Killer: A Journal of Murder (1996)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Tim Metcalfe
met James Woods, Robert Sean Leonard en Harold Gould

Carl Panzram wordt naar de gevangenis gestuurd voor een inbraak. Terwijl hij daar verblijft wordt hij door een bewaker bruut in elkaar geslagen. Bewaker Henry Lesser leeft met hem mee en raakt bevriend. Lesser geeft hem de gelegenheid om zijn levensverhaal op te kunnen schrijven. Lesser ontdekt dat Panzrams verleden gewelddadiger is dan hij verwacht had, maar ook dat hij een veel beter persoon is dan dat de andere bewakers denken.

neo (crew)
wat is die rol van james woods toch goed zeg.

Mik
wat is die film, inclusief james woods, toch zaad zeg!

avatar van Armin
Woods haalt eruit wat erin zit in dit matige drama. **1/2

Mik
Woods haalt eruit wat erin zit in dit matige drama. **1/2

Helemaal niks dus..

De sloomste film die ik ooit gezien heb

avatar van bisse
Wow,ik zit geloof ik in de twillightzone?????Smaken verschillen maar even voor andere mensen die overwegen deze film te gaan zien,negeer alles wat hiervoor staat aan ga deze film zien want hij zal zeker niet teleurstellen.Levende mensen zullen direct worden meegezogen in deze bijzonder prachtige vertelling van een moordenaar die niet anders kan en zijn omgang met een ietwat softe(voor het vak)gevangeniscipier.Heel realistisch en gebracht zonder vals sentiment.tevens ook nog een geweldige schets van een anderbtijdperk met prachtige decors.Ook nog eens een van de beste rollen van woods wat toch wel heel wat wil zeggen.Doe jezelf een plezier enn koop deze direct.

neo (crew)
Stelde niet teleur nee

Vond em erg tegenvallen deze film..
had er veel meer van verwacht

avatar van brucecampbell
TOPfilm met een TOPprestatie van WOODS!

veron35
Ik leende mijn RTer op 1 dag 2 films uit. Deze en The Shawshank Redemption. Ze keek eerst The Shawshank Redemption en daarna kon ze deze niet meer aanzien (bij wijze van spreeken).

Ik vond het een matige film. Verhaal was wel aardig maar niet goed uitgewerkt en de acteurs vond ik ook al niet al te best had meer in kunnen zitten. Kortom het is niet echt een straf om de film te bekijken maar ik kan zelf wel betere films verzinnen. Beeldkwaliteit was wel aardig en het geluid op dvd (2.0) viel ook wel mee maar alles bijelkaar vond ik het geen topper daarom voor mij zeker niet meer waard dan 2,5* ( en dat is misschien zelfs iets te veel).

avatar van niethie
Lang geleden gezien, aardig gevangenisfilmpje met een prima rol van Woods maar echt bijzonder vond ik het allemaal niet.

2,5 sterren

mooi verhaal vooral als je van waargebeurde films houd

James Woods is uitstekend in deze waargebeurde film.
Maar ik vond het geheel nogal saai en traag.
Volgens mij had er een betere film ingezeten in het scenario, maar alleen al om de vertolking van James Woods is deze film wel het bekijken waard.

avatar van Crook
Pfff door James Woods heb ik t nog wel afgekeken, maar eigenlijk waren alleen de scenes waarin hij te zien was te verdragen. Wat een saai en sloom en muf gefilmde film zeg. Er had inderdaad misschien nog wel wat meer ingezeten, zeker met James Woods als hoofdrolspeler, maar dit is zeker een film die ik nooit meer zal herzien.

Binnenkort nog eens terug kijken , is zeker al 10-15 jaar geleden dat ik deze film zag en ik vond hem toen erg goed .

Super film. Ik houd van films waardoor je heerlijk in de discussie komt, zoals 'Is de mens van nature goed of slecht of wordt ie zo gemaakt?' en 'Helpt opsluiten en een harde behandeling van gedetineerden?'. Erg interessant!