Goin' South (1978)

Komedie / Western

geregisseerd door Jack Nicholson
met Jack Nicholson, Mary Steenburgen en Christopher Lloyd

Henry Moon wordt gevangen genomen voor het plegen van een overval. Hij ontdekt dat er een wet is in het kleine stadje waar hij is gepakt, dat elke niet getrouwde vrouw hem kan redden van ophanging door met hem te trouwen. Julia Tate zoekt een man om haar te helpen met haar mijn en trouwt met hem. De sheriff maakt hem duidelijk wat de gevolgen zullen zijn als hij Julia verlaat. De twee beginnen, uit noodzaak, een relatie waarin ze beide niks met elkaar gemeen hebben.

avatar van Phoenix
Die grijns!

Ik kan me voorstellen dat Jack Nicholson eens een Western zou willen maken en die naar zijn eigen hand zetten.
Ik geniet van zijn grappen, zeker in het begin als hij, over de Rio Grande gekomen, zich veilig waant, vervolgens zijn achtervolgers uitdaagt en doodleuk weer in de penarie terechtkomt. Ook de scene waarbij volgens het decreet een weduwe hem van de doodstraf kan redden en hij dan zo'n 90-jarige dame de dood in danst vind ik schitterend. Marij Steenburgen speelt ook fantastisch. Ik moest er even aan wennen, maar vind het een steeds betere produktie.

Dramatische BUD film. Vervelend. Meer wil ik er niet over kwijt

ik heb er niet veel van gezien, maar de grappen waren pijnlijk onleuk.

Zeker de moeite waard om tezien. Jack Nicholson is erg grappig als bandiet in deze film. Lloyd&Nicholson hebben paar grappige scene's, er zat ook een stukje in over een zwart gloedje dat uit de grond komt, en niemand heeft er iets aan. Erg grappig allemaal dikke 9

avatar van 606
erg vermakelijke film en goed geacteerd

3,5 ster

garlic senior
Die grijns!

Leuke en charmante film. Beter dan ik me herinnerde.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Herzien.

En dat viel gelukkig niet tegen.

Echt sterk valt de film ook niet te noemen. Want buiten de chemie tussen Steenburgen en Nicholson en een aantal spaarzame grappen houdt e.e.a. niet genoeg stand.

Ook het zijplotje met Lloyd en Belushi lijkt wat misplaatst. Het eerste uur is erg vermakelijk, maar de film had best korter gekund. Nicholson draagt de film.

Goed.

avatar van Donkerwoud
Vooral de moeite waard om die aanstekelijke kop van Jack Nicholson.

Het verhaal was nietszeggend en traag, maar de komische rol van Jack Nicholson (paardendief, schurk en vogelvrij verklaard) maakte het waard om deze onaangepaste, uitgelaten westernkomedie, inclusief een merkwaardige liefdesaangelegenheid, te bekijken.

avatar van driekes9
Wel grappig dat Lloyd en Steenburgen elkaar naar na twaalf jaar weer treffen in ook een romantische komische western, maar dan met een sci-fi tintje.

Matige film waarin een ter dood veroordeelde de galg ontloopt door met een vrouw te trouwen. De film begint zeker goed en heeft ook een opzet waar genoeg potentie in zit. Echter is de uitwerking ondermaats. De interactie tussen de twee hoofdpersonages is slechts sporadisch grappig. Zelfs de fijne cast weet hier weinig aan te veranderen.