Breaking Up (1997)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Robert Greenwald
met Russell Crowe, Salma Hayek en Abraham Alvarez

Steve en Monica hadden vroeger een goede relatie, maar tegenwoordig draaien ontmoetingen meestal op ruzie uit. Als Steve Monica ziet daten met een andere man, wordt hij jaloers en vraagt hij haar ten huwelijk, met de belofte dat alles anders zal worden.

avatar van Donkerwoud
Salma Hayek en Russel Crowe spelen een koppel wiens liefde bestaat uit hun constante afwijzing van elkaar. Langzaamaan groeien ze steeds meer naar een onherroepelijke breuk toe. Het klinkt op papier best aardig, maar de uitwerking is nogal pover. Het kibbelende koppel wordt zo in beeld gebracht dat ze vooral heel erg irritant worden. Van enige chemie of passie lijkt weinig sprake. En dan wil de regisseur het ook nog eens pretentieus aandikken met oninteressante monologen en zogenaamd ''herkenbare'' situaties.

avatar van Mescaline
In tegen reactie van Donkerwoud vond ik de film juist wel goed en begrijpenlijk neergezet.
Russel Crowe is natuurlijk al een vanzelf sprekende goede acteur en ook Salma Hayek had ik al vaker gezien en doet zeker niet voor hem onder, mooi acteer duo dus!
Het verhaal is opzich vrij simpel maar wel realistisch en overtuigend neer gezet.
Situaties die (vind ik) zeker wel te begrijpen waren en de liefde(of moet ik zeggen lust? ) was goed herkenbaar aan de kijkers!
Beetje een onder-gewaardeerde film en met 19 stemmen ook niet echt bekend op Moviemeter.
Daarom ga ik voor een halfje meer.. omdat deze film wel meer aandacht verdiend!!
3,5 sterren.

avatar van SaNDuTjE
Zeker geen slechte film en goed genoeg voor een zaterdagmiddag