Crossed Swords (1977)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur

geregisseerd door Richard Fleischer
met Oliver Reed, Raquel Welch en Mark Lester

Tom Canty is een arme Engelse jongen die een grote uiterlijke gelijkenis heeft met prins Edward, de zoon van koning Henry VIII. De jongens besluiten om bij wijze van grap van kleding te wisselen, maar als ze door een samenloop van omstandigheden gescheiden worden loopt de grap uit de hand en lopen ze tegen de problemen van elkaars leven aan.

avatar van NightmareLady
Ontzettend leuke film met Mark Lester en Oliver Reed, die we nog kennen van Oliver! Jammer dat de film in Nederland niet te krijgen is; heb hem wel een keer op televisie gezien, al heel wat jaren teug. Een schitterende verfilming van het welbekende 'Prince and the Pauper' verhaal!
3,5 *