The Four Horsemen (2008)

Canada
Actie / Drama

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Mark O'Brien, Nick Abraham en Curtis Morgan

Vier ster-footballspelers van een middelbare school laten zich inlijven bij de Mariniers om te gaan vechten in Irak. Wanneer één van hen gedood wordt en een ander gewond, keren zij naar huis terug en ontdekken dat het heel moeilijk is om hun oude leventje weer op te pikken. De herinneringen aan de gebeurtenissen in Irak, samen met een gebrek aan publieke steun, zorgt er voor dat velen van hen op het punt staan om er psychologisch onderdoor te gaan.

avatar van brave71
Geen topper, maar vond hem goed te kijken.

De gedeeltes waar ze in Irak zitten hadden iets beter gemogen........
Maar over het geheel blijft het verhaal je wel boeien.

Leuk om te zien dat 1 van de acteurs van de film er ook echt gevochten heeft.

De terugkomede beelden maken de film iets te langdradig
***3

avatar van tal1b
heb 'm maar uitgezet, na 15 min.

avatar van Insignificance
Waarom geef je dan een cijfer?

avatar van TyphOn
Doet me sterk denken aan The Mark of Cain, en dat soort psychologische films zijn niet mijn ding.

Je kan toch en film een cijfer geven als je hem zo slecht vind dat je hem niet uit wilt zien? Ook dat is nuttige informatie. Je hebt van die films die mensen of geweldig vinden of helemaal niets.

avatar van Insignificance
nerovats schreef:

Niet in mijn beleving, je hebt nl. de film niet gezien, maar slechts een gedeelte. In dit geval maar liefst een kwartier. Kom nou... Misschien had ie in het resterende uur wel een 2 verdiend.

Ik vind zoiets niet echt nuttig, nee. Hij zegt immers niet eens waarom deze film zo slecht is. En dan nog, je kan het toch ook gewoon bij de opmerking laten?

avatar van Quaest
Niet uitgekeken... Dus ik geef geen cijfer.. want het was zo langdraadig..

Ik vond het toch een boeiende film, waarbij duidelijk wordt, wat oorlog bij mensen teweeg kan brengen. Met name de trauma's, waarmee de soldaten/mariniers terug naar huis komen, worden hier duidelijk belicht. Geen topfilm, maar de film geeft wel een boodschap voor mensen, die nooit in oorlogsgebieden hebben gevochten.

avatar van Makz
Ik heb hem ook niet uitgekeken. Vond hem erg langdradig. Ook was het acteerwerk erg slecht waardoor het geen plezier was om naar te kijken.

*1,0

avatar van AsianFreak
Slaapverwekkend. Wel aangrijpend verhaal. Acteerwerk redelijk. Nog niet eens afgekeken, want ik geloof het allemaal wel. Er zijn nl. betere films van dit soort met name het opwekken van 'flashbacks' kan een stuk beter. Overigens iedereen mag een mening geven, al is het slechts een cijfer. Anders ga of start je maar een forum, waar je heel lang kan zeveren over een film over hoe en waarom...

Ik ben het helemaal eens met Naduah, een pakkende film met een boodschap. De trauma's zijn werkelijk schtterend in beeld gebracht. voor mij zeker 3,5 waard omdat er, volgens mij, nog heel veel van die jongens in amerika met deze trama's rondlopen.

flauwe film. ik had er niet veel van verwacht. je werd niet in het verhaal gesleept. langdradig vind ik hem dan weer niet. aleen de terugblikken vind ik dan weer niet nodig. 10keer het zelfde beeld. een overdreven verhaal.

avatar van ella9084
mooie film met inhoud, en met functionele actie. Dat kan van de meeste oorlogfilms niet gezegd worden. Relaties tussen hoofdpersonen zijn goed uitgewerkt. Acteerwerk is goed. Degenen die dat hier juist niet vinden, zitten duidelijk niet in de acteer- en toneelwereld. Leken dus, beste stuurlui, zoiets. Misschien kunnen ze beter een oudje van Stallone kijken Die kon er dus echt niets van. Maar wel miljoenen verdiend, omdat velen juist geen goed acteerwerk willen zien, maar veel geweld. Dat kan, maar doe het dan origineel, zoals Tarantino.