Onna Hissatsu Ken (1974)

Alternatieve titels: Sister Street Fighter | Lady Karate in de Klauwen van de Tijger | 女必殺拳

Japan
Actie

geregisseerd door Kazuhiko Yamaguchi
met Sonny Chiba, Etsuko Shihomi en Sanae Ôhori

Lee Long is een martial-arts kampioen, die door de politie wordt gebruikt als undercover agent. Als hij een drugs bende binnendringt, wordt hij gesnapt en gevangen genomen. De politie zet zijn zuster Tina Long onder druk en dwingen haar om hen te helpen.

avatar van beavis
ik zag deze op VHS door VML (video movies leerdam) uitgegeven als Lady Karate met als subtitel "in de klauwen van de tijger". De transfer was widescreen en in het origineel Japans, maar wel een donkere print en de witte ondertitels waren vaak slecht leesbaar. Lee Long heet Mansei en Tina Long Kohryu in deze versie, maar ik ben vrij zeker dat dit dezelfde film is.

avatar van Ramon K
Vermakelijke onzin, hoewel het plot nogal dom en cheesy is en de martial arts nogal slecht in beeld gebracht worden (deed me aan de films van Bruce Lee denken). Toch is het leuk: heel veel bonte personages en een paar leuke exploitation-elementen (tieten en bloed) en een paar originele vindingen (vliegen doden met een tandenstoker oa). De bijrol van Sonny Chiba is erg cool. Het kan ermee door. Krappe 3*.

avatar van kungfuzombie
Vermakelijke japanse shit!

Leuk om een keertje mee te pikken, jammer alleen dat Chiba er maar erg kort in opduikt.

avatar van zombie
Aangenaam verrast!
Etsuko Shihomi houdt zich prima staande zonder Chiba. Amatsu is ook erg leuk als de Bond-achtige bad guy Kakuzaki (hij vertoond inderdaad overeenkomsten met Han uit Enter the Dragon). Maar in de spaarzame momenten dat Chiba opduikt steelt hij toch een beetje de show....
Ik zag wel de Engelstalige versie uit deze DVD box.