Home Invasion (2016)

Thriller

geregisseerd door David Tennant
met Natasha Henstridge, Jason Patric en Scott Adkins

De rijke vrouw Chloe en haar stiefzoon Jacob zitten alleen in hun afgelegen landhuis. Dan worden zij het doelwit van een trio gespecialiseerde dieven. Chloe's enige manier om hulp in te schakelen is via een telefoontje met een beveiligingssysteemspecialist. Maar de indringers worden steeds dreigender en de connectie begint slechter te worden. Durft zij de telefonist in vertrouwen te nemen en hem te gebruiken als haar ogen om haar naar een veilige plek te leiden?

avatar van 606
Natasha is toch wel een stuk steviger geworden in de loop der jaren na de films Species.

avatar van Spartaan1986
Weinig verfrissend deze 'straight to DVD' thriller. Het kat en muisspel is eerst nog wel vermakelijk maar na een tijdje wanneer de confrontatie heeft plaats gevonden is de spanning er wel vanaf. Niks bijzonders.

avatar van Barry83
Standaard filmpje waarin alle clichés/domme keuzes weer in voorkomen.

avatar van Collins
Een tamelijke sfeerloze thriller waarin het thema “hide and seek” een grote rol speelt.
Het begint allemaal met een stel criminelen dat op brute wijze een huis binnenvalt om er iets te stelen. En da's best even schrikken.
Vervolgens draait de film om het kat- en muisspel tussen de criminelen en de bewoners. Het spel dat zich ontwikkelt komt echter niet uit de verf. Voorspelbaarheid troef. We zien alle opgeklopte clichés de revue passeren inclusief wat feel-good momentjes. Het oogt allemaal nogal geforceerd.
Er is sprake van amateuristische boeven. Ze doen werkelijk alles fout en zijn daarom natuurlijk ook niet echt schrikbarend of eng. Als bewoner moet je wel erg dom zijn om niet te overleven. En dat is weer dodelijk voor de spanning, die dus maar niet wil komen.
Meer enerverend, zijn de scenewisselingen tussen het huis en een meekijkende en adviserende controlroom van de beveiliging. Hoewel niet origineel, kijkt dit element in de film best leuk weg. Bovendien pompt deze insteek eindelijk wat dynamiek in deze statische productie.
Jammer dat deze scenes pas halverwege de film hun intrede doen. Te laat en met te weinig tegenwicht om de film uit de poel van matheid en lusteloosheid te bevrijden waarin de film dan al is weggezakt.
Aan het eind nog een teleurstellende hint naar een vervolg. Het lef!

avatar van jippie2010
Home alone 6. Wat een povere actrice is Henstridge! Totaal ongeloofwaardige band met haar zoon. Omringt door B-acteurs in een plot zonder diepgang. Erg matig! *1,5

ik vond de film nogal meevallen,zeker best te doen

avatar van hannes64
Doe Panic Room en The Call ineen, en je hebt Home invasion.
Maar, wel een leuke.
En ook nog een open einde.....................misschien een vervolg?, maar dan weer rechtstreeks naar dvd.

Clapboy
Wel aardig filmpje, verstoppertje spelen in het grote huis, kat en muis spelletje was goed uitgewerkt, enig minpuntje vond ik de sfeerloze kleuren, was gefilmd in grauwe sombere kleuren en dat deed af aan de sfeer vond ik, vandaar maar 2.5.

Clapboy
Toch verhoogd naar 3 sterren, dat met die kleuren viel ook mee na herziening, beetje cliche, maar wel goede film.

avatar van Phantasm
Prima thriller die lekker wegkijkt.

Bere film, lekker spannend, ben blij dat ik niet op die negatieve berichten hierboven heb geluisterd.....misschien heb ik het fout, maar de meest erge K film geven jullie 4 of 5 sterren en de goede films( in mijn ogen en nu blijkt ook vele anderen) 1 of 2 sterren. Lijkt af en toe wel dat er een zielig spelletje gespeeld wordt. Anyway een aanrader.

avatar van Erick1985
Mwa, zeker niet slecht. Deed me erg aan Panic Room denken (die natuurlijk stukken beter is), maar toch. Acteerprestaties zijn gering, maar daarom niet slecht. Eenvoudig maar toch goedstaand verhaal. Leuk om een keer te zien. 3,5 ster.

avatar van Noodless
606 schreef :
De tijd kun je toch niet tegen houden, maar ze mag nog gezien worden. Onderhoudende film. Niks meer, niks minder. 6/10

avatar van Daan258
De film krijg nog een behoorlijk hoge waardering zeg, ik vond het maar een compleet saaie en trage bagger film.
De eerste 15 min zijn nog best vermakelijk maar vanaf dat moment heb ik me vreselijk verveeld. Slecht acteerwerk, nergens spannend en een verhaal was zo standaard als het maar kan zijn.

avatar van chrisje66
ik vond het een leuke en boeiende film, je blijft kijken en heb geen moment gehad dat ik dacht, het zakt even weg. wel een vreemd einde.

avatar van umbra
Best boeiende film, verveelde geen seconde, niets vernieuwend, gewoon goed zonder meer.

avatar van N. S.
Het home invasion idee is niet nieuw, dit hebben we al zo vaak gezien. We weten ook dat ze met dit concept een spannende film kunnen maken. Het verhaal is dit keer wel anders dan een normale invasion film. Opzich interessant, maar kon beter.

Een film met twee kanten, de security en de invasion. Je ziet hoe de beveiliging te werk gaat met dit soort invallen. Wanneer ze contact hebben met de bewoners tijdens de invasion gaat de spanning flink achteruit. Bijna de hele film wordt er aanwijzingen gegeven waar de invallers zijn en welke route moeder en kind moeten lopen om te voorkomen dat de invallers hen pakken.

Acteerprestaties zijn om te huilen, het beste vond ik nog die moeder. toen de inbrekers de bewoners te pakken hadden, kwam er een kleine wending. De inbreker schoot die kale met baard (andere inbreker) neer omdat die kale het allemaal te ver vindt gaan en zich een beetje verzette. Eerst was ie nog helemaal mee met de inbrekers en toen opeens..

Er was ook geen motief waarom ze dat deden, iets met de vader van het gezin? Was ie nou dood of maakte die inbreker, zoals dat jongetje zei, een grapje om hen bang te maken? Toen dat jochie was ontsnapt van die vrouwelijke inbreker ging ie er met de auto vandoor, dat hij kan rijden is al een wonder maar toen hij opeens boven stond, waar moeder en inbreker waren, was pas magie? Voor de rest zag het er gewoon prima uit, maar had er meer van verwacht.