Vigilante Diaries (2016)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Christian Sesma
met Jason Mewes, Quinton 'Rampage' Jackson en Paul Sloan

Een team van voormalige black-ops agenten zijn nu misdaadbestrijders die onder leiding staan van een antiheld genaamd "The Vigilante". De reddings- en wraakmissies brengen hen van de grote villa's en de onderwereld in Los Angeles naar verre oorden als Irak, Armenië, Rusland en het Verenigd Koninkrijk. Hierbij ontmoeten ze een kleurrijke verzameling aan personages waaronder filmmaker Mike Hanover, een trio van Aziatische femme fatales, meedogenloze Armeense gangsters en een stel undercover superspionnen die de wereld in een chaos wil veranderen.

avatar van Kondoro0614
Na het zien van de trailer toch wel een beetje nieuwsgierig!

avatar van Kondoro0614
Vigilante Diaries

Ik gaf vooraf al aan dat de trailer er prima uit zag. Mooie chicks, heerlijke actie en een prima setting. Vanaf het begin af aan weet je gewoon al dat deze film een extreme B-film is. De setting was alles behalve prima, camerawerk was nogal traag en alles werd er saai in gebracht. Toch voldoet deze film aan de nodige special effecten die, zoals je in een B-film kan verwachten niet altijd even gaaf zijn. Al word je wel direct in een actie scene gegooid, de drone zag er alsnog matig uit]

Zoals ik al eerder aangaf leek de film te voldoen aan het nodige vrouwelijk schoon, deze was er gelukkig wel alleen beetje weinig. Het is dan toch wel een B-film maar, Steven Seagal had er een rolletje voor kunnen hebben.

Vigilante Diaries is een film met een (in mijn ogen) te lange speelduur. De 108 minuten zijn te lang voor een concept als deze film en, dankzij de extreme lengte begint de film eentonig en saai te worden omdat hij nogal wat opbouw mist en je eigenlijk naar, een 108 minuten lange actie scene zit te kijken. Cat Fight of niet, deze door en door actie film was prima maar, te lang waardoor hij te langdradig begon te worden en daardoor dus ook weer saai.

Vigilante Diaries bevat een redelijk verhaaltje. Met de nodige B-matige acteurs, die je vrijwel altijd ziet zoals: Michael Jai White en Paul Sloan is het algemeen saai maar, de mooie dames: Jessica Uberuaga en Jacqueline Lord is het vaak weer goed, om naar te kijken. Het houd je niet van de doorspoel-neigingen af.. Dat was jammer.

avatar van Master Blaster
onverwachte meevaller.

Dan word een film toch beetje beter als je er niet teveel van verwacht.

avatar van Left4Dead
De trailer ziet er behoorlijk goedkoop uit, niet mijn ding.
De bikinimeid ziet er ook goedkoop uit, precies mijn ding.
Sla hem toch maar over, lijkt mij erg B-filmachtig (als dat woord bestaat, zo niet dan nu wel).
Oja....... ook weer met die Madsen, houd die man nooit eens op met die ene stijl die hij maar kan acteren? Naar de Noordpool met die kerel en invriezen.

avatar van filmkul
Matige actiefilm. Het verhaal is zwak, erg rommelig en onsamenhangend. De film springt van de hak op de tak en doet bijna alle landen op de wereld aan. Je komt daardoor nooit echt goed in de film. De film mist daar mede door ook spanning. De actiescenes zijn zwak en doen goedkoop aan. Sesma probeert er nog wat Tarantino saus aan toe te voegen, maar dat pakt niet helemaal goed uit. Afblijven! 1.5

0.5 voor de moeite

avatar van schumacher
Een 1 voor de nog schoon vrouwen die erin voorkomen.

avatar van DjFrankie
Beetje saai, en niet overtuigend.

avatar van hannes64
Niet echt veel mis mee....een tamelijk goeie B-film zoals ze gemaakt moeten worden.
2.5, als in gemiddeld.
Let vooral op Jason Mewes, ja, diegene van Jay and Silent Bob.
Wat is ie veranderd.
En nog steeds, Madsen kàn echt niet acteren, alleen op automatische piloot...........fluisterend.

avatar van DiDa
Onverwachte meevaller. De film ziet er ondanks dat het een b film is goed en gelikt uit. Veel actie en stoere personages. De film is alleen ietwat aan de lange kant en men had meer gebruik moeten maken van de skills van Michael Jai White. Verder prima actiefilmpje! Respect voor wat men er met een low budget van hebben weten te maken.

avatar van Noodless
Chaotische actiefilm waarbij heel wat personages in het begin geïntroduceerd worden en van de hak naar de tak wordt gesprongen waarbij de kogels je om de oren vliegen. Naarmate de film vordert stapelen zich verschillende wendingen op waarbij je wenkbrauwen toch wel gaan fronsen. Er passeren wel wat mooie dames, maar hun invulling van rollen kunnen ook tellen. Denk aan de vriendin van Mewes die in verwachting is en nadien een perfecte strakke buik weet te tonen.
Ook Red had een sterkere invulling verdiend en die Aziatische gangsterpion had ook maar een magere toevoeging gezien haar einde. 4/10

avatar van Noodless
Denk aan de vriendin van Mewes die in verwachting is

Foutje. Moet blijkbaar de vriendin van Paul Sloan zijn.

avatar van Shadowed
Hmm.

Eigenlijk niet verkeerd, maar ook niet al te best inderdaad. B-film is wel van toepassing. Echter wel eentje die soms wat budget laat zien. Lijkt alsof er rondom 5-10 miljoen inzit, maar in werkelijkheid zit er maar 1 miljoen in. Vind het dan toch wel knap wat er voor elkaar is gekregen.

In deze film wordt je ook lekker direct in de actie gesmeten. Het opent met een sterke actiescène met lange takes. Dat is ook wel een goede manier om direct de aandacht te vragen van het publiek. Zag er voor de rest ook goed uit, op dat knokgevecht tussen Jackson en Jai White na dan.

Regisseur Sesma weet regelmatig de actie lekker energiek en flashy te brengen. Enkele scenes flitsen wel lekker door moet ik zeggen. Niet dat de actie een kick geeft, maar het zag er wel aardig uit. Zeker gezien het budget beperkt is, maar dat valt nauwelijks te merken.

Ook een opmerkelijk degelijke cast dat bij elkaar geschraapt is. Ondertussen wel allemaal acteurs die het hoogtepunt al hebben gehad in hun carrière, al was Mewes wel een nieuw gezicht in dit soort films voor mij. Cast doet het voor de rest redelijk. Allemaal spelen ze wat op automatische piloot, maar het was te doen.

Knokgevechten zijn echter regelmatig wat klunzig en afstandelijk gefilmd. Film weet de aandacht na de lange takes in het begin ook nooit meer echt vast te houden. Zo zit er tussen de energieke regie toch wel een handvol aan saaie momenten. Wel knap, aangezien het tempo hoog gehouden wordt.

Ook duurt de film wel opvallend lang met deze 108 minuten. Had echt niet zo lang gehoeven. Special effects vallen ook regelmatig door de mand. Zowel de drone in het begin als wat latere explosies. In dat opzicht is het dan wel voelbaar dat er niet al te veel budget aan bod is gekomen.

Wel is er optimaal gebruik gemaakt van het budget en de actiescènes ogen vlot en flashy. Wat mij betreft is Sesma een Michael Bay in opleiding. Met genoeg budget en wat meer lesjes in het actiegenre zie ik hem nog wel een vlot Hollywoodfilmpje afleveren zo.

avatar van macrobody
Vanaf nu voor elke film met Amerikaanse soldaten die worden neergezet als helden 1 ster.
Verder was het gewoon een in en in trieste film. Slecht acteren, slecht verhaal, slechte montage en slechte muziek. Ik ben te hersendood om iets zinnigs te kunnen zeggen.

Ik zat nog even te kijken naar die Jason Mewes want ik kon me niet voorstellen dat hij nog in andere films spreekt zo slecht was hij. Maar dat had ik dus verkeerd. Blijkbaar heb je 0,0 talent nodig om in een film te kunnen meedoen.