Carson City (1952)

Western

geregisseerd door André De Toth
met Randolph Scott, Raymond Massey en Lucille Norman

Silent Jeff Kincaid is een ingenieur die het toezicht krijgt op de bouw van een stuk spoorweg van Carson City naar Virginia. Doel: de goud- en zilver-transporten veiliger te maken. Nu gebeurt dat per postkoets en die worden voortdurend overvallen. De duistere man is A.J. 'Big' Jack Davis, en die wil op alle mogelijke manieren de bouw tegenhouden.

avatar van Dogie_Hogan
Diverse filmposters van gezien; hoop vandaag nog toe te voegen.

avatar van Jan met de pet
Aardige western, niet meer en niet minder:3,0

Actievolle western en de actie is ook nog eens aardig divers. De gebruikelijke westerningrediënten zijn ook nog eens origineel ingevuld. Met een bende die de gedupeerden een picknick, inclusief champagne geeft.
Scott in een goede rol als ingenieur, wat mij betreft zelfs één van zijn betere.
Het einde is standaard, maar de weg er naar toe was genieten geblazen.

avatar van trebremmit
Komt uit op dvd in Duitsland met Engelse audio.

Carson City