Revelation (1999)

Alternatieve titel: Apocalypse II: Revelation

Actie / Drama

geregisseerd door André van Heerden
met Jeff Fahey, Nick Mancuso en Carol Alt

Na de grote nucleaire dreiging is er vrede gekomen op onze planeet. Onder leiding van Franco Macalousso, komt de ultieme droom van totale harmonie binnen handbereik. Thorold Stone is expert in anti terrorisme en moet een bende 'ongelovigen' elimineren die niet in dit ideaal geloven. Na de verdwijning van zijn vrouw en dochter, vindt Stone een barst in Macalousso's mooie praatjes.

is dit niet onderdeel van een reli-serie?

(En die regisseur klinkt Hollands...)

IMDb meldt dat deze man in Zambia is geboren...

Inderdaad onderdeel van een reliserie, de andere delen heten: Apocalypse, Tribulation en Judgment.

avatar van winkelblah
Deze film op school gezien, nou ja gedeeltelijk dan, het einde net niet gehaald en ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd hoe dat deze afloopt.

avatar van Thorak
@Ronald-Jan:
Ben je niet in de war met de serie 'left behind'?

Deze film klinkt overigens beter dan die serie....

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Thorak schreef:
@Ronald-Jan:
Ben je niet in de war met de serie 'left behind'?

Deze film klinkt overigens beter dan die serie....

Dit lijkt nogal op Left Behind. Zelfde produktiemaatschappij ook. Daar zijn ze gespecialiseerd in dit soort films. En ook dit is een deel uit een reeks, daar heeft Ronald Jan gelijk in. Afgaande op de trailers is dit iets meer op actie gericht en mikt het op een wat jonger publiek.

weer dat witte iriteerd me gewoon (mening), verder een aardige film, had beter uitgewerkt kunnen worden. Te klein budget.
Een 2,2 sterren.
Raar eind, hoort wel bij dit soort films

avatar van Left4Dead
Low budget geurt en kleurt deze prent. Zelfs Jeff Fahey kon niks met het script en het lijkt erop dat alle shoots in maar één run zijn genomen. Goedkope effecten maken het geheel alleen maar erger om naar te kijken, om maar te zwijgen over het acteren. Alle stereotypen zijn uit de kast gehaald, simpeler kun je het gewoon niet maken.

Dus als ik het begrijp (hierboven te lezen) is dit een deel uit een serie is. Nou ik hoef de rest dus echt niet te zien want met deze heb ik genoeg gehad. Hondje Elvis was wel grappig en het enige lichtpunt is deze film. Het gezever over het geloof was me een doorn in het oog en de poging tot humor doet je wensen dat de acteurs terug naar de toneelschool worden gestuurd.

In twee woorden samen te vatten: Klote film. 2 punten omdat ze Fahey hebben weten te strikken. Dat hierboven 5** worden gegeven voor deze bagger gaat mij m'n pet te boven!!! Hoewel ik zie het stemgedrag nu ineens bij de persoon.