Throw Momma from the Train (1987)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Danny DeVito
met Danny DeVito, Billy Crystal en Kim Greist

Twee mannen hebben beiden iemand die ze graag dood willen; de ene zijn ex-vrouw die zijn leven waardeloos maakt en de andere zijn dominerende moeder. Het lijkt allemaal erg simpel, maar het tegendeel wordt bewezen als blijkt dat de moeder moeilijk te vermoorden is.

FisherKing
Maakt gebruik van Strangers on a Train.
De moeder van Danny is werkelijk afschrikwekkend !

avatar van narva77
Maakt gebruik van Strangers on a Train.

Net als 'Trade Off' volgens mij, daar doen ze ook aan swap murder.

tom
Aardige comedie, heeft zijn momenten, maar er had meer ingezeten.

avatar van JoeHallenbeck
Werkelijk waar, ik heb vroeger nachtmerries van dat verschrikkelijke mens gehad. Perfect gecast. Verder een leuke, zij het wat morbide, komedie.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
zie je niet vaak meer, films die nu nog toevoegd worden die nog meer dan 10 stemmen krijgen

avatar van Macmanus
tig keer op tv geweest deze.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
dus is het opvallend dat ie nu pas toegevoegd is bedoel ik

avatar van Sparkle
Ik vond het niet echt goed maar er zijn leuke momenten in die je doen verder kijken.

Eva
Heel erg leuk. Prachtig gedraaid ook.

avatar van John Doe
Was een leuke Billy Crystal-inkomer voor de oscars na Analyze This. 'Toffe' moeder en geinig einde ook.

avatar van U-96
Gisteren nog eens gekeken.
Hoewel hij bij mij met iets minder kwa waardering is geworden, blijft het toch een geweldige film, maar je moet er maar van houden.

Over de titel, zou Criss-cross niet veel beter geweest zijn? Throw Momma from the Train vind ik matig.

avatar van BlueJudaskiss
Altijd om getwijfeld, maar in mijn herinnering toch een erg slimme zwarte komedie. 3*

avatar van Baggerman
Best nog wel aardig. De moeder uit de titel is (was, want volgens mij leeft het beste mens niet meer!) ècht wel de lelijkste vrouw op aarde? Maar ze heeft haar lelijkheid wel goed uitgebuit! (zat ze ook niet in 'the Goonies'?)

avatar van Perry Meer
mwahh de moeder draagt de film en Billy Crystal voor de rest niet bijster leuk
maar ook niet iritant, tja Throw Momma from the Train ik heb h'm gezien..

2,5 treintjes

Matige film waarin twee mannen een plan hebben waarbij ze voor elkaar een moord plegen. En ook al is het gegeven geleend van de film Strangers On A Train, zou dit een leuke zwarte komedie op kunnen leveren. Maar ondanks de aanwezigheid van Billy Crystal en Danny DeVito valt er te weinig te lachen. Camerawerk en montage zijn prima.

avatar van Spetie
Don't you "In a minute, Momma" me! Get off your fat little ass or I'll break it for you! I want two soft boiled eggs, white toast, and some of that grape jelly god damn it! And don't burn the toast!

Het idee is best aardig, om van het concept van Strangers on a Train een komedie te maken, maar de uitwerking is niet bijzonder grappig.

Billy Crystal doet het nog niet zo slecht en zorgt af en toe voor wat leuke momentjes. Tegenspeler Danny DeVito is toch een stuk minder op dreef en zijn pogingen tot humor zijn veelal flauw en niet leuk. En zo is het ook met de rest van de film gesteld. De meeste humor is flauw en niet zo leuk en scherp als gehoopt. De moeder is natuurlijk wel een rol op zich en haar grofgebekte uitspraken, zorgen gelukkig nog wel af en toe voor een glimlach. Zeldzaam lelijk is ze ook en dat het een verschrikking is om met haar in hetzelfde huis te wonen, speelt ze zeer overtuigend.

Al met al toch redelijk tegenvallend. De moeder steelt de show, maar verder had ik constant het idee dat er veel meer uit te halen viel. Het aantal echte lachmomenten is namelijk gemakkelijk op een hand te tellen.

Geen hoogvlieger deze komedie, maar hij heeft wel zijn komische momenten. Danny DeVito en Billy Crystal doen het opzicht wel leuk maar de echte ster in deze film is toch Anne Ramsey als de irritante Momma waar ik nog het meest om heb moeten lachen. Haar uiterlijk en vreselijke stem waren eigenlijk al geinig. Ze is overigens een jaar na het uitbrengen van deze film overleden. Het verhaal is opzicht wel leuk gevonden en hetzelfde geldt voor de uitvoering inclusief het leuke einde.

ramonbrenda
leuke film voor een keertje te kijken maar daar blijft het dan ook bij 2 sterren waard

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Een film die in m'n herinnering beter was. Throw Momma from the Train is een vrij flauwe film over een schrijver met writer´s block en woede naar zn ex die te maken krijgt met de sociaal onhandige Owen die nog bij zn moeder woont. Op zich zijn dat ingredienten voor een aardige zwarte komedie, maar de acteurs maken dat niet waar- met name DeVito die de film ook regisseerde was matig. Bovendien is gekozen voor een wat cartooneske uitvoering, niet scherp genoeg.

Opvallend dat de actrice die Mrs Lift speelt pas 58 was tijdens deze film.

avatar van Gang_Star
Een komedie met een verhaal dat leuker klinkt dan het ook daadwerkelijk is. Vaak erg flauw en de humor is ook niet erg leuk. Ook de aanwezigheid van Danny Devito kan de film niet redden, het acteerwerk is behoorlijk tegenvallend. In dat geval was de rol van momma nog het leukst.

avatar van Alexander1900
Heb deze film inmiddels zo'n 8x gezien. Een topper is het niet, maar voor mij is dit een orginele feel-good movie die altijd lekker wegkijkt.

avatar van knusse stoel
Dit was de 2e film vandaag met DeVito, eerst hebben we "Ruthless People"" uit 1986 en toen deze erachter aan. Om eerlijk te zijn kan je beter met deze beginnen want dan heb je een opbouw naar een betere film toe. Maar deze is ook best te verteren en regelmatig, vooral later in de film, kan je wel om de situaties lachen. Vooral moeder (Anne Ramsey) is een type waar wij de meeste lol om hadden. Zoals deze zo nu en dan te keer gaat tegen haar zoon, niet te geloven. Een 7 als waardering.