ad
  • 8.173.135 stemmen

Onna Hissatsu Ken: Kiki Ippatsu (1974)

Actie / Drama | 85 minuten

Genre: Actie / Drama

Alternatieve titels: Sister Street Fighter: Hanging by a Thread / Sister Street Fighter 2 / Lady Karate Slaat Toe / 女必殺拳 危機一髪

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Kazuhiko Yamaguchi

Met onder meer: Etsuko Shihomi en Hideo Murota

IMDb beoordeling: 6,6 (371)

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Onna Hissatsu Ken: Kiki Ippatsu

De dochter van een machtige man, Birei, verdwijnt en Kaoru wordt naar Tokio gestuurd om deze mysterieuze zaak te onderzoeken. Kaoru ontdekt dat Birei is ontvoerd door gangsters en al snel zit ze gevangen in een web van Martial Arts gevechten.

imageimageimageimageimageimageimage

Ramon K

Bedankt voor de toevoeging!

Metalfist

Geen probleem, het vierde deel heb ik klaar liggen maar ik vind maar geen deftig plaatje...

Ramon K

Ik zal ook eens op zoek gaan naar een plaatje.

Metalfist

Graag, als je iets vind kan ik hem ineen insturen want heb de info die nodig is nog in een word documentje staan.

Ramon K

Ik kan geen poster vinden.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Hmm.. Lang geleden gezien in de bioscoop. Nederlandse titel bij Benelux release: "De Wraak van de Karaté-Tijgerin". Een voor die tijd uiterst gewelddadige, goed ingeblikte actiefilm.

avatar van zombie

zombie

Redelijk vervolg met meer van het zelfde; weer een aantal gekke personages, meer tieten en wat meer bloed. De onmogelijke taak is aan Yasuaki Kurata om Sonny Chiba te vervangen, maar Shihomi blijft toch ook de moeite waard. Het verhaal is vrij nietszeggend en lijkt de zelfde blauwdruk te hanteren als het eerste deel. Al met al kijkt het wel lekker weg...

Bizar: op een gegeven moment komt er wel een hele foute poster van naakt (tienjarig?) meisje in beeld.

avatar van Basto

Basto

zombie schreef:

Die is er in de Arrow release 'uit gezoomd" in de engelse editie. Zit nog wel in de US versie, maar die kost het dubbele. Maar je maakt me wel nieuwsgierig 'hoe fout' die pose is.

Basto schreef:

Volgende de IMDB trivia: For the 2019 Arrow UK Blu-Ray Sister Street Fighter Collection, a section filmed in one of the villains' lairs was optically re-framed to put out of shot a large wall photo of a rather young naked girl reclining on a settee. The photo was deemed to be indecent and in breach of the Protection of Children Act 1978.

Op zich nog wel een fijne vorm van censuur. Het is me absoluut niet opgevallen en volgens deze review gaat het om een belangrijke scène qua dialoog:

In one scene you can see a wall-mounted poster with a completely exposed girl in the background. The exact age is not apparent or is somehow thematized but it clearly shows a minor. Neither this has any special meaning for the plot nor is there any other explanation for this set design. Annoyingly, however, during this scene a (more or less) important dialogue takes place.

In any case, Arrow Video decided to leave the entire running time and the audio soundtrack of the British version untouched but zoomed-in the picture in such a way that the poster is no longer visible. So it's a very sensitive form of censorship, so you're well served with the British release. But if you prefer the original version as a matter of principle, you'll find what you're looking for on the discs of thejust released uncensored US Blu-ray box .

maar dat lossen ze dus netjes op.

Elegante Etsuko maar dan zonder Coole Chiba

Het was nog maar 10 dagen geleden dat ik de eerste Sister Street Fighter had gezien, maar ik voelde het kriebelen om aan het tweede deel te beginnen. Geen idee waarom juist, want ik geef de film "maar" 3.5* en toch was ik echt benieuwd naar hoe de avonturen van Koryu zich verder gingen ontwikkelen. Hopelijk bleef de reeks wat consistenter dan de Street Fighter voorloper en zowaar? Dat blijkt het geval te zijn. Toegegeven, Hanging by a Thread is meer van hetzelfde en toch blijft het de moeite.

In de eerste plaats omdat Koryu gewoon een erg fijn personage blijft. Deze keer is het niet haar broer naar wie ze op zoek moet, maar een vroegere vriendin en nadien haar zuster. Een zuster waar ten tijde van het eerste deel nog geen sprake van was maar kom, wat maakt het allemaal uit als het als resultaat heeft dat Koryu het weer tegen een menigte aan martial-arts stijlen mag opnemen. Opnieuw een beetje dezelfde setup met een slechterik die de verschillende vechters "verzamelt" maar het resultaat blijft even vermakelijk. Gelukkig ook dat regisseur Kazuhiko Yamaguchi dat dit soort nonsens niet te lang moet duren en besluit hij al redelijk snel tot bij de grote slechterik te komen. Die komt uiteraard op een gepaste manier tot zijn einde, op een wijze die wel erg over the top is maar dat was in de voorganger ook al zo, en dan resten er vooral eigenlijk nog een aantal erg mooie shots.

Zeker Koryu die op weg is naar de grote baas met die rode achtergrond.. Je zou het zo willen inkaderen. Die Koryu wordt (gelukkig) nog altijd gespeeld door Etsuko Shihomi en die blijft het toch wel erg fijn doen. Ik snap trouwens niet waarom ik de vorige keer de link niet heb gelegd, maar hier deed ze me een aantal keer erg hard aan Chun-Li uit de Street Fighter (geen relatie met de Chiba films) games denken. Deze keer dus geen Sonny Chiba en die wordt eigenlijk een beetje vervangen door Yasuaki Kurata. Die weet vooral naar het einde toe te overtuigen en verder is het opnieuw genieten van Masashi Ishibashi. Die speelt deze keer een compleet ander personage ten opzichte van de eerste Sister Street Fighter maar doet dat ook deze keer erg tof. Sowieso wel weer een leuke bonte verzameling van vechtstijlen en noem het gemakzuchtig maar ik vind zo'n freeze frame met dan de uitleg welke vechtstijl het is wel iets hebben.

Meer van hetzelfde dus maar ik vraag me af of iemand iets anders heeft verwacht. Vreemd genoeg heeft het vierde deel meer stemmen dan het derde deel (al zit er met respectievelijk 3 stemmen voor deel 4 en 2 stemmen voor deel 2 niet veel verschil) maar ik kijk er in ieder geval naar uit om ze allebei te zien. Het vierde deel staat hier echt redelijk los van als ik me niet vergis maar zolang het met Shihomi is.. Dan ga ik niet klagen.

Ramon K

Arrow Blu-ray uit de UK is naar verluid gecensureerd. Ik doe mijn regio 1 dvd boxje nog maar even niet weg.