My Blue Heaven (1990)

geregisseerd door Herbert Ross
met Steve Martin, Larry Block en Rick Moranis

FBI agent Barney Coopersmith moet voormalig maffialid Vincent Antonelli beschermen. Antonelli wil gaan getuigen tegen vroegere collega's van hem, maar een huurmoordenaar wil hem uit de weg ruimen. Coopersmith heeft zijn handen vol aan Antonelli en meer en meer komt hij in de problemen.

Hee, een film waarin Steve Martin niet echt irritant is. Redelijk leuke film, 3*.

avatar van jester
Leuke, pretentieloze comedy met goede rollen van Steve Martin en Rick Moranis.

avatar van Sjan
Afschuwelijke film, waarin Steve Martin belabberd een Italiaanse Maffiagast neerzet en nooit grappig is en waarin Rick Moranis hetzelfde typetje speelt dat we van hem gewend zijn (het sullige mietje). Een goede dosis clichés en de verplichte relaties etc. etc. maken het geheel tot een vervelende, ongrappige film. Ook irritant was het wolkendek met het kader waarin de volgende scene met een titeltje aangekondigd werd. 1.5*

avatar van jester
Tsja, dat is natuurlijk ook een mening.

Las in de Veronica gids (toen deze film op tv was) dat je deze film kon zien als een vervolg op Goodfellas. Yeah right! Ontzettend slecht geacteerd (heb het zowiezo niet zo op Steve Martin en dan die FBI agent kan ook maar één rol spelen, namelijk die van een suf lulletje), een ontzettend flinterdun verhaaltje en ik kon totaal niet in de grappen komen die dan blijkbaar in deze film moesten zitten. Erg slechte film dus. 1*

gotti schreef:
Las in de Veronica gids (toen deze film op tv was) dat je deze film kon zien als een vervolg op Goodfellas. *

Da's raar. De film is nota bene uit hetzelfde jaar.

neo (crew)
Hier het hele bericht:
Met een beetje fantasie kun je deze comedy zien als een vervolg op Martin Scorseses Goodfellas. Allebei de films zijn namelijk gebaseerd op het leven van Henry Hill:
Goodfellas op zijn opkomst als maffiose en My Blue Heaven op zijn bestaan vanaf het moment dat hij besluit te getuigen en van de FBI een nieuwe identiteit krijgt.

avatar van Goodfella
Steve Martin, toch al geen beste acteur, is gruwelijk gemiscast in deze pijnlijk onleuke film... 1,5 sterren voor die anderhalve keer dat ik moest glimlachen

De merengue scene is toch geweldig!

Leuke film maar mager verhaal en magere acteerprestaties. De merengue scene is inderdaad geweldig. Wel leuk om eens op zondag te bekijken...

Lola3 schreef:

En dat stomme witte kader irriteerde mij voortdurend

D-ark
Aardige film.

avatar van Aapje81
Zware tegenvaller. Het is allemaal verschrikkelijk flauw.

Matige film waarin een man van de maffia in een getuigenbeschermingsprogramma gezet wordt. Een slap verhaaltje waarbij de humor nogal belegen en flauw is (in het concept had een betere comedie gezeten). Steve Martin is verkeerd gecast als de gangster en weet dan ook niet te overtuigen.