ad

Geregisseerd door: Steven C. Miller

Met onder meer: Kellan Lutz, Bruce Willis en Gina Carano

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Extraction

"Vengeance runs in the family."

Leonard Turner is een voormalige CIA-agent die niet meer zichzelf is sinds zijn vrouw is vermoord. Zijn zoon Harry is een frisse, jonge CIA-medewerker die in de voetsporen van zijn vader treedt. Samen werken ze aan de ontwikkeling van een superwapen genaamd de Condor. Wanneer Leonard wordt gekidnapt en er geen plan is om zijn vader te redden, besluit Harry zijn eigen reddingsoperatie te lanceren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

• 1936 stemmen

Aaah, Bruce!

avatar van schram101

schram101

Hee best een toffe trailer. Lijkt best een rauwe film zo. Zie zowaar enige vorm van coolness bij Lutz. Wie had dat gedacht?

avatar van Flitskikker

Flitskikker

Tja, wat zullen we hierover zeggen.

Het verhaal was erg mager en is al 100x voorbij gekomen. Bruce Willis deed de 5 minuten die hij in beeld was een beetje sarcastisch; hij leek zijn rol niet erg serieus te nemen, dus daar heb ik wel om moeten lachen.

De actie was wel prima en de soundtrack kon er ook mee door.

Leuk als je een keer echt niks anders te zien hebt. Verstand op nul en kijken maar.

6/10

gauke

Bruce Willis begint met zijn filmkeuzes meer en meer op Nicolas Cage te lijken: snel cashen en aan niveau en/of kwaliteit geen enkele boodschap hebben.

Zowel het acteerniveau in- als het verhaal van deze clichématige, chaotische en vooral gewelddadige actiethriller, waarin het accent op de gevechtsscènes lag, was slecht en kende geen enkele verrassing. Van enige chemie tussen de hoofdrolspelers was geen sprake.

avatar van filmkul

filmkul

Zwakke actiefilm. Het verhaal stelt weinig voor en wordt geforceerd zogenaamd ingewikkeld gemaakt met enkele maffe twists. De actiescenes zijn best aardig, maar wel eentonig. De film verloopt vlotjes en heeft gelukkig een korte speelduur. Het acteerwerk is matig. Verder ziet de film er verzorgt uit. Ook bij deze film vraag je weer af waarom de good guys steeds maar weer gevangen genomen worden, terwijl iedereen ze dood wil hebben. 1.5

avatar van martenaria

martenaria

Zeer zwakke film. Dramatische acteurs (ondanks Willis) en een zeer hoog "yeah-right" gehalte. Willis is altijd een van m'n favo-acteurs geweest, maar dit soort troep ga ik niet nog een keer trekken.

avatar van Sgt. Trash

Sgt. Trash

wel actie, geen spanning, veel synthesizers, 1x weg gedommeld

avatar van tattoobob

tattoobob

Zeer matige productie.....achteraf had ik het kunnen weten met deze regisseur.

Willis moet maar even een tijdje stoppen met acteren en Carano kan beter weer de ring in stappen en doen waar ze goed in is...don't get me wrong want ik ben een fan van haar,maar niet als actrice.

Verder een verhaal wat we al 100 keer gezien hebben en nergens origineel is.

Vechtscenes heb ik slechter gezien maar het word er allemaal niet beter op.

avatar van ricone

ricone

1 ster voor t voorspelbare verhaal, maar 1 volle ster voor [email protected]

wauw

avatar van laere

laere

Zelfs een b film is beter, zonde van mijn tijd

avatar van macrobody

macrobody

Schnabbel movie. Bekende naam contracteren, 2 mindere "acteurs" het werk laten doen en de mensen naar de bios lokken. Gelukkig heeft me dit niets gekost allen mijn tijd wat jammer is maar niets meer aan te doen. Voor diegenen die deze nog niet hebben gezien, gebruik je tijd voor iets anders! Zeer voorspelbaar en eigenlijk een aan een schakeling van gevechten. Ik dacht eerst dat dat kwam door die kellan lutz maar dat blijkt gewoon een model te zijn. Dus was het door die gespierde dame die in haar hoogtij dagen nog wel eens een klap en een schop wilde uitdelen.

Ik denk dat die twee maar weer moeten gaan doen waar ze goed in waren, acteren is dat niet in ieder geval. En Bruce maar weer eens een "die hard". Dat is vast beter te pruimen dat deze beeldpulp.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Idd lage score is terecht, een actie film zonder eigen smoel en niet goed geacteerd. Dit hebben we allemaal veel vaker veel beter gezien.

avatar van IH88

IH88

Extraction

Wat was dit slecht. Ook hoop dat Bruce Willis een aardig zakcentje heeft overgehouden aan het spelen in deze film want ik kan geen andere reden bedenken waarom hij zou opdraven in een film met zo'n clichématig, rommelig en inspiratieloos verhaal. Iets van spanning zou het allemaal nog ten minste draaglijk maken maar alles gaat zo gemakkelijk dat je alleen maar kan lachen om alle onzin.

De vechtscènes zien er goed uit maar het is mij een raadsel waarom er nog steeds regisseurs zijn die denken dat schokkerige camera's (zelfs tijdens praatscènes) cool zijn. Het is knap dat je in dit soort film een bad guy (drie zelfs) kunt casten die alle drie geen enkele vorm van persoonlijkheid of charisma hebben. Een slechte Rus, een jongen met lang haar en een kantoorklerk, wie verzint zoiets? Kellan Lutz doet stoer en overtuigd wel in zijn vechtscènes maar acteren kan hij niet en de chemie met Gina Carano is ver te zoeken. Tot zover de negatieve kanten van de film want Carano was een genot om naar te kijken en heeft voldoende charisma. Iets meer vechtscènes van haar had wel gemogen... Om toch maar negatief te eindigen.

avatar van Brabants

Brabants

Erg trieste en zwaar ongeïnspireerde film die het eigenlijk niet waard is om gemaakt te zijn. Bruce Willis is knap op weg zijn carrière nog verder het dal in te werpen, dan waar het momenteel al diep zat.

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

De makers van “Extraction” hebben dezelfde marketingtruc toegepast die gebruikt werd in films zoals “The cold light of day”, “Fire with fire”, “The Prince” en “Vice”. Het is de befaamde Bruce Willis goocheltruc. Eigenlijk is het doodsimpel. Engageer deze steracteur van weleer (waar ik persoonlijk altijd een grote fan van ben geweest) om mee te werken aan een B-film. De tijd dat je hem kan bewonderen op het witte doek is echter beperkt en gelijkmatig verdeeld. Je laat hem opdraven aan het begin van de film als appetizer en om de indruk te wekken dat dit misschien eindelijk nog eens een echte Willis film gaat worden. Tenslotte verdwijnt hij het grootste deel van de film om vervolgens weer op te duiken aan het einde voor de grote onthulling. Plaats hem vervolgens centraal op de cover zodanig dat de kandidaat-kijkers het gevoel krijgen dat hij een belangrijke rol speelt. Que marketing kan dit wel tellen en zorgt dit voor de nodige opbrengsten. Als kijker voel je je echter bedrogen.

Yep. De “Die Hard” ster voegt weer de zoveelste B-film aan zijn palmares toe. Ik moet wel toegeven dat het begin van de film zorgde voor een kortstondig enthousiasme. Eventjes had ik het gevoel dat hij terug de oude was en maakte ik me klaar voor de Willis van vroeger die garant staat voor enkele coole one-liners en in kreukels geslagen tegenstanders. Yippie ka yee! De opwinding was van korte duur, want voor je het weet openbaart zich de Willis-marketingtruc en verdwijnt hij zoals het witte konijn bij de gekende goocheltruc. Niet in een zwarte hoed, maar wel in de duistere wereld van terroristen die een apparaat genaamd CONDOR hebben buitgemaakt. Bij het activeren van dit toestel kan de hele telecommunicatie in de wereld worden uitgeschakeld. Of toch iets in die aard.

Tijd dan om Kellan Lutz naar boven te halen. Hij speelt Harry Turner, een CIA analist die dolgraag in de voetsporen van zijn vader wil treden maar telkens zijn aanvraag geweigerd ziet door de desbetreffende diensten. Tot de dag aanbreekt dat zijn vader Leonard gekidnapt wordt. Ondanks het uitdrukkelijk verbod van zijn oversten om zich ermee te bemoeien, trekt hij er toch op uit om de CONDOR onschadelijk te maken en dat dan ook nog eens met de hulp van de andere agente Victoria (Gina Carano) waar Kellan, je raadt het nooit, een kortstondige relatie mee had. Wat volgt is een goedkope geheime dienst actiefilm met de nodige vechtscènes en knokpartijen. Met natuurlijk de verplichte locaties zoals een bar waar leden van een motorbende hun hoofdkwartier van maakten (waarbij naarstig gebruik wordt gemaakt van biljartballen en een jukebox het moet ontgelden) en een trendy nachtclub. Carano liet al eens in “In the blood” zien dat ze haar mannetje kan staan in zulke donkere uitgangsoorden.

Het verhaal is dus niets nieuws en staat bol van de gekende clichés. Zelfs de ontknoping op het einde was voorspelbaar. Niet bijster goed dus. Hetzelfde kan gezegd worden van de acteerprestaties. Willis speelt weer een comateuze rol en kijkt nogal apathisch en ongeïnteresseerd de luttele momenten dat hij in beeld komt. Lutz en Carano maken er nog het beste van en tijdens de actiescènes steeg het entertainmentgehalte fors. En dan is er nog het feit dat Carano’s rondingen ook nog een lust zijn voor het oog. Echt daten zou ik echter niet direct willen met deze met testosteron gevulde brok energie. Voor je het weet zit je in een wurggreep die fataal kan aflopen. Bij deze heb ik de ijdele hoop op nog eens een schitterende Bruce Willis film laten varen. Yippie ka yee !

avatar van bounze

bounze

Een ware teleurstelling, het verhaal slaat nergens op, er word slecht geacteerd, de muziek in deze film is bagger, en de film word afgeraffeld. Een halve ster is al teveel!

avatar van schram101

schram101

schram101 schreef:

Oei ik durf er eigenlijk al niet eens meer aan te beginnen..

avatar van Elchapo

Elchapo

Een actiefilmpje voor tussendoor,niets nieuws onder de zon.biertje erbij en een chippie en vooral even je verstand op nul !!! En oh ja,Bruce Willis doet ook nog even mee......2.5 stars

Onderhond

Redelijk goedkoop filmpje.

Van Miller verwacht ik ook niet zoveel, zeker niet van z'n actiewerk. Hij mikt als regisseur te laag, ook bij deze film is dat duidelijk het geval. Nogal snel tevreden wanneer er één elementje wat bovenuit steekt om dan te hopen dat de rest van de film zich daaraan kan optrekken.

Dat gebeurt niet. Erg pover acteerwerk, met twee leads die echt 0,0 chemie hebben. Lutz mist charisma, Carano is echt een lompe boerin. Die twee tesamen levert enkel een droevige romance op. Niet dat dat in de weg zit van het plot, wat dat plot is toch al nagenoeg onbestaande.

Erger is dat de actie zelf ook zeer weinig voorstelt. Lutz is een hark, de actiescenes zien er dan ook stijf en knullig uit, zeker de handgevechten. De editing kan ook niet zo heel veel verhullen, dat moet gewoon beter voor een film die verder al weinig te bieden heeft.

Wat er dan wel positief is? Opvallend kleur- en lichtgebruik. Beetje vreemd in een film als deze, het geeft de film ook wel dat beetje extra, jammer genoeg is de baseline zo laag dat het qua gemiddelde waardering nog steeds geen voldoende oplevert.

Mnee, Miller ... een magere regisseur.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Ik vond het allemaal wel meevallen, snap de exteem slechte recenties dan ook niet.

Vond het een vermakelijke film, leuke scenes die soms komisch waren, goede vechtscenes. Niks mis mee.

avatar van pindope

pindope

Typisch.. Als er veel muziek en geluid in voorkomt moet het wel een b film zijn...... Wat is dat toch altijd.

avatar van cales77

cales77

• 1942 stemmen

Trap vooral niet meer in Bruce op de voorkant. Staat eigenlijk vrijwel altijd garant voor slechte, saaie, film.

Al zijn films lijken op elkaar.

Bij Cage is meer orginaliteit, ondanks het tevens aanwezige B film karakter.

avatar van Noodless

Noodless

Blijkbaar de score en recensie hier vergeten in te geven. Dus bij deze de score....veel kan ik er niet meer over vertellen, zit al ver in het geheugen en ook een filmpje die je heel snel vergeten bent. Al wat ik nog kan herinneren is dat het een matige film was waarbij zowel de actiescènes als de cast niet echt weten te beklijven. 5/10

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Een krap vijfje. Het kijkt allemaal redelijk weg maar dat is het dan ook wel. Wordt nergens bijzonder en acteerwerk is ook matig.

avatar van Daan258

Daan258

Best nog een meevaller aangezien de erg lage rating.

Gewoon een prima tussendoortje. Zeker een simpel verhaal wat helemaal niks voorstelt maar de actie kijkt lekker weg.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima thriller die lekker wegkijkt.