Ice (1998)

Verenigde Staten / Duitsland
Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Jean de Segonzac
met Grant Show, Udo Kier en Eva LaRue Callahan

Een kleine meteoor slaat neer in de zon, wat desastreuze gevolgen heeft voor de temperatuur op Aarde. Los Angeles wordt, net als de rest van de wereld, bedekt met een laag ijs en sneeuw. De regering valt en de noodtoestand wordt afgekondigd. Samen met een groepje overlevenden vertrekt agent Robert Drake richting Long Beach Harbor om daar samen met natuurkundige Dr. Kistler te vluchten met een schip van de regering. Hun doel is Guam, het enige gebied op Aarde waar het nog warm en zonnig is.

ik vind et helemaal geen slechte film, enfin voor een tv-film dan
het blijft boeien tot de laatste minuut
alleen had het happy end niet egt gehoeft vind ik

Lang geleden gezien, vond et toen een zeer vette film. Kan me niet zoveel van herrineren maar wil em cker nog een keer zien.

Ach, ik hou altijd wel van die rampenfilms ^_^

Apocalyptsiche film, een soort eerdere televisie-versie van The Day After Tomorrow. Vreemd dat ze udo kier door ander hebben latten dubben.

Vond Kier één van de weinigen die er echt wat van baktte. Wel interessant, maar niet helemaal geslaagd.

avatar van sherena
Best goede film. in duo versie gekocht met thurst. voor 4 euro. Film kijkt lekker weg.

avatar van pink_roosje
Lekkere film om te kijken, 3*

avatar van Ajax&Litmanen1
B film die op zich best vermaakte. Effecten zijn tegenvallend, acteerwerk is echt B niveau maar het verhaal en de uitwerking waren zo slecht niet.

avatar van Baggerman
Typische RTL of SBS-verstand-op-nul-film. En ook een typisch Hollywood plot- en einde. Maar toch wel vermakelijk.

'The Day after Tomorrow' lijkt me overigens wel enigszins schatplichtig aan deze film.

avatar van Whunter
Tekenfilms zijn in mijn ogen allemaal wel mooi.
Ice age heeft toch wel wat meer.
Die eikel huh?
Leuk verhaal en de rest is alleen maar beter.

avatar van Whunter
OOps deze film moet ik nog kijken. Verkeerde film voor me gehad.
Ik kom snel klaar haha NOT! Pompen of verzuipen...op weg naar Ice Age.

avatar van aburex
Best wel goede film voor een TV-film. Inderdaad een beetje een voorloper van The Day after tomorrow. Het einde is inderdaad er en beetje bijgesleurd