ad
  • 8.112.109 stemmen

Wit Licht (2008)

Thriller / Drama | 115 minuten / 92 minuten (The Silent Army)

Genre: Thriller / Drama

Speelduur: 115 minuten / 92 minuten (The Silent Army)

Alternatieve titel: The Silent Army

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jean van de Velde

Met onder meer: Marco Borsato en Thekla Reuten

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 11 december 2008

Over Wit Licht

"A Father. A Missing Child. A Mission."

Eduard Zuiderwijk (Marco Borsato) heeft zijn dromen gerealiseerd in Afrika. Zijn droom wordt echter ruw verstoord als zijn vrouw bij een ongeluk overlijdt en niet veel later de politieke situatie in het Afrikaanse land instabiel wordt. Na een gewelddadige overval op een nabij gelegen dorp wordt het beste vriendje van zijn zoon ontvoerd en met harde hand opgeleid tot kindsoldaat. Verlies en onmacht, hoop en woede, angst en overtuiging staan vanaf dat moment centraal in het leven van Eduard Zuiderwijk.

image

Eduard Zuiderdijk

Anna Zuiderwijk

Agnes van Dam

avatar van sandero16

sandero16

Geen beste film ...

Acteerprestaties waren dramatisch. Marco Borsato moet lekker blijven zingen, want die kan er niks van. Zijn zoontje ( Thomas ) bakte er ook heel weinig van.

Verhaal was soms best aardig, maar sommige scènes sloegen de plank volledig mis qua originaliteit. Alles was zo vreselijk voorspelbaar...

Enige leuke was af en toe wat actie.

Geen aanrader 1 *

avatar van Kondoro

Kondoro

Wit Licht

Een film over een heel gevoelig onderwerp: Kindersoldaten. Ik las ergens dat deze film is uitgebracht aangezien Borsato ambassadeur (??) is van War Child. Zo doende dat hij ook voor de film is gevraagd en ja heeft gezegd op een rolletje. Nou die ja had van mij part weg gemogen.. Ik kan het ook fout hebben van het ambassadeur gebeuren, moet je me maar even verbeteren. Want dat had ik namelijk ergens gehoord... Ik moet zeggen dat het onderwerp mijn gedachten er bij houd, het gespuis die er naast zitten vind ik toch wel middelmatig. Had namelijk ook wel meer van de film verwacht. Echter gingen we hem kijken, terwijl er een paar mensen zijn die hem super goed vinden en een paar mensen zijn die hem hartstikke slecht vinden. Uit belangstelling gister avond, gingen we hem dus kijken, want hij staat op Netflix Nederland. Ik geef nou eerlijk toe dat ik hem niet Super goed vind, maar ook niet hartstikke slecht.. Beetje tussen in.

Zoals ik al eerder zei hadden ze Borsato er van mij part uit kunnen laten. Zijn acteer prestaties vind ik bij lange na niet geslaagd, en erg middelmatig. Zingen kan ie beter, en daar moet meneer Borsato zich lekker mee bezig houden, en laat de films maar aan andere over.. Het is namelijk ook raar om te zien, Borsato rennend (al schietend, niet goed maar hij schoot) met een AK-47 , tegen een rebellen leger.. Nee, ik was geen fan van Borsato, wel met zingen, maar niet van zijn acteer werk. Maar zo vind ik alle acteurs tegenvallen. Die rebellen leider, meh.. En dat zoontje van Marco.. Bah.. Dus kwa cast is de film vies maar dan ook vies tegengevallen!

Het verhaal in de film was wel rendabel. En je kon er prima mee vermaken, al was het onderwerp niet zo vermakelijk.. Ik vind het onderwerp 'Kindersoldaten' altijd best wel een wreed onderwerp, en de mensen die dat kunnen aanrichten, echt ziek in het hoofd zijn.. Maar goed... Beetje vies van schieten of een afgeknalde been dat zijn ze in Wit Licht niet! Maar het cijfer word denk ik niet zo hoog... Daar vind ik het toch te slapjes voor, al heb ik me best wel 'vermaakt'.. Kun je, je vermaken met zo'n onderwerp? Nee, dat denk ik niet.. maar toch dat ik hem bleef kijken, alleen alles is zo slapjes uitgevoerd, en ook zo voorspelbaar. Neem de thee, die vergift was. Je wist al dat Marco hem op 1 of andere manier niet op zou drinken.

2.0

avatar van moviefan1

moviefan1

Wit licht,

Gisteren heb ik gekeken naar de Film Wit licht met Marco Borsato. Ik vond het een prima film vol emotie en een realistische weergave, we hebben ervan (genoten) voor zover dat genoten hier wel op zijn plaats is gezien het onderwerp.

Voor mij zou deze film een dikke 4 sterren verdienen.

avatar van Rico120

Rico120

ik heb deze film een of twee keer gezien en ik vond het goed inelkaar zitten

weet niet of er nu noch kindersoldaten zijn daar

war child het liedje hoor ook soms radio maar op het nieuw hoor er niks over

hoe dan ook ik vind deze film goed gelukt