• 10.527 nieuwsartikelen

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Ierland

Geregisseerd door: Michael Aimette en John G. Hofmann

Met onder meer: Timothy Hutton, Alessandro Nivola en Colm Meaney

IMDb beoordeling: 5,4 (481)

Gesproken taal: Engels

Plot Turning Green

"The Irish countryside will never be the same"

Het verhaal gaat over de 16-jarige in Amerika geboren James. Na de dood van z'n moeder verhuist James samen met z'n jongere broer Pete naar het platteland van Ierland waar ze noodgedwongen bij hun drie bemoeizuchtige oude tantes intrekken. Eenmaal in Ierland aangekomen wil James maar één ding. Terug naar huis, terug naar Amerika. Dit wordt ineens mogelijk wanneer hij tijdens een onvoorziene reis naar Londen op pornoblaadjes stuit. Illegaal in Ierland zou dit wel eens dé manier kunnen zijn om het benodigde geld voor de terugreis naar Amerika bij elkaar te verdienen! Hij moet hierbij alleen niet in het vaarwater komen van de twee lokale oplichters "Bill the Bookie" en "Bill the Breaker".

logo tmdbimage

Aapje81

stupide en vervelende film

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Gemaakt door twee regie-zeuren!

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Er gebeurde vrij weinig in de film, en het verhaal kabbelde maar een beetje voort. Toch bleef het tempo redelijk in het verhaal en begon ik me nergens te vervelen. Het was dus een redelijk onderhoudend filmpje. Als er dan ook nog iets gebeurde in de film, dan had ik misschien een hogere waardering kunnen geven.

Voor fans van Timothy Hutton is deze film wel iets om naar te kijken Hij speelt hier een rol die je niet echt van hem gewend bent.

Tarkus

Ondanks de goede vertolkingen is dit toch maar een saaie prent, die bovendien weinig verhaal bevat.

Kan niet zeggen dat ik er veel plezier aan heb beleefd, en hoe kort deze film ook is, hij leek maar te blijven duren...

Eén keer gezien, is meer dan voldoende...

avatar van sup-er-dodo

sup-er-dodo

Dat dat een film mag heten alle jezus wat slecht ik heb hem na 20 min weer af gezet

avatar van Donnienol

Donnienol

Kansloos

avatar van cinema.rex

cinema.rex

In beginsel had dit best een aardige film kunnen zijn, zo'n film in de sfeer van Roddy Doyle, maar de belofte wordt toch niet helemaal of helemaal niet ingelost.
De keuze voor een jeugdig uitziende 16-jarige met een nog jonger broertje is wat mij betreft niet erg gelukkig. Daardoor wordt toch een beetje een puberfilm. Ook de kitscherige droomscenes hadden voor mij niet gehoeven[spoiler
Toch een paar goede en soms grappige scenes en een geinige rol van Timothy Hutton. Inderdaad wat traag, maar oerslecht? Dat ook weer niet.

avatar van lecks-almelo

lecks-almelo

leek me een saaie film

maar na een halve dag ziek in bed gelegen te hebben viel hij me reuze mee.

soms ging het verhaal een beetje te sloom, maar niet zoveel te sloom dat die saai werd.

*3.5*

avatar van Djoiszle

Djoiszle

Best een leuke film voor een regenachtige zondag.

avatar van eavymetal

eavymetal

Djoiszle schreef:

Best een leuke film voor een regenachtige zondag.

Daar heb je alles ook wel mee gezegd.

avatar van lecks-almelo

lecks-almelo

herkeken toen ik weer ziek was, blijft toch een aardige film als je niks beters te doen hebt.

avatar van Boenga

Boenga

Coming of age in een bijzonder sfeervolle Ierse setting.
'Bill the Bookie' en 'Bill the Breaker'zijn nogal karikaturale personages en hoefden er niet bij; de schietpartij en de doden op het einde al helemaal niet. Maar Donal Gallery (hoofdacteur, wordt hier zelfs niet vermeld ?) doet het prima als de wat schuchtere en verveelde jongeman die zich op originele manier ontplooit.
Geen hoogvlieger, maar kijkt toch lekker weg.

Tarkus

Tarkus schreef:

Eén keer gezien, is meer dan voldoende...

Toch een tweede maal bekeken, en hij is me toch iets beter bevallen dan de eerste maal.

Maar een topper, neen hoor !!