The Bachelor and the Bobby-Soxer (1947)

Alternatieve titel: Bachelor Knight

geregisseerd door Irving Reis
met Cary Grant, Myrna Loy en Shirley Temple

Hij heeft lesgegeven en een van de studentes is verliefd op hem geworden. Haar zus ontmoette hem reeds als rechter toen hij een overtreding beging. De rechter wordt aangeraden hem haar kleine zusje te laten escorteren, zodat ze hem misschien vergeet.

vic
kan me iets herineren van deze film waarbij hij als ridder is verkleed tijdens een dagdromen van shirley tempel maar kan me niet genoeg herineren om het een cijfer te kunnen geven

neo (crew)
Niet alleen bij dagdromen van Tempel, maar ook bij Myrna Loy. Weer precies een rol voor Grant uiteraard die zich weer helemaal thuisvoelt in deze screwball komedie. 3.5 sterren

Het enige waar in deze film van te genieten valt is Cary Grant. De rest is voorspelbaar en gedateerd. Shirley Temple is ronduit irritant. Het leukste is het volkomen onschuldige gezicht van Cary Grant.

avatar van Floris22
Cary Grant kennen we allemaal, evenals Shirley Temple. Die er verdraaid goed uitziet ten tijde van de film.
Verder hebben we Myrna Loy die evenals in The Best Years Of Our Lives een goede rol neerzet. Ook al staan beide rollen lijnrecht tegenover elkaar. 4.0*

Wat een heerlijke screwball-komedie! Cary Grant schittert in zijn rol als de artiest, die wordt opgescheept met een verliefde jongedame die voor hem toch veel te jong is. Hilarische stukjes zijn bijv. de picnic, waar Grant zich als uitgelaten schooljongen gedraagt, en de scène in het restaurant, wat een romantisch etentje voor twee had moeten zijn, maar waar zo'n beetje alle betrokkenen ten tonele verschijnen.

Ik had alweer een tijdje geen films met Cary Grant gezien, maar, wow zeg, wat een formidabel acteur was dat toch. Ook hier speelt hij weer de sterren van de hemel!

Er is weinig mis met deze naoorlogse screwball komedie, dankzij het aanstekelijke optreden van Cary Grant, Myrna Loy en bakvis Shirley Temple. Zo te zien hebben die allemaal veel plezier in hun rollen. Het resultaat is een gezellige film met een simpel maar leuk verhaal van Sidney Sheldon, dat beloond werd met een Oscar voor beste script. Erg amusant.