I Love You Again (1940)

geregisseerd door W.S. Van Dyke
met William Powell, Myrna Loy en Frank McHugh

Larry Wilson (William Powell), een degelijk burger in een kleine stad, lijdt aan geheugenverlies. Hij valt terug in zijn vroegere bestaan van oplichter, maar probeert de echtscheiding die 'zijn' vrouw in gang zet, tegen te houden.

Ik ben bang dat ik in korte tijd één Powell/Loy-vehicle te veel gezien heb. Ik vond er niet veel aan; te hoog “Theater van de Lach”-gehalte en daar ben ik niet zo van. Andermaal gaat het niet goed in het huwelijk tussen William Powell en Myrna Loy. Wendde Powell in Love Crazy (1941) nog krankzinnigheid voor, in deze film gaat het over geheugenverlies. Het is allemaal een stuk minder subtiel dan ik gewend ben, maar het kan ook zijn dat ik het duo Powell – Loy een beetje moe ben op dit moment.