The Forsaken (2001)

Alternatieve titel: Desert Vampires

Horror / Thriller

geregisseerd door J.S. Cardone
met Kerr Smith, Brendan Fehr en Izabella Miko

Sean is op weg naar de bruiloft van zijn zus en komt onderweg een lifter tegen. De lifter blijkt een vampierenjager te zijn en vertelt Sean dat hij op zoek is naar een groep vampieren die vooral langs de snelweg voor veel slachtoffers zorgen. En natuurlijk staan de twee jongens binnen de kortste keren oog in oog met de beruchte vampieren.

avatar van Pugsley
Is er dan werkelijk niemand hier die deze film heeft gezien??? Hij is ook wel bekend als "Desert Vampires". Best wel vette film, en sommige momenten zijn best wel spannend. Aanrader voor de liefhebbers van dit genre.

avatar van You_bastard
Zal ik zeker doen.

Pugsley schreef:

Ik vond hem ook verrassend goed.

Maverick
Zeer verrassende en spannende film.Meer valt er niet over te zeggen.**** van de 5

BS
shit, zit net me stapeltje zooi door te bladeren zie ik The Forsaken weer liggen.Das lang geleden dat ik die gezien heb.Meer als 2 jaar terug gebrand
Dus toch ff kijken of hij erbij stond hier.En jawel hoor!
Om het verder nog een beetje kort te houden hebben de mensen hierboven het helemaal correct.Het is gewoon een erg goede film die gewoon goed in elkaar zit, verassend is en spannend blijft.Ik zal hem binnenkort nog eens kijken,maar voor nu krijgt hij 4 sterren.

een verassende film, dat leuke verbindingen legt tussen de vampieren legende en overdraagbare virussen zoals soa's. verassend en bloedig spannend!

****1/2

avatar van AZ SPELER
zeer spannende film en lekker bloederig.

avatar van De GeuS
Aardige film; lekker bloederig, maar vond het het verhaal niet bijster interessant; 3 sterren....

avatar van Sjan
Echt verrassend was deze film niet echt, en ook niet echt spannend. Ik snap de overwegend positieve reacties hierboven dan ook niet helemaal. Het was een aardige film, maar echt goed, spannend, origineel o.i.d. vond ik 'm nergens.

Tegenvaller. Begon nog wel aardig, maar ging snel bergafwaarts. Vooral de cameratruukjes begonnen mij op den duur te irriteren. Het duurde allemaal veel te lang. En als een zogenaamde vampier een beetje Enter Sandman gaat zingen...mijn klomp brak. 2*

Verassend was hij wel, verrassend jammer genoeg niet
Wel lekker bloederig en voor de rest een aardig filmpje.

lekker dom vermaak, twijfel tussen 2.5 en 3 maar geef toch maar 3 sterren

The Last
DE standaard vampierfilm. Sja, stelt eigenlijk niet veel voor, maar hij is best vermakelijk en kent een aantal leuke achtervolgingen. Bijzonder of dergelijke was het iig NIET. 2,5*

avatar van pjn
pjn
Ik vind het wel een aardige film. Het begin belooft wel meer dan de film verder laat zien, maar dat geeft helemaal niet. film is goed genoeg om er na te blijven kijken. En het is ook niet een standaard vampier film. waarbij ze iedereen in de nek bijten. de opper vampier vind ik wel goed gespeeld en heeft niet zoveel macht als je soms ziet in andere vampier films. en niet alleen de vrouwen zijn mooi.

Matige film. Niet slecht maar geen topper. Voelt als B film. Allemaal net niet. 2 *

avatar van Boeikens
Vrij goed in zijn genre.

Sfeervol, mooi uitgewerkt verhaal, misschien wat traag maar toch onderhoudend.

avatar van 606
Veel beter dan gedacht, continu spannend en soms ook lekker bloederig.

avatar van Left4Dead
Tja Cardone probeert horror met humor te combineren. Maar ik vind dat hij daar niet in geslaagd is, zowel de humor als de horror is niet sterk te noemen.
In samenhang met een bak popcorn en wat cola is het te doen, maar daarmee heb je dan het ook wel gezegd.