• 8.257.883 stemmen

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Bob Balaban

Met onder meer: Ralph Fiennes, Susan Sarandon en James Rebhorn

Plot Bernard and Doris

Het verhaal van de ongewone relatie tussen Doris Duke (Susan Sarandon) en Bernard Lafferty (Ralph Fiennes). Duke was het enige kind van een tabak en energie tycoon en kreeg na diens dood het familiefortuin. Lafferty kwam als butler bij Duke in dienst en tussen de twee ontstond een band.

imageimage

avatar van engelse

engelse

Letterlijk slaapverwekkende film...

Susan Sarandon schittert, exclusieve exterieur-lokaties maar een oersaai scenario. Het uitgangspunt leek aantrekkelijk, het resultaat is ronduit ontgoochelend.

avatar van Norma

Norma

Wat jammer dat een film met Ralph Fiennes en Susan Sarandon in de hoofdrol toch zo kan verzanden in langdradigheid. De introductie van beide personages is zeker niet onaardig en de eerste 40 minuten zijn niet onaangenaam en tamelijk sfeervol. Helaas weet de tweede helft weinig tot geen verrassing te brengen, niet in de ontwikkeling van de personages en niet in het verhaal an sich. Verveling slaat toe en het laatste half uur is bijna geen doorkomen aan. Sarandon vond ik prima als flamboyante rijke dame, maar ook zij kon niet meer uit dit magere verhaal halen dan er blijkbaar in zit.

avatar van K*D

K*D

Ik zag hem liggen voor 2,50 in de winkel dus maar mee genomen omdat ik me niet kan voorstellen dat Ralph Fiennes me teleur kan stellen maar helaas zie ik dat er niet echt positieve reacties zijn. Dan toch maar eerst kijken en zelf beoordelen.