• 8.349.534 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: Morgan J. Freeman

Met onder meer: Mischa Barton, Matt Long en Jessica Stroup

Plot Homecoming

"A girl never forgets her first love..."

Shelby is erg ongelukkig sinds haar vriendje Mike hun relatie heeft beëindigd. Als hij een nieuwe vriendin blijkt te hebben, wordt Shelby overmand door jaloezie en besluit zij de jongedame te ontvoeren. Mike zal er alles aan moeten doen, om haar te bevrijden, voordat Shelby haar iets onherstelbaars aandoet.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van riinyosa

riinyosa

Erg fletse film die de middelmaat nergens weet te ontstijgen. Acteerwerk is te mager (Barton weet zich nog enigszins te onderscheiden) en het script te inspiratieloos.

Op zijn best een Misery voor de huidige jonge generatie maar dat is weer teveel eer.

Makkelijk te vergeten.

avatar van ags50

ags50

De Britse toneelschrijver William Congreve schreef al in 1697 in "The Mourning Bride":

"Heaven has no rage like love to hatred turned,

Nor hell a fury like a woman scorned,"

meestal ingekort tot "Hell hath no fury like a woman scorned".

Geheel van toepassing op Shelby in haar ontkenningsfase gevoegd bij andere ingebeelde afwijkingen. Einde maakt een vervolg mogelijk ...

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Dit type film is volledig mijn ding en hier kan ik niet op uitgekeken geraken. Ik vond hem best wel goed en het lijkt een beetje op een moderne versie van de film "Misery" inclusief het sneeuwlandschap.

De film heeft enkele zeer leuke momenten en Shelby zet een goede rol neer als psycho, maar ook bij deze thriller moet ik helaas constateren dat de stoppen van de psycho niet volledig genoeg doorslaan. Het duel op het einde is nogal erg kort en het evil hoofdpersonage lijkt niet evil en sterk genoeg te zijn (bijna wenend toen ze Biley dood schoot, erg snel butien westen,...). Gewoon een sick mind dat erg labiel is. Het mocht allemaal wat meer in een thriller/horror verf gezet worden.

Voor de rest een leuke toevoeging aan het genre.

avatar van rox91

rox91

Beetje een 13 in een dozijn film.

Hij stond op HBO als Drama/thriller volgens mij. Dat past er beter bij dan horror.

Ik vond Mischa Barton goed acteren in deze film.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Vooral naarmate de film vordert na een heel aardig opbouwend intro (waarbij ik me nog in compleet onbezoedelde onnozelheid afvraag: ''waarheen zal dit leiden?''), wordt duidelijk dat er toch maar weer ''voor de verandering, jongens en meisjes!'' gekozen wordt voor een stel afgelikte cliché's, onwaarschijnlijkheden en stupide acties. Je zou ook eens wat origineels bedenken, laat staan maken...

En tóch: ik ben er ook niet helemaal vies van - zeker als er zoals hier prima geacteerd wordt - dus tja, guilty as charged...

2,5*.

avatar van Diamond77

Diamond77

Toch voor een triller/horror vond ik deze film toch makkelijk weg kijken. Het is idd de nieuwe generatie triller/horror film maar zeker niet slecht! ik zou 2,75 willen geven maar vind 3 sterren weer net even teveel. Keek deze film op HBO en heb zeker slechtere gezien, aardige casting ook.

avatar van carolina83

carolina83

Zojuist deze film bekeken op HBO en ik ben blijjjjjjjjjjjj dat het afgelopen is!!!!!! Echt een film om agressief van te worden! Het leek alsof ik de film geschreven had! Super voorspelbaar. Hooguit 2 sterren ik neig meer naar anderhalf.....

avatar van Franza

Franza

al met al een best vermakelijk filmpje.

Alleen laat de horror maar eruit en zet daar alleen maar thriller er neer (naja zo heel spannend was het ook weer niet maar er moet iets staan)

Toch wel leuk voor een keer

Tarkus

Redelijk goede thriller.

De cast doet het goed, en het verhaal, hoewel wat voorspelbaar, is ook niet slecht.

Heb me met deze prent zeker niet verveeld.

avatar van Shadowed

Shadowed

Flawed.

Film die ik al voor een langere tijd op het oog had, maar het kwam er nooit van. Ik heb er meerdere keren naar gezocht, maar ik wist de film uiteindelijk nooit te vinden. Toen ik laatst toch de kans kreeg om mijn handen eraan te plakken direct gekeken, maar het viel tegen.

Ik keek hem dan ook vooral voor de cast, in dit geval Barton. In haar iets jongere rollen zie ik haar graag, en ze heeft ook wel de perfecte uitstraling voor een rol zoals deze. Ze draagt de film met gemak, maar de tegenvallende elementen wegen helaas te zwaar, waardoor Homecoming uiteindelijk neerkomt op een matig resultaat.

Nu ben ik van nature wel dol op zowel het highschoolgenre als het horrorgenre, en wanneer er dan een combinatie zit tussen de twee ben ik snel verkocht. Het jammere is alleen dat deze film geen van beide is, omdat het zich niet echt perse in een highschoolsetting afspeelt, maar ook weinig horror kent. Dit is vooral een tam thrillertje.

Eentje die best aardig wegkijkt, maar weinig vernieuwends onder de horizon brengt. Barton doet het aardig, maar ondersteunende rollen zoals die van Stroup en Long zijn best middelmatig te noemen. Andere ondersteunende elementen zoals spanningsopbouw vallen ook door de mand. Tel daar nog een brakke visuele look bij op en je hebt een gebrekkig resultaat voor je ogen.

Het krabbelt wat stuurloos door de speelduur van 88 minuten, en ondanks dat het aardig vermakelijk is, is Homecoming niet veel meer dan een crazy Barton show. Het vermaakt, maar veel meer dan dat weet deze film niet te bieden. Dit is dan ook een film die in de categorie van makkelijk overslaan valt, veel zal je er niet aan missen helaas.