Megiddo: The Omega Code 2 (2001)

Thriller

geregisseerd door Paul J. Lombardi en Brian Trenchard-Smith
met Michael York, Michael Biehn en Joseph Makkar

De zoon van een mediamagnaat, Stone Alexander, verliest op jonge leeftijd zijn moeder. Door de woede die hij tegen zijn jonge broertje koestert raakt hij bezeten door de duivel. De duivel verkiest hem om de reïncarnatie te worden van de Antichrist. Na een mislukte poging zijn broertje te verbranden, wordt Stone Alexander door zijn vader, een rijke mediamagnaat, naar een militaire academie in Europa gestuurd. Hij ontpopt zich als een groot wereldleider die streeft naar wereldheerschappij.

Dit is het vervolg op "The Omega Code" met Casper van Dien??
Dat zo'n boutfilm nog een vervolg waardig is....

zou deze dan nog slechter zijn?

avatar van moviefreak#1
Op zichzelf een leuk verhaal , leuk idee maar heel slecht verfilmd. Toch een leuk tussendoortje.

vreselijke film. zag deze in de videotheek staan en het leek me wel aardig wat ik zo op het hoesje zag staan... verhaal leek wel tof maar is gewoon slecht verbeeld.

avatar van xangadix
De film is wel te doen, het acteerwerk is o.k. en de meeste effecten zijn mooi. Het script is een behoorlijk minpunt.

De extra's op de dvd (in die tien voor tien euro bak van de Blokker) zijn net als de film zelf christenpropaganda.

rare film is dit zeg

2,5 sterren omdat het niet goed is maar ook helemaal niet slecht

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Vreemde, erg christelijke film met een schmierende York als antichrist. De effecten vielen me behoorlijk mee, alhoewel ze overduidelijk uit een computer komen. > 2.5*

avatar van as
as
Vreselijke clichematige reli horror met alle cliche's die daar bij horen. York Schmiert er op los en overtuigt geen moment. Biehn verdient beter dan dit soor prut.

Bedoelt om zieltjes te winnen als we de filmmaatschappij,die dit soort prul verspreidt, mogen geloven. Typisch reli product die nergens overtuigt.

1.5*en

avatar van fritsje
Wat is die York afgezakt zeg !Wat een prutacteur is dat geworden,dit is volgens mij wel zijn dieptepunt.Er was er maar een leuk en die hadden ze enkel geselecteerd om zijn talent om eng te kunnen kijken.Flauwe,voorspelbare nep(want Italiaans)amerikaanse doomsday film.

avatar van Polvo
Erg opvallend dat alle films met een christelijk religieuze achtergrond zo afgekraakt worden.
Er is vrijwel geen uitzondering.
Deze film laat veel zien uit openbaringen.
Degene die het niks vinden zullen waarschijnlijk ook geen enkele kennis van de bijbel hebben, dan ontgaat je veel.
Lees de bijbel en openbaringen hier in het bijzonder eerst eens en kijk de film dan weer, misschien kijk je er dan anders tegen aan.

avatar van sinterklaas
Polvo schreef:

Ja, of de films zijn gewoon bagger en bagger slecht. Heb deze niet gezien en ik ga het ook zeker niet doen. Nadat ik het ongelofelijk vreselijke eerste deel zag wist ik al meer dan genoeg.

Lachwekkend slechte film. Als je een zeer symplistisch geloof aanhangt of de VS als het heilige land ziet is dit een film naar je straatje. De manier waarop openbaringen wordt neergezet is op het kinderachtige af. En hoe David (in de film de president van VS) gelinkt wordt aan jezus is schaamteloos. Trouwens nog nooit zo hard gelachen om een slot van een film. Zo abrupt en slecht!

avatar van Jeroenymus
Goed vervolg op 1. Eigenlijk een goede film met toch onverwachts een positieve boodschap ook al gaat het over het einde van de wereld. Geen vervelend moraliserend toontje zoals bij Left Behnind en Tribulation wel het geval is. Maar meer een open film met de mens als uitgangs punt i.p.v. alleen maar het christelijke deel. Redelijke special effects, mooie decors en behoorlijk acteerwerk maakt wat mij betreft een ruime voldoende.

Jeroenymus schreef:
en behoorlijk acteerwerk maakt wat mij betreft een ruime voldoende.

ha ha ha vond je echt dat hierin behoorlijk geacteerd werd?dan mag voor jouw de cast van gtst zeker een oscar krijgen.grapjas!

Polvo schreef:

lees jij maar eens een boek en laat je hersentjes eens werken!

avatar van dellai
Op een paar punten na lijkt het wel de plotline van de "The Omen" films.

avatar van Donkerwoud
Hilarisch slechte armageddon-film. Moet zeggen dat de laatste 20 minuten nog best gaaf gedaan zijn voor een film van dit niveau. Had niet verwacht dat je een all-out oorlogssituatie zou krijgen te zien, dus dat was nog enigszins een positieve verrassing.

avatar van Phantasm
Inderdaad, de laatste 20 minuten waren nog het leukst om te bekijken, voor de rest, je moet in deze onzin geloven, dan komen de films van The omen ( zoals eerder vermeld ) een stuk geloofwaardiger over.