The Omega Code (1999)

Actie / Thriller

geregisseerd door Robert Marcarelli
met Casper Van Dien, Michael York en Catherine Oxenberg

Dr. Gillen Lane (Casper Van Dien) is een expert in de mythologie. Op een dag wordt hij opgebeld door de miljardair Stone Alexander, die samen met hem de vrede wil prediken. Wat Gillen niet weet is dat Alexander uit is op de volledige werelddominantie. De sleutel voor de toekomst bevindt zich in de bijbel in de vorm van cryptische boodschappen, en daarvoor heeft hij Gillen nodig. Als die achter het misdadig plan komt, wordt hij beticht van de geënsceneerde moord op Alexander. Gillen moet in een race tegen de klok trachten te ontkomen aan de politie en de handlangers van Alexander. Bovendien moet hij Alexander zien te stoppen in zijn misdadige plan.

Had een redelijke film kunnen zijn, als ze maar een paar goeie acteurs erin hadden gezet. Casper van Dien is een van de slechtste acteurs die ik ooit heb gezien, en het is gewoon een schande hoe hij hier acteert. Maarja, voor de liefhebbers van B-films...;-)

avatar van Mischa
Uitgangspunt is best aardig, maar op sommige moment wordt deze film zó debiel dat het niet mooi meer is! van Dien is inderdaad vrij waardeloos, maar ook Michael York is hier niet op zijn plek. Hij doet het toch een stuk beter als baas van Austin Powers.

avatar van Anatolia
Is dit die film waarin gepraat wordt over een President van de EU?? (in een hele kleine scène als het goed is)

avatar van cinesue
is dit die film die door de katholieke kerk gefinancierd is?

avatar van Thorak
In deze film is er maar 1 degelijke acteur: Micheal Ironside, en die word niet een genoemd in bij de acteurs hier boven.

De rest maakt zich nogal schuldig aan mega overacting.

Jammer het had met dit verhaal een degelijke film kunnen worden (uiteraard met een paar kleine aanpassingen in het script).

Wat een vreselijke klotefilm

Het begin was wel redelijk maar het ord alleen maar erger.
De enige die nog een beetje goed was is Micheal Ironside
voor de rest allemaal een kloterig bijbelverhaaltje dat nergens op slaat. Zonde van het geld, daar kun je net zogoed een zak pinda's mee kopen om de olifanten in artis mee te voeren das in ieder geval leuker dan deze prul

Meggido ga ik absoluut NIET kijken.

Het begin van de film was meteen een kleine belofte, maar na 30 minuten komt de ware aap uit de mouw.
De film wil maar niet beginnen en blijft haperen. De zeer gladde Ratelband kloon gaat dan menselijke trekjes krijgen en dan is het helemaal over met deze film. Nergens overtuigend en constant zuigend, sterker nog, het is een prul van de onderste misgeslagen plank.

Daarom: zeer hoogstaand dat ze van deze droevenis zo'n spannende trailer hebben kunnen maken!

avatar van 606
een soms wat vage film

wel leuke actie.

2,5 ster

avatar van sinterklaas
De leuke actie is anders erg ver te zoeken. Dommere schietpartijen dan deze film bestaan gewoon niet.

Het is en blijft gewoon een zielige kutfilm.

De samenvatting klonk veelbelovend maar de film was waardeloos!

Ik verwachtte een soort film zoals 'The Da Vinci Code' maar de film kwam totaal niet in de buurt.
Slecht geacteerd en een onzin-verhaal.

avatar van Mister_Movie
"Without a doubt the most impressive apocalytic thriller ever."

Zo wordt de film dan aangekondigd. Dan zou je je toch moeten schamen. 'Impressive' is hij geen seconde. Het komt allemaal zo vreselijk goedkoop over: geen special-effects, waardeloze dialogen, geen mystery at all ! En het acteerwerk... oh jongens toch.
"Apocalyptic" ... 't is de hele film door goedkoop babbelwerk en dan op het flauwe einde gauw een special-effect uit de laatste commodorecomputer ?

Nee, deze is echt de moeite van het bekijken niet waard, vooral niet als je een fan van het genre bent !

avatar van vampyrmaiden
ik vind echt dat iedereen hier zwaar overdrijft. Het is misschien geen kaskraker, maar best een hele goede film, met een leuk verhaal, en niet slecht geacteerd. En ik ben inderdaad dus wél een fan van het genre.

Heb deze film voor het eerst gezien en het lijkt idd op een knap stukje propaganda van de katholieke kerk. Al is het dan wel typisch dat ze toch hun ware aard onthullen door te laten zien dat de grootste bedrieger (Dominic) een voormalig pastoor is...
Flutfilm!

avatar van b00ts
B-film..... zak erom en donderdagochtend op de stoeprand zetten.....

avatar van Scorpio11
b00ts schreef:
B-film..... zak erom en donderdagochtend op de stoeprand zetten.....

Ik zet hem op vrijdag bij het grof vuil.

avatar van sinterklaas
Hij ligt al in de 5 voor 5 bak. Ik denk ik waarschuw maar even.... VERMIJDEN!!!!

avatar van Semsoethot
Beide Michaels hebben deze film er waarschijnlijk op een vrije vrijdagmiddag even snel doorheengejast. Redelijk verhaal, maar zeer matig uitgewerkt. Wel een eurootje waard, want ik ben er niet bij in slaap gevallen.

avatar van bennyboy
sinterklaas schreef:
Wat een vreselijke klotefilm

Het begin was wel redelijk maar het ord alleen maar erger.
De enige die nog een beetje goed was is Micheal Ironside

Meggido ga ik absoluut NIET kijken.

megido is anders we leen leuke film hoor

avatar van bennyboy
en dit trouwens ook wel. ik vind dat ie vreselijk ondergewaardeert word

avatar van sinterklaas
Ik vind dat ie teveel gewaardeerd word, helaas.

avatar van RuudC
Tijdens de hele zit heb ik me afgevraagd hoe het boek zou zijn. Zonder die gelezen te hebben, ben ik er van overtuigd dat die beter moet zijn. Waarom? De film bevat plotgaten tot en met. Verklaringen worden zelden tot niet gegeven. De logica is soms vreselijk ver te zoeken. Had hier dan een miniserie van gemaakt. Vergelijk het maar met wanneer de Lord of the Rings trilogie in een enkele film van drie uur gepropt zou worden. Het is gewoon zonde, want ondanks dat The Omega Code erg in het verlengde ligt van andere religieuze thrillers van tien jaar geleden, heeft het de potentie om een goed verhaal te zijn. De plotwendingen komen zonder verklaring, wat daardoor eigenlijk alleen maar irritatie opwekt.

Casper van Dien heb ik na Starship Troopers nooit meer in een film gezien. Nu snap ik waarom, hij kan gewoon de concurrentie niet aan met de acteurs die wel populair zijn. Michael York heb ik ook wel eens beter zien acteren. Alleen Michael Ironside doet het leuk, maar moet het dan weer met een weinig interessant karakter doen. Deze film mag snel vergeten worden. Leuke interpretatie van de Apocalypse, maar slecht uitgevoerd.

avatar van Jeroenymus
Onverwachts Ruim Voldoende

Eigenlijk een goede film met toch onverwachts een positieve boodschap ook al gaat het over het einde van de wereld. Geen vervelend moraliserend toontje zoals bij Left Behnind en Tribulation wel het geval is. Maar meer een open film met de mens als uitgangs punt i.p.v. alleen maar het christelijke deel. Redelijke special effects, mooie decors en behoorlijk acteerwerk maakt wat mij betreft een ruime voldoende.

Slecht, heel slecht, nog slechter kan niet!!

Valt in de categorie overbodige films. Zelfs als je een no-brainer wil geeft dit geen voldoening. Plot/verhaalproblemen worden opgelost met wonderen en bovennatuurlijke verschijnselen waardoor de hele film op de helling staat eigenlijk, dat werk. Gedateerde effecten hoeven geen probleem te zijn bij een goede film, daar ga je dan wel in mee, nu is dat dubbel ergelijk.

Al bij al viel deze film nog wel mee.
Zeer amateuristisch gemaakt, vooral op gebied van speciale effecten, maar het scenario beviel me wel.
Heb al slechtere dingen gezien dan dit