Night Train (2009)

Actie / Thriller

geregisseerd door Brian King
met Leelee Sobieski, Danny Glover en Steve Zahn

Chloe (Leelee Sobieski) is een studente die op het eerste gezicht heel normaal lijkt te zijn. Op kerstavond zit ze samen met Peter (Steve Zahn) en conducteur Miles (Danny Glover) op de zogenaamde ''night train''. Als plots een medepassagier overlijdt, blijkt deze een mysterieus voorwerp in zijn bezit te hebben.

De Polar-express maar dan een totaal ander genre......
Geen verkeerde film , had wel iets meer ingezeten.
Voldoende spanning voor 3 sterren

avatar van Saaimen
Kijkend naar de cast, en de info bij de film had ik aardig hoge verwachtingen voor deze film. Na 10 minuten kijken was mijn beeld al aardig veranderd. Slecht geacteerd door de 3 hoofdrolspelers, waarin Danny Glover mij nog het meest tegenvalt. De set van de film ziet er ook slecht uit, en je hebt het idee of je naar een stilstaande trein zit te kijken, terwijl het bij een shot van de buitenkant lijkt alsof die trein met een kilometertje of 300 voorbij komt razen. Het verhaal zelf vond ik ook slecht, dat iedereen erbij hoort is al te erg, en het einde wordt je ook niet vrolijk van. Al met al een 0,5 voor de moeite, maar deze film hoef je echt niet te kijken...

avatar van erpunited
Ik vond de film allemaal net niet. Het acteren was niet geweldig. Het verhaal was niet slecht maar ook niet goed. Het einde was wel bagger. Het begint vrij aardig. Je denkt dit kan wel leuk worden maar daarna is alles net niet. Je hebt achteraf niet het gevoel dat je naar een goede film hebt gekeken. Vermakelijk voor een keer maar geen aanrader

avatar van piiiti
neej vond het ook net niks... staat ook aangegeven als actie/thriller maar ik ben weinig noemenswaardige actie tegengekomen in deze film. wel uitgekeken, zo extreem slecht was ie dus niet, maar toch.
acteerwerk was behoorlijk slecht ook

avatar van ErwinH
Erg matige film met een slecht presterende cast, Ik vond met name Glover erg slecht, hoe hij heen en weer waggelend door de trein loopt doet niet erg denken aan de acteur van weleer uit Lethal Weapon en Flight of the Intruder. Het verhaal is ook erg rommelig, de set ziet er uit als die van GTST, bagger dus. De reden dat ik toch 2 sterren geef is Leelee Sobieski, she rocks. Hoe zij zich van een saai brildragende nerd ontwikkeld tot letterlijk een moordwijf is ronduit subliem.

avatar van Elineloves
God, wat een film. Een van de eerste keren dat Leelee me tegenviel. Zahn vond ik ook niet schitterend, net zoals bij de laatste film die ik van hem gezien heb -A perfect getaway- was het toch niet geloofwaardig genoeg. Ik vond ook geen enkele scene boeiend of spannend. Nu kan het komen omdat ik al niet geconcentreerd en ontspannen de film in ging, maar meestal zorgt een (goeie) film er juist voor dat ik mijn gedachten kan verzetten en er in op ga. Was bij deze film dus absoluut niet het geval. Acteurs mogen dan wel bekender zijn, maar zelfs zij hebben van deze film niks kunnen maken.

Wat een bagger film was dit zeg, ongeveer een jaar geleden gekeken, maar staat nog steeds in me hoofd getekend als 1 van de slechtste films na open water.. 0,5 * omdat het niet lager kan!!

Reinbo
In vrijwel alles gemiddeld.

In het eerste half uur boeit de film wel, maar daarna wordt de film steeds vager. Redelijke film, die je kunt kijken als je echt niets anders te doen hebt.

avatar van Frenetic
Redelijke film, ik vond het wel een apart verhaal.
Acteren ging wel.

juhnzun
Absurd slechte vertoning eerst leek het als of ze bewust toneel aan het spelen zijn het acteren ging wat beter later enkel om het verhaal in stroom versneling van bullshit tezien komen

Aaardige film met een slecht decor maar verder goed te kijken.

Door het doosje kreeg ik al vrij snel een Hellraiser idee. Pleasure and pain enzo. Maar er wordt veel te weinig uitgelegd/verdiept en het acteerwerk vond ik teleurstellend.
Helaas pindakaas, want ik verwachtte wel wat van deze cast.

avatar van AmazingPP
Ik ben het met Reinbo eens. In vrijwel alles gemiddeld. Goed omschreven. Had veel meer ingezeten.

2,5 *

De film ziet er wat knullig uit qua setting en cinematografie, maar de cast is redelijk en het verhaal is wel aardig bedacht. Vooral omdat je afvraagt hoe de vork in de steel zit blijf je kijken, maar verder is het een vrij matige en goedkoop ogende film.

Leuke film, leuke cast, leuk verhaal. Gelukkig had ik de recensies hier niet gelezen, anders had ik hem waarschijnlijk niet gekeken. Biljkt maar weer dat smaken verschillen.

avatar van TragieStar.*
De film leek mij heel erg leuk, maar is toch een beetje tegengevallen. De cast is prima met Zahn, Glover en Sobieski, waarvan de laatste een vrij leuke actrice is, al viel ze in het begin wat tegen.

Maar dat is het dan ook met deze film, het begin is vrij vreemd en niet echt boeiend, maar later word het beetje bij beetje steeds spannender en zit je goed in de film. Er gebeuren ook steeds meer dingen die je gedachten bij de film houden en er komen zo ook tegen het einde een paar twists aan te pas.

Allemaal erg leuk, maar net niet sterk genoeg voor een goede film.

Dick2008
Heel duidelijk low budget en erg veel nep, vooral die trein maar bijna alles eigenlijk wel, zoals die oude vrouw, hihi. Het uitgangspunt waarmee de film begint is ook al van dien aard, want hoe wil je dat nou tot het eind van de film boeiend houden. Wat dat betreft belanden ze richting eind toch wel wat op doodspoor, omdat ze er veel te lang mee doorgaan. Maar toch weten ze vrij lang de aandacht vast te houden.

De film moet het vooral hebben van het leuke spel van en vermakelijke dialogen tussen Steve Zahn, Danny Glover en Leelee Sobieski, al is de rest van de vrij kleine cast ook niet slecht. Met dat gespeculeer en zoeken naar oplossingen en vervolgens weer in de verleiding komen .... toch grotendeels amusant om te zien. Vooral het mysterie-aspect is vrij goed gelukt, wel neemt op gegeven moment, thriller steeds meer de overhand. 4.0 / 3.0.

Best tof.

Een film die zich beperkt tot één locatie en met nogal grotesque personages uitpakt. Dik aangezette clichés, waarbij de film zelf ook nog eens baadt in een stijlvolle nep-waas. Duidelijk geen film voor de fans van realisme.

Veel materiaal is er niet, dus steunt King meer of sfeer en het mysterie van het doosje. Dat pakt best goed uit. Het beperkte budget is merkbaar (de buitenscenes, het interieur, de wat gebrekkige details) maar King vangt het eigenlijk allemaal goed op, net omdat de rest van de film ook dik genoeg is aangezet.

Het drietal doet het daarom ook best leuk. Geen geweldig acteerwerk, maar ze geven het personages de juiste schwung mee. Het verhaaltje is weinig bijzonders, maar het mysterie werkt, de personages zijn leuk en het stijltje is uiterst effectief. Van tevoren niet zoveel van verwacht, maar viel me erg goed mee.

Matige film. Plot vol gaten. Bloed dat wel erg plotseling is weggepoetst en meer van dat soort onwaarschijnlijkheden. Vond het nauwelijks de moeite van het uitkijken. enige pluspuntje is Danny Glover die, zoals eigenlijk bijna altijd, een goede rol neerzet.

ErwinH schreef:

Wel, bedankt voor de spoiler

Matige boel. Lijkt wel alsof ze al hun geld voor decors hebben uitbesteed aan het casten van drie min of meer bekende namen, die er dan nog eens bijzitten als ambtenaars die naar hun pensioen aftellen. De irritante muziek en het matige verhaal helpen ook niet veel. Wel lollig om die kerel uit de Rocky Horror Picture Show nog eens terug te zien.