No Man of Her Own (1950)

Drama / Film noir

geregisseerd door Mitchell Leisen
met Barbara Stanwyck, John Lund en Jane Cowl

De arme en zwangere Helen Ferguson is door haar vriend Steve Morley verlaten. Ze neemt de identiteit aan van de zwangere Patrice Harkness, die bij een treinongeluk omgekomen is. De schoonfamilie van Patrice Harness kenden haar niet en Helen en haar baby worden in de familie opgenomen. Helen's ex-vriend Steve komt achter haar bedrog en gaat Helen chanteren.

avatar van Biosguru
Erg mooie mix tussen Noir & Romantisch drama. Apart eigenlijk je ziet tegenwoordig eigenlijk nooit meer zon mix met een vrouw in de hoofdrol. Film ziet er ook waanzinnig mooi uit, over elke scene is duidelijk nagedacht, zeer fijn camerawerk met erg veel diepte en contrast.