Homecoming (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Morgan J. Freeman
met Mischa Barton, Matt Long en Jessica Stroup

Shelby is erg ongelukkig sinds haar vriendje Mike hun relatie heeft beëindigd. Als hij een nieuwe vriendin blijkt te hebben, wordt Shelby overmand door jaloezie en besluit zij de jongedame te ontvoeren. Mike zal er alles aan moeten doen, om haar te bevrijden, voordat Shelby haar iets onherstelbaars aandoet.

avatar van riinyosa
Erg fletse film die de middelmaat nergens weet te ontstijgen. Acteerwerk is te mager (Barton weet zich nog enigszins te onderscheiden) en het script te inspiratieloos.

Op zijn best een Misery voor de huidige jonge generatie maar dat is weer teveel eer.
Makkelijk te vergeten.

De Britse toneelschrijver William Congreve schreef al in 1697 in "The Mourning Bride":
"Heaven has no rage like love to hatred turned,
Nor hell a fury like a woman scorned,"
meestal ingekort tot "Hell hath no fury like a woman scorned".
Geheel van toepassing op Shelby in haar ontkenningsfase gevoegd bij andere ingebeelde afwijkingen. Einde maakt een vervolg mogelijk ...

avatar van Friday the 13 th
Dit type film is volledig mijn ding en hier kan ik niet op uitgekeken geraken. Ik vond hem best wel goed en het lijkt een beetje op een moderne versie van de film "Misery" inclusief het sneeuwlandschap.

De film heeft enkele zeer leuke momenten en Shelby zet een goede rol neer als psycho, maar ook bij deze thriller moet ik helaas constateren dat de stoppen van de psycho niet volledig genoeg doorslaan. Het duel op het einde is nogal erg kort en het evil hoofdpersonage lijkt niet evil en sterk genoeg te zijn (bijna wenend toen ze Biley dood schoot, erg snel butien westen,...). Gewoon een sick mind dat erg labiel is. Het mocht allemaal wat meer in een thriller/horror verf gezet worden.

Voor de rest een leuke toevoeging aan het genre.

avatar van rox91
Beetje een 13 in een dozijn film.
Hij stond op HBO als Drama/thriller volgens mij. Dat past er beter bij dan horror.
Ik vond Mischa Barton goed acteren in deze film.

Meneer Bungel
Vooral naarmate de film vordert na een heel aardig opbouwend intro (waarbij ik me nog in compleet onbezoedelde onnozelheid afvraag: ''waarheen zal dit leiden?''), wordt duidelijk dat er toch maar weer ''voor de verandering, jongens en meisjes!'' gekozen wordt voor een stel afgelikte cliché's, onwaarschijnlijkheden en stupide acties. Je zou ook eens wat origineels bedenken, laat staan maken...

En tóch: ik ben er ook niet helemaal vies van - zeker als er zoals hier prima geacteerd wordt - dus tja, guilty as charged...

2,5*.

avatar van Diamond77
Toch voor een triller/horror vond ik deze film toch makkelijk weg kijken. Het is idd de nieuwe generatie triller/horror film maar zeker niet slecht! ik zou 2,75 willen geven maar vind 3 sterren weer net even teveel. Keek deze film op HBO en heb zeker slechtere gezien, aardige casting ook.

Zojuist deze film bekeken op HBO en ik ben blijjjjjjjjjjjj dat het afgelopen is!!!!!! Echt een film om agressief van te worden! Het leek alsof ik de film geschreven had! Super voorspelbaar. Hooguit 2 sterren ik neig meer naar anderhalf.....

avatar van Franza
al met al een best vermakelijk filmpje.
Alleen laat de horror maar eruit en zet daar alleen maar thriller er neer (naja zo heel spannend was het ook weer niet maar er moet iets staan)
Toch wel leuk voor een keer

Redelijk goede thriller.
De cast doet het goed, en het verhaal, hoewel wat voorspelbaar, is ook niet slecht.
Heb me met deze prent zeker niet verveeld.