Beyond (2012)

Thriller

geregisseerd door Josef Rusnak
met Jon Voight, Teri Polo en Dermot Mulroney

John Koski is een rechercheur die onderzoek doet naar de ontvoering van het nichtje van de politiecommissaris. Hij wordt hierin bijgestaan door Farley, een beroemde helderziende die beweert het meisje gezien te hebben in visioenen. Naarmate het onderzoek vordert, komen er steeds vreemdere dingen aan het licht. Koski trekt zijn eigen geestelijke gezondheid in twijfel en ontdekt een duister geheim over zichzelf...

avatar van Roelandus
Ik begrijp de lage score bij IMDb [4.4] niet. Ik vond het best een boeiende thriller met een meer dan redelijke ontknoping . De film wordt gedegen gedragen door Jon Voight als gekwelde inspecteur, die net voor zijn pensioen een laatste lastige zaak wil oplossen. Het paranormale lijntje had wat meer uitgediept kunnen worden wat mij betreft. 3.5

Een soort van ouderwetse, billijke, maar voor de hand liggende, veilige en standaard tv-thriller, die goede momenten kent, maar te weinig inhoud en diepte. De achtergronden van de verschillende personages blijven onderbelicht. De film kent intrigerende, vreemde en bovennatuurlijke elementen, echter de scènes zijn voor een deel voorspelbaar. Jon Voight torent boven de rest van de cast uit.

avatar van vranque
gauke schreef:
.Jon Voight torent boven de rest van de cast uit.

En dat vond ik al beroerd. kun je nagaan. Nee. Dit was het absoluut niet.

avatar van karilem
Ik vond het zelf een goede film, spannend met een bijzonder sfeer. In een heel mooi landschap bovendien. Goed in elkaar gezet. Heb veel van genoten.

sdr
Net gekeken.

En ben totaal niet onder de indruk van deze film.
Zeer matig gespeeld en uitgevoerd.

Jon Voight speelde nog redelijk , maar de rest viel me zwaar tegen.

Had er veel meer van verwacht .Nee, niet mijn film

Roelandus schreef:

Ik begrijp de lage score wel.
"Beyond" is meer dan teleurstellend.
Jon Voight stelt sowieso al teleur en acteert gemaakt en ongeinspireerd.
De paranormale radio verslaggever is zelfs belachelijk wanneer hij in trans raakt.
De ouders van het meisje hebben totaal geen chemie met hun rollen/karakters.
Laten liggen deze film. Zonde van de slijtage van je dvd speler.
1.5*/2*

avatar van Pazmaster
Zeer matige film. Zelfs als tv film zou ie t nog slecht doen volgens mij. 13 in een dozijn verhaal. Zeer matig acteerwerk en de special FX zijn ook om te huilen. Een echte afrader. Zonde van je tijd. 1,5 ster

avatar van Drifter
Wat een goede film, boeiend van begin tot einde.
Als je niet van paranormale films houdt moet je niet kijken maar als je dit als film gaat zien is het mooi. Miisschien helpt het het als je tijdens het kijken niet de film gaat analyseren en alle filmkarakters omzet naar acteurs.
Wanneer ik de kommentaren lees is het blijkbaar een film die je geweldig vindt of niks. Geen tussen weg.

avatar van HASCH
Matig verhaal matig gespeeld. Snel vergeten.

Pachtige film, mooie omgeving en Jon speelt de rol zoals een man van die leeftijd het hoort te doen. By the way "muziek bij de film TOP"

avatar van Kuwiel
Een redelijk verhaal, en toch redelijk goede film. Niets meer dan dat .Mooie beelden van omgeving.

avatar van Elineloves
Ik vond het een prima film. Bekende gezichten, boeiend verhaal, vlot tempo en genoeg mysterie. Erg goede soundtrack ook, sfeervol.

Ik vind het hele helderziende gebeuren ook wel interessant. Die jongen, Julian Morris, kwam me zo bekend voor en ik kon er maar niet opkomen waar ik hem van kende. Even snel opgezocht, en heb hem inderdaad al regelmatig in films en series gezien zoals Cry_Wolf, Donkey Punch, Sorority Row en.. Pretty Little Liars! DUH! Vooral dat laatste had ik moeten weten.

Wel kan ik me vinden in de kritieken. De ouders zijn inderdaad niet 'wanhopig' genoeg wanneer hun kind verdwijnt. Je verwacht woede, onmacht, verdriet.. maar het komt allemaal zo koel en onpersoonlijk over. Wanneer de helderziende in trans raakt is dit inderdaad vaker grappig dan spannend en Jon Voight lijkt er niet veel zin in te hebben en komt ongeïnspireerd over. Toch vond ik dit niet storend.

Einde van de film was een beetje jammer, de ontknoping had ik ook wel enigszins aan zien komen (In ieder gehad had handlanger gedeelte) maar al met al was het een aardige film.

Vooral door de knappe Julian, uiteraard.

avatar van Barry83
Zonder te weten waar de film over zou gaan was de start hoopvol. Dacht dit wordt een spannende detective film. Totdat het opeens allemaal over visoenen ging, paranormale dingen en noem maar op van dat zweverig gebeuren. Wat een lachertje en slechte film.

Niet echt een sterke film, maar op zich ergens nog wel vermakelijk. Mystieke had wel wat, maar het verhaal was gewoon zwak.

avatar van sinterklaas
Helemaal geen tegenvaller. Wat mij betreft gewoon een vermakelijke film die nog wel een best fraai verhaal neerschetst waarbij de koude achtergronden van Alaska ook prima meewerken. Het vermissingsverhaal werkt nog best goed en uiteindelijk komen er ook nog allemaal onwaarschijnlijke dingen aan te pas. Jon Voigt was ook weer aardig bezig als een brommende inspecteur. In het begin wil het nog wel eens een beetje cliche worden, alhoewel het nog wel sfeervol en boeiend opbouwt, maar later worden er nog wat dingentjes toegevoegd; ontvoeringsverhaal, Paranormale stuffjes (vooral met die ene paranormaal begaafde), nog verder gaan in een verborgen zaak, en nog een kat en muis spelletje aan het einde met een paar onwaarschijnlijke momenten en soms ook een donker sfeertje.

Dus ik was zeker niet teleurgesteld met deze film. Het is gewoon een lekker wegkijkertje die er nog wel ingaat als junkfood.

avatar van komerad
Middelmaat. Niet slecht wel loom en stoffig.

avatar van Zeriel
13 in een dozijn TV - Thriller. Niks bijzonders.

Tenenkrommende
"sensationele twist"
op het einde (flaptekstquote), die dan ook nog helemaal uitgelegd wordt alsof we naar Sesamstraat zitten te kijken

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vader Voight.

Makkelijk wegkijkende detective, met de 74 jaar oude John Voight. Het is toch knap dat Jolie’s vader op hoge leeftijd nog steeds acteert en al weer staat ingetekend op een behoorlijke lijst pre-productions. Teri Polo lijkt wat verdwaald en de film is behoorlijk voorspelbaar, ondanks dat een vreemd paranormaal jasje voor afleiding moet zorgen. De spanning is ver te zoeken en we hebben het allemaal al tig keer eerder en beter gezien, maar de anderhalf uur vliegt gelukkig redelijk snel voorbij.

Doorsnee.

avatar van cor1946
Slecht, slecht, slecht meer kan ik er niet van maken. Weer een goede acteur in zo flut film.

avatar van nightbreed
Vermakelijk werkje als je kunt leven met het bovennatuurlijke gedeelte.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Jon Voight speelt goed, ondanks
zijn leeftijd 74 jarige...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit..
Prachtig landschap (sneeuw)...
Prima camerawerk...
Heerlijk genoten...

avatar van mystica
Een beetje trage film die niet uitblonk in een goed acteerwerk. Verhaal zat ook een beetje raar in elkaar ook al was het idee er achter wel aardig. Vond de ouders emotieloos onder hetgeen er met hun dochter gebeurde. Ik denk dat menig ouder veel heftiger zou reageren als dat je overkomt.

Een ging-wel film.. niet de moeite waard om nog eens te bekijken.

Goede thriller die het evenwel helemaal wordt gedragen door hoofdrolspeler Jon Voight.
Het verhaal is wat bijzonder, maar zit wel goed in elkaar.
Wel spijtig dat de ganse cast niet hetzelfde niveau haalt als Voight, en dus wel een domper is op de film.

avatar van cantforgetyou
Wat een slechte film. Geen goede acteer prestaties. Zonde van onze tijd.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.