Apocalypse (1998)

Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Peter Gerretsen
met Leigh Lewis, Richard Nester en Sam Bornstein

Bronson Pearl en Hellen Hannah zijn twee nieuwsverslaggevers voor WNN, die berichten over de oorlog in Israël, wanneer vlak daarna plotseling (187 miljoen) mensen verdwijnen. De Opname van de gemeente heeft plaatsgevonden. Vervolgens treedt de nieuwe wereldleider Franco Macalousso (de President van de Europese Unie) op de voorgrond. Helen Hannah ontdekt via haar christelijke grootmoeder (die ook verdwenen is), dat Macalousso de antichrist moet zijn en dat ze in de eindtijd leven. Ze bekeert zich vervolgens tot het christendom. Later weet ze ook haar geliefde en collega Bronson Pearl te overtuigen en samen moeten ze strijden tegen de organisatie van de antichrist: One Nation Earth (O.N.E.).

avatar van 606
Bijna gelijk aan
Left Behind (2000) wel deze film eerder was.