• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.421 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.772 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)

Misdaad / Drama | 121 minuten
3,00 1.599 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 121 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Werner Herzog

Met onder meer: Nicolas Cage, Eva Mendes en Val Kilmer

IMDb beoordeling: 6,6 (84.230)

Gesproken taal: Spaans en Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans

"The only criminal he can't catch is himself."

Een corrupte, cocaïnesnuivende rechercheur mag een onderzoek leiden naar de moord op vijf illegale immigranten uit Senegal, in New Orleans. Tevens ligt hij in de clinch met een klant van de prostituee op wie hij verliefd is.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Terence McDonagh

Frankie Donnenfeld

Stevie Pruit

Armand Benoit

Pat McDonagh

Captain James Brasser

Binnie Rogers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4615 stemmen

ralfsjam schreef:

als een misdaad/drama film zijn doel voorbij schiet, en meer op een komedie gaat lijken is het niet de bedoeling dat mensen het als een komedie gaan beoordelen....

ook op IMDB staat Crime/Drama, en ik neem aan dat die veel info uit de eerste hand krijgt.

dus als je veel gelachen hebt om de film en de acteurs, dan is dat geen goed teken voor de film!

Waarom moet je zo in hokjes denken? Bij Pulp Fiction staat er ook crime/drama, maar toch zit er heel wat humor in. Maakt dat een film dan slechter volgens jou?


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Als Scarface in je top 10 staat zou je toch echt wel het spel van Nicolas Cage in deze film moeten kunnen begrijpen.

Al Pacino speelt prima in Scarface. Ik snap je vergelijking met Scarface, maar het acteerwerk van Cage past totaal niet bij deze film. Tony Montana is een gaaf personage. Maar dat hoef je het niet mee eens te zijn.


avatar van Jeremiah1989

Jeremiah1989

  • 164 berichten
  • 3122 stemmen

matig..


avatar van danuz

danuz

  • 12935 berichten
  • 0 stemmen

fappie schreef:

(quote)

Al Pacino speelt prima in Scarface. Ik snap je vergelijking met Scarface, maar het acteerwerk van Cage past totaal niet bij deze film. Tony Montana is een gaaf personage. Maar dat hoef je het niet mee eens te zijn.

Als Cage hier zo had geacteerd als Pacino (of zoals gewoon is in dit soort films), zich een 'passend' karakter had aangemeten, had ik de film waarschijnlijk helemaal niet kunnen waarderen. Het is nu juist de discrepantie tussen het onderwerp en het acteerwerk dat dit typisch Herzog maakt. Maakt de film nu net wat vreemd (gelukkig)!


avatar van john1968

john1968

  • 21 berichten
  • 16 stemmen

Matige film, de rol is niet weggelegd voor Cage, hij moet zijn uiterste best doen om de neerslachtige cop te spelen en dat zie je overduidelijk.

Voor de rest is er weinig drama, actie en lijkt het verhaal op één dag geschreven te zijn.

Krijgt van mij dus ook maar een magere 2 sterren!


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

danuz schreef:
(quote)

Als Cage hier zo had geacteerd als Pacino (of zoals gewoon is in dit soort films), zich een 'passend' karakter had aangemeten, had ik de film waarschijnlijk helemaal niet kunnen waarderen. Het is nu juist de discrepantie tussen het onderwerp en het acteerwerk dat dit typisch Herzog maakt. Maakt de film nu net wat vreemd (gelukkig)!


Ik ben het niet met je eens. Ik vond het begin van de film ook waardeloos. Hij springt in het water en hij krijgt rugproblemen .


avatar van $pecial

$pecial

  • 1147 berichten
  • 553 stemmen

fappie schreef:
Ik vond het begin van de film ook waardeloos. Hij springt in het water en hij krijgt rugproblemen .


Als het water ondiep is kan dat best


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

$pecial schreef:
(quote)


Als het water ondiep is kan dat best


De uitwerking van die scene vond ik behoorlijk slecht.


avatar van groente12

groente12

  • 315 berichten
  • 0 stemmen

Meh ben echt niet omver geblazen door deze film. Het verhaal is prima te volgen en is redelijk. De acteer prestaties van Cage is ijzersterk, maar daarmee heb ik alle pluspunten opgeteld. De sfeer van deze film is nogal laid back en komt best saai op mij over. Camera werk is te standaard. De bijrollen van onder ander Eva Mendes is totaal oninteressant en niet overtuigend, ik had toch echt soms de neiging om de film op stop te zetten. Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans doet alles volgens het boekje waardoor deze film te standaard is.


avatar van Passies

Passies

  • 32 berichten
  • 108 stemmen

Erg veel wisselende kritieken, van waardeloos tot goed te verteren en ijzersterk. Weet nu nog niet wat ik moet denken maar ben benieuwd. Hou zelf meestal niet van te wazige films maar gewoon een goed duidelijk verhaal.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4615 stemmen

groente12 schreef:

Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans doet alles volgens het boekje waardoor deze film te standaard is.

Volgens het boekje? Te standaard? Slaat op niks..


avatar van groente12

groente12

  • 315 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Volgens het boekje? Te standaard? Slaat op niks..

ok, ik heb echt weinig creativiteit gezien, maar dat is mijn mening sorry.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4615 stemmen

De hele aanpak van de film is toch behoorlijk onconventioneel? De manier waarop Cage acteert, de closeups van die leguanen.. Deze film te bestempelen als "dertien-in-een-dozijn politiethrillertje", vind ik onterecht.


avatar van groente12

groente12

  • 315 berichten
  • 0 stemmen

Cage acteert inderdaad meesterlijk, die leguanen close up is apart ja, maar ik vatte het niet echt, misschien omdat Cage te veel drugs gebruikt? Het gaat mij ook meer om de acteurs die gewoon niet interessant is. Eva acteert hier echt beneden haar maat zelfde geld ook voor Kilmer die nogal doelloos rond loopt in de film. Ik kan ook niet begrijpen hoe Cage niet is opgepakt door zijn baas of collega's, die gozer loopt bijna de hele film als een drugs junk rond. Voor de rest vind ik het ook matig gefilmd, het kan echt een stukje beter. Gelukkig is de laatste stuk van de film wel goed, daardoor heeft deze film het bij mij gered tot een krappe voldoende.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4615 stemmen

groente12 schreef:
Ik kan ook niet begrijpen hoe Cage niet is opgepakt door zijn baas of collega's, die gozer loopt bijna de hele film als een drugs junk rond.

Tja, hetzelfde kan toch gezegd over over Harvey Keitel's personage in The Bad Lieutenant? Die films zijn misschien onvergelijkbaar, maar voelen beide wel aan als een soort hallucinante trip. Om deze film dus vanwege zijn realisme te bekritiseren, vind ik onbegrijpelijk. Bovendien zie ik niet wat dit te maken heeft met dat de film zogezegd te standaard en niet creatief genoeg is.


avatar van groente12

groente12

  • 315 berichten
  • 0 stemmen

Ik bekritiseer het realisme niet ik vind het alleen opvallend.

Daarnaast blijf ik bij mijn mening dat ik het een beetje standaard vind. De camera uitvoering vind ik matig alhoewel er paar mooie shots is te vinden, is de rest op automatisch piloot gefilmd (standaard) buiten de leguaan scenes en de film voelde voor mij niet echt als een hallucinatie trip meer als; 'ik ben een agent en ik gebruik drugs' film. De acteurs van de film behalve cage en xzibit vind ik ook niet denderend maar dat heb ik ook al eerder verklaart dat is nogmaals mijn mening. Ik heb trouwens die andere The Bad Lieutenant niet gezien.


avatar van Bremble

Bremble

  • 5 berichten
  • 25 stemmen

Ik geef deze film 3,5 sterren, maar ik ga hem zeker nog een keer kijken. Weet nog steeds niet of ik hem nou geniaal vind of een mislukte poging tot klassieker.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Bremble schreef:

Weet nog steeds niet of ik hem nou geniaal vind of een mislukte poging tot klassieker.

Deze film is zonder meer een Werner Herzog klassieker !


avatar van Riel

Riel

  • 94 berichten
  • 64 stemmen

Ik heb er wel van genoten. Cage speelt ijzersterk en de door drugs verstoorde geest wordt op deze manier mooi in beeld gebracht. Je denk echt 'wat is dit nu' en je raakt af en toe het spoor 'kwijt'.

Toch was de film interessant, was niet voorspelbaar en gaf een goed gevoel uiteindelijk. Ik vind hem wel zeer de moeite, al is het maar om de kop van cage.

3.5!


avatar van Celluloid Dreams

Celluloid Dreams

  • 510 berichten
  • 510 stemmen

Kwam best aardig uit de verf allemaal. Qua stijl soms wat onstuimig, maar dat weet je bij Herzog. Het werkte hier alleen niet zo heel goed vond ik. En Cage is zo'n suffe dude, he.


avatar van coenta010

coenta010

  • 44 berichten
  • 216 stemmen

Ik heb er wel van genoten. Weer een echte Cage film heerlijk.


avatar van Lexcoaster

Lexcoaster

  • 1268 berichten
  • 1222 stemmen

Querelle schreef:

Nou.. Zoals ik al verwacht had, verziekt Cage de hele film. Die gast kan gewoon echt niet acteren.

Hij kan het wel, alleen als hij steeds waardeloze rollen uitkiest om te spelen, tja, dan kan zelfs de beste acteur er nog weinig van bakken. Goede acteur met een slechte smaak voor scripts.


avatar van CRu

CRu

  • 40 berichten
  • 144 stemmen

Cage was wel goed maar verder...

Bijzonder maar met te veel saaie stukken. En af en toe zo'n beest in beeld om een trip te visualiseren pakte ook al niet zo goed uit.


avatar van Olivia

Olivia

  • 262 berichten
  • 141 stemmen

Zojuist de trailer gezien. One-man show van Cage zo te zien. Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Misschien voor mijn smaak allemaal net even té. Maar vriendlief zal het wel aanspreken.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Rond de tijd dat deze film af was en zo'n beetje werd begonnen met de promotie las ik in de Filmkrant de volgende quote van Werner Herzog:

"Who the fuck is Abel Ferrara?"

Misschien ben ik wel beinvloed door deze uitspraak, misschien was het ook gewoon wel exact wat Herzog wilde doen met deze film. Een film maken over een Bad Lieutenant, met hetzelfde uitgangspunt, met een aantal overeenkomstige elementen, maar voor de rest compleet het tegenovergestelde. Alsof Herzog Ferrara belachelijk wilde maken.

Voor wie het origineel niet kent, dat is een geweldige film. Een deprimerende, rauwe, realistische, korrelige en harde film met een buitenaardse Harvey Keitel als The Lieutenant. Port of Call: New Orleans is echter luchtiger, stompzinnig, stupide, stijlvolle maar ook een luidruchtigere film. Is Keitel in het origineel nog een ingetogen fucked-up verslaafde en corrupte agent, daar is Cage een al even fucked-up, verslaafd en corrupt, maar veel meer aanwezig en minder kil. Cage is gewoon een lompe hork die zich door de film snuift, Keitel was een mens en ook echt een zak. Continu had ik het idee dat Herzog zich volledig wilde afzetten van Ferrara, alsof hij nog een oude vete wilde beslechten ofzo, alsof hij zei: 'hoe haal je het in je hoofd een kille, realistische film te maken over een drugsverslaafde agent?' Dat je dan opeens Xzibit ziet opduiken, toch niet bepaald de meest begaafde 'acteur', versterkt dat vermoeden nog maar eens.

De film is daarom niet gelijk slecht, integendeel. Wel wat minder sterk en memorabel, maar alsnog prima te hebben. Cage vind ik doorgaans echt niet te harden, die heeft de afgelopen 20 jaar dieptepunt na dieptepunt laten zien, maar dit vond ik toch wel weer de flair hebben van zijn rol in 'Wild at Heart'. Hij redt zich toch duidelijk wat beter in die lompe rollen waar hij gewoon wat stompzinnig kan doen dan in de serieuze gevallen. Verder vind ik de film bij vlagen erg knap geschoten en gemonteerd, vooral de symbolische scenes met al die reptielen (erg aanwezig in de film). Goeie soundtrack ook.

Had er een stuk minder van verwacht, maar de stijlvolle regie en de stupide variant op het personage (want verder een totaal ander verhaal) beviel me best. Echter gewoon een stuk minder dan Ferrara's versie, waar de kilte toch een absolute meerwaarde was.

3.5*


avatar van yacoub

yacoub

  • 124 berichten
  • 871 stemmen

GEWELDIGE film! Nicolas cage heeft eindelijk weer supergoed geacteerd. De film is ook super en de humor erin ook goed. Heb de hele film genoten. En de stukjes om te laten zien dat cage high was is ook goed gemaakt.


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Heerlijke film.

Nou ben ik het niet altijd eens met de algemene consensus op MovieMeter, maar dit slaat denk ik wel alles. The Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans is een van de meest eigenzinnige en vermakelijke films die ik de afgelopen tijd in de bioscoop heb gezien. Kennelijk ben ik echter een van de weinigen. Veel mensen hebben schijnbaar weinig good-will voor Cage en zien bij voorbaat al een standaard-performance hierin. Daarnaast is iedereen is hier alleen maar bezig met Abel Ferrara's film, die nauwelijks iets met dit project te maken heeft, zoals Werner Herzog in ieder interview heeft benadrukt (de titel is een commerciële keuze van de studio's).

Persoonlijk vond ik het overduidelijk dat dit bedoelt was als een over-the-top film. De toon is voornamelijk komisch. Ik snap de verwarring opzich wel door die andere Bad Lieutenant, want dat was een rauw-realistisch werkje, maar het moge duidelijk zijn dat dit niet bedoelt is als een kopie. Werner Herzog is daar een te eigenzinnig regisseur voor. Is het zo moeilijk om een link te leggen met Aguirre? Ferrara is geïnteresseerd in de verlossing van een compleet verloren ziel. Werner Herzog gelooft niet in dat soort dingen en is geïnteresseerd in de waanzin achter zo'n persoon. Hij maakt geen karakterstudie, die bewaard hij voor zijn documentaires. Hij zoekt een bepaalde gestoordheid die hij op verschillende manieren belicht. Net zoals Klaus Kinski een gek was die een nog gekkere tocht begon de jungle in Aguirre is Cage hier de mafkees die door een betonnen jungle een bizarre reis onderneemt.

Het resultaat is vaak maf, af en toe gestoord en soms ronduit hilarisch. Ik vond het een heerlijke trip. Cage is eigenlijk een van de weinige acteurs die op zijn best is als hij zich niet hoeft in te houden. Hij speelt hier het meest bizarre personage uit zijn carriére en doet dat met zichtbaar plezier en vol overgave. Gek genoeg komt er ook nog een vrij goed uitgewerkt karakter uit, zei het op een wat komische manier. Het is in ieder geval niet bedoelt als een zelfhatend personage als die Keitel in 1992 speelde. Dit is pure camp, maar wel zeer doelgericht uitgevoerd. De ene opvallende scène volgt naar de andere. Het plot is ook gewoon erg leuk uitgewerkt. Eerlijk gezegd vind ik deze film op ieder vlak origineler dan Ferrara's film. Het einde is hier ook perfect: hij komt met alles weg, zonder er iets van te leren. Precies het soort einde waarom dit eigenlijk vraagt, maar dat je nooit krijgt. Heerlijk gewoon.

Een van de beste films van 2009, wat ik nu toch zeker een topjaar durf te noemen. Ik durf te wedden dat dit in de toekomst een cultstatus krijgt. Werner Herzog schiet omhoog in mijn waardering. Ik mocht hem al wel, maar nu behoort hij zeker tot mijn favorieten.
4,5*


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

The One Ring schreef:

Een van de beste films van 2009, wat ik nu toch zeker een topjaar durf te noemen. Ik durf te wedden dat dit in de toekomst een cultstatus krijgt. Werner Herzog schiet omhoog in mijn waardering. Ik mocht hem al wel, maar nu behoort hij zeker tot mijn favorieten.

4,5*

Ik deel je mening. Deze film is nu al ( instant ) cult. 2009 is een van de beste filmjaren ooit! In ieder geval niet minder dan 1939, 1953, 1986 etc…

Ik heb vorig jaar minstens 7 meesterwerken gezien. Ik bedoel natuurlijk geen 'hype' films zoals Avatar, Inglourious Basterds of films die voor een Oscar genomineerd zijn...


avatar van 1976Ben

1976Ben

  • 177 berichten
  • 370 stemmen

Heeft me helemaal niet teleurgesteld. Mooie mix tussen Herzog en typisch Cage. Ik had Cage eigenlijk al afgeschreven, maar hier doet ie toch waar ie goed in is: over the top spelen. Denk dat ik deze beter vind dan de oorspronkelijke Bad Lieutenant, maar dat is dan ook erg lang geleden dat ik die gezien heb.

Trouwens, op bepaalde momenten ook een erg (pervers) erotische film, daar lees ik hier al scrollend noet veel over.


avatar van Olaf K.

Olaf K.

  • 1132 berichten
  • 513 stemmen

Kan er een hoop kritiek op hebben, deels te wijten aan het feit dat ik deze film niet los kan zien van Ferrara's meesterwerk. Het is allemaal zo losse pols, niet beklemmend. Ik vind Cage behoorlijk tekort schieten, vervallend in lollig geposeer en vooral hopend dat over-the-top acteren een meerwaarde geeft. Het scenario is toch eigenlijk een behoorlijk zooitje, waarbij de redelijke rechtlijnigheid van het begin vooral verhaallijntjes oplevert die ergens stokken.

En toch, er is dat gevoel dat Herzog me gewoon in de maling zit te nemen, en de echte film als het ware een beetje verbergt. De hoogtepunten uit het eerste deel, de hallucinerende scenes met iguana's en het breakdancende lijk, zetten de toon voor de tweede helft, waarvan ik me nu afvraag of het allemaal wel echt gebeurt. Er zit een scene in op het politiebureau, waarin in 20 seconden drie grote problemen van Cage worden opgelost. Zo volstrekt ongeloofwaardig dat het toch verdomd verleidelijk is deze gebeurtenissen toe te schrijven aan het brein van de doorgecoke-te Cage. Nog zoiets: Waarom zou Eva Mendes, nu ze eindelijk probeert af te kicken, zich zwanger laten maken door een niet te helpen Cage? Ook te ongeloofwaardig. Zo bezien komt alles in een ander licht te staan. Geen wonder dan, dat de film nergens beklemmend wordt, geen wonder dat met verhaallijnen gaandeweg zo nonchalant wordt omgesprongen. Het wordt allemaal bezien vanuit een roes. Waardoor Bad lieutentant een film wordt over een corrupte cop die te ver heen is om zijn eigen ondergang te kunnen waarnemen. En dat is toch een opvallend verschil met de film van Ferrara.