het acteerwerk is niet heel goed. Hoeft niet echt een probleem te zijn, maar hier voelt het allemaal erg "off". Ook het camerawerk is soms net iets te chaotisch en komt de impact van bepaalde momenten niet echt ten goede.

Verder duurt de film gelukkig niet echt lang en is het allemaal nog best vermakelijk. Nergens echt hoogstaand. Hier zat zeker meer in, Het budget was er gewoon niet naar.

avatar van EW101
Ja, wel geslaagd.
De film heeft zeker een goed concept. De splinters als individuele organismes die samen dieren parasiteren spreken voor mij echt tot de verbeelding. Zeker ook omdat mijn studie raakvlakken heeft met de (micro)biologie.
De film kent geniale gore. Zonder empathie en puur op instinct beweegt het monster zich voort via de gastheer, die als cadeau bijvoorbeeld een gebroken arm krijgt. Het ziet er echt heerlijk uit.
Aardige personages ook met ontwikkeling.
Alleen jammer van de camera inderdaad.

Verhoogt van 2,5* naar 3,5*

avatar van Shadowed
Mwa.

Het monster is inderdaad best geslaagd. Origineel schepsel, of organisme dat tenminste nog enigzins logisch overkomt met de theorieën van warmte. Verder heb ik alleen deze film opgezet vanwege de korte speelduur en gore.

Qua gore is het inderdaad helemaal goed. Lekker overdreven gore kills en tussendoor ook nog best intense scenes en viezigheid. afkoel scene en de steen breek scene waren best intense en spannende scenes. Maar ook aan het begin wanneer dat Lacey schepsel herhaaldelijk tegen het raam aan bonst tijdens de zoektocht naar een schroevendraaier

Helaas is het wel erg cliche en kwam het niet altijd even geloofwaardig over. Natuurlijk is een film zoals deze niet geloofwaardig, maar ik heb het over de karakters. Het ene moment is de gijzelaar zijn gijzelaars nog in elkaar aan het slaan, vijf minuten later zijn ze de beste vrienden.

Ook het acteerwerk is matig, vooral van Wagner en die andere griet. Costanzo was een redelijke nerd maar kwam vaak houterig over. Wel goede acteerprestaties van Whigham, die ook uitstraling erbij heeft. Daarbij was het ook vervelend dat de camera enorm ging schudden tijdens de monsterscenes.

Toch wel een redelijk geslaagd horrorfilmpje, maar ze hadden bepaalde stukken anders aan kunnen pakken.

avatar van alexspyforever
Duidelijk een low budget die dan toch met een vrij leuk concept weet te komen. Zoals door anderen al aangehaald zit het vooral goed met de gore maar de rest is een stuk minder. Zo zijn de acteerprestaties nogal matig en zijn de karakters nu ook niet de meest sympathieke of boeiende. ja de invalshoek van gezochte crimineel die noodgedwongen de handen in elkaar moest slaan met zijn gijzelaars om zo te kunnen overleven tegen een parisitair schepsel met stekels had ook nog wel iets. Wat de film een beetje de das om doet is als het monster aanvalt de camera alle kanten op gaat. Het lijkt erop dat ze een zwak monsterdesign leken te willen verdoezelen op die manier. Ik kan er wel een kleine voldoende uit puren, maar er zijn gewoon teveel tekortkomingen om dit echt een goede film te noemen.

avatar van joolstein
‘Splinter’ is een kleine film die met veel overtuigingskracht, een vrij vlot horror-concept weet neer te zetten. Niet nieuw want dit leek toch verdacht veel op John Carpenters ‘The Thing’ maar wel erg goed! Een dreiging van buitenaf, zes acteurs, één afgelegen locatie en een handjevol speciale effecten, regisseur Toby Wilkins kan er knap mee uit de voeten en weet een film neer te zetten die van begin tot eind spannend is.

WHAM… niets geen 30 minuten regel, Nee direct overgaan tot actie...eerste kill van het parasiet-wezen is een feit, 10 minuten voor de noodzakelijke saaie introductie van de vier hoofdpersonen (ook nog slecht geacteerd.) en TADADA, SURPRISE... het tweede treffen met het splinter-monster! Kort, maar krachtig met veel spannende momenten en prima smerigheid. Wel is het jammer dat er net iets teveel wordt vertrouwt op vliegerig camerawerk. Meestal een goedkope truc om de special effecten buiten beeld te houden.Terwijl dit hier niet nodig was want voor de special effecten hoefde regisseur Wilkins zich zeker niet te schamen. De film is dus prima om weg te kijken, al zijn er genoeg manco's en losse eindjes!