Almost Christmas (2016)

Komedie / Drama

geregisseerd door David E. Talbert
met Kimberly Elise, Omar Epps en Danny Glover

Walter is het geliefde hoofd van een Afro-Amerikaanse familie. Hij vraagt aan zijn familieleden om een speciale gift tijdens de kerstdagen. Hij wil dat ze allemaal fatsoenlijk omgaan met elkaar en dat er geen ruzie zal zijn dit jaar. Als ze zijn wens doen uitkomen en vijf dagen zonder gesodemieter met elkaar onder een dak kunnen leven, zal het een waar wonder zijn.

avatar van fred1946
Net de trailer gezien love it hou wel van Afro-Amerikaanse movies.
Ga het zeker weten zien

avatar van erik1977
Leuke kerstfilm, maar een klassieker zal het nooit worden.
Daarvoor is dit verhaal eigenlijk al te vaak verteld.
Er zitten wel een paar goeie grappen maar in het algemeen heeft het drama de overhand.
En ja zelfs heel af en toe moest ik wel een traantje wegpinken.
Dus, leuke kerstfilm maar zo goed als Love actualy, trapped in paradise, scrooged en family man word het helaas niet.

avatar van Aapje81
Kijkt lekker weg en is net iets beter dan de gemiddelde kerstfilm. Het acteerwerk en scenario zijn ok en de kerstsfeer zit er wel in maar had nog wel wat meer gemogen.

In het kerstfilm genre is deze boven gemiddeld.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama film...
Leuk en prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Danny Glover ...
Gezellig kerst...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Een typisch Amerikaanse kerstfilm, met ditmaal de focus op black people. In het bijzonder een welgestelde Afro familie, waardoor je even het gevoel krijgt na een anderhalf uur durende aflevering van the cosby show te kijken met Danny Glover in de rol van de inmiddels verketterde Bill. Is weer iets anders, of toch niet eigenlijk want aan het slot mag je terecht de conclusie trekken dat de gebeurtenissen in Almost Christmas nauwelijks verschillen van de talloze eerdere films die in een dergelijke setting zijn geplaatst. Iets minder de bekende traan en lach, iets minder sentimenteel en wat grovere humor, maar het moet toch vooral ook hier gezellig blijven en de af en toe toch heftige situaties worden tamelijk laconiek ondergaan door de vooral sympathieke personages. Best een aardige film om een keer te zien, maar hoogstaand wordt het nergens, en voorspelbaar is het zeker.