A Thousand Acres (1997)

geregisseerd door Jocelyn Moorhouse
met Jessica Lange, Michelle Pfeiffer en Jennifer Jason Leigh

Larry Cook is de gemeenschapsleider. Alle boeren die advies nodig hebben voor een beslissing komen eerst bij Larry. Als Larry zijn einde voelt naderen, besluit hij zijn land te verdelen onder zijn drie dochters. Dat stuit onmiddellijk op weerstanden: zijn jongste dochter en oogappel weigert het aanbod, vermoedelijk omdat ze als juriste weet hoe verkeerd het met dit soort constructies kan aflopen. Het land wordt vervolgens onder de twee andere dochters verdeeld, maar de ellende is onstuitbaar. Spanningen lopen op, relaties lopen stuk, pijnlijke herinneringen lopen uit de hand. Het komt tot een bittere rechtszaak en veel tragiek.

Hehehe, de eerste keer dat ik naar een sneak preview ging. Daarna nooit meer naar een sneakpreview geweest. Ik was niet in de mood voor deze film.
Ze hebben nog een gesprek over weed in de film, dat was op dat moment heel hot in Hollywood. Maakte de film er niet beter op.
Een en al zorgen.... Afgezette borst, vader dood, tjeetje, wat erg...
ik zou hem nul sterren willen geven maar ik laat het stemmen aan anderen over, misschien waarderen zij de film wel.

neo (crew)
deze film werd toen ie in 1998 uitkwam vaak omschreven door veel mensen als de ultieme ''hoe val ik in slaap''film.

avatar van Wolverine
neo schreef:

Inderdaad een beter slaapmiddel bestaat niet, kwam toen wel mooi uit. Kon ik uitgerust beginnen aan mijn oudejaarsavond destijds, nadat ik 's middags hier naar toe was geweest. zzzzzzz

neo (crew)
Net een stuk gezien. Nogal stoffig, saai drama met een irritante voice- over. Succes aan iedereen die het wil gaan uitzien....

avatar van xangadix
Ik ken veel saaiere films dan deze, al wil dat niet zeggen dat dit nou bepaald een rollercoaster ride was.

avatar van Norma
Kalme, sfeervolle film die me bij momenten wist te raken. Vooral de onderlinge verstandhouding tussen de drie zussen vond ik boeiend en vooral Jessica Lange en Michelle Pfeiffer spelen hun rol overtuigend. Opmerkelijk hoe de drie zussen ieder hun jeugd anders hebben beleefd en hoe dit van invloed was op hun relatie met hun vader en hun omgeving.

Wat ik wel moeilijk vond om in mee te gaan was het feit dat de oudste twee dochters al die jaren zijn blijven wonen op het land van hun vader en voor hem zijn blijven zorgen terwijl ze door de man misbruikt waren. Je zou denken dat je iemand geen blik waardig meer zou gunnen, maar goed dat is misschien iets dat alleen iemand die het zelf heeft meegemaakt over kan oordelen.

Jammer dat er iets te veel tragiek bijgehaald werd, zoals de dood van één van de echtgenoten en de ziekte en dood van de middelste zus. Beetje teveel van het goede, had het thema echt niet nodig. Voor de rest een mooie film die ik totaal niet als saai heb ervaren, maar daarin helpt wel mee dat de relatie tussen zussen me meestal wel iets doet.