One Crazy Summer (1986)

geregisseerd door Savage Steve Holland
met John Cusack, Demi Moore en Bobcat Goldthwait

Tot groot verdriet van de familie heeft Hoops geen interesse voor basketbal, maar voelt hij meer voor tekenen. Om in aanmerking te komen voor een plaats op de beroemde Rhode Island School of Designs moet Hoops een liefdesgeschiedenis in stripvorm schrijven. Een probleem, want hij heeft geen enkele ervaring in de liefde.

avatar van tijmengozer
Wel aardig filmpje. Hij gaat niet echt ergens over, maar hij bevat wel een paar leuke momenten. Vooral Armstrong (als Ack) is erg cool.

neo (crew)
erg vervelende film die alleen door armstrong nog een heel klein beetj te kijken is.

Beetje Costa, maar dan met humor en iets beter gedaan.

avatar van Sparkle
Puur amusement en Bobcat was weer perfect gecast.

Cusack in his early days. Wel aandoenlijke eighties film. En een Demi Moore die zingt, amusant en erg goed, sinds striptease is er geen ander voor mij.

avatar van Mescaline
One Crazy Summer is een film die het allemaal net niet heeft.
De film bevat een paar leuke grappen maar is over het algemeen nu al behoorlijk verouderd, de film volgt de standaard lijnen en heeft een vrij matig plot.
Het enige grote pluspunt aan deze film is Demi Moore, schijnbaar heb ik een zwak voor haar want zij was grotendeels de reden dat ik deze film bleef kijken.
Gelukkig was het laatste half uur allemaal wat beter, maar ik heb echt moeite gedaan deze film uit te zitten.

2 sterren voor Demi Moore & het laatste half uur wat redelijk geslaagd was.

avatar van goongumpa
Lichte tegenvaller na het geweldige Better off Dead. De geanimeerde stukjes zijn super, en er zijn wel een aantal grappige momenten, maar die achterlijke tweeling is gewoon gênant, en Cusack lijkt zich enigszins in te houden.

avatar van mikey
Een verhaal dat nergens op sloeg met grappige en minder grappige momenten. Losse scenes zonder struktuur en alle cliches uit de J80 teen comedy denkbaar is ook wel weer genietbaar.