• 8.351.998 stemmen

Met onder meer: Emilio Estevez, Christian Slater en Kiefer Sutherland

Releasedatum: 17 mei 1991

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Young Guns II

"Yoo-Hoo, I'll make ya famous!"

Samen met zijn oude makkers Doc en Chavez en drie nieuwe kompanen gaat Billy The Kid weer op pad. De tijden zijn echter veranderd en de boeren en grootgrondbezitters laten de macht van het geld spreken en trachten hun economische positie te bestendigen door schijnbaar fatsoen en politieke invloed. In dat wereldbeeld is er geen plaats voor avonturiers zoals Billy The Kid en zijn Regulatorbende. De boeren ervaren de onberekenbare vrijbuiters als een bedreiging en huren Pat Garett in om hen uit te schakelen. Emotieloos, koel en alleen voor het geld gaat Garett achter de bende aan, richting Nieuw-Mexico.

imageimageimageimage

Ashmun Upson

Deputy Carlyle

avatar van xaid

xaid

Ik ken deze films al jaren , heb ze zovaak gekeken , vanmorgen weer alle 2 achterelkaar aan , geweldig films

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Het is zeker niet langdradig en het gaat best vlot. Maar het verhaal is nogal mager. Acteurs waren matig en deden wel hun best maar het komt niet echt goed uit de verf. Voor de rest standaard en niet geweldig. Ik hou het bij een 2,0.

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Iets minder dan deel 1 maar zeker een topper, wat een goeie film en Emilio Estevez zet wederom een erg goeie Billy "The Kid" neer net als in deel 1. Allebei de films zijn zwaar overdreven, maar wat een heerlijke westerns zeg. 4*

avatar van DragQueen

DragQueen

Een waardige opvolger, die ongeveer hetzelfde niveau van zijn voorganger weet te halen. weer een leuke cast, met dito rollen. het verhaaltje is redelijk, maar dit wordt gecompenseerd door de goede actie en humor. 3 sterren.

avatar van silverado

silverado

Heb deze eens op tv gezien, jammer dat hij niet op dvd te krijgen is

Vond de eerste wel iets beter.

avatar van snodaap

snodaap

had hier toch wel al minstens 5 paginas verwacht aan reacties.
Deel 2 is voor mijn gevoel beter dan deel 1, en je kan 'm ook perfect volgen alvorens deel 1 ooit gezien te hebben.
De legendevorming van Billy the Kid spreekt eigenlijk meer tot mijn verbeelding dan het feit dat ie echt bestaan heeft of de vraag hoe ie echt aan zijn einde is gekomen. $2,3 miljoen voor de enige foto van hem. Dan heb je toch niet slecht geboerd als je het afzet tegen ene Van Gogh.
Leuke film waarin het bijna anachronistische derealiserende moment van een inmiddels ouwe Billy naast zijn ezel benaderd wordt door een journalist in een benzine aangedreven auto.

avatar van dutchcowboy

dutchcowboy

Deze waanzinnige western is in inmiddels 20 jaar oud en nog steeds qua snelheid, narrativiteit en muziek ijzersterk!

avatar van Vidi well

Vidi well

Als Bon Jovi fan keek ik deze film als jonge tiener wekelijks. De Young Guns soundtrack (geschreven door Jon Bon Jovi) draaide ik grijs, en ik vermoed dat mijn liefde voor de western hier zijn oorsprong vindt.

Hoewel de film zeker niet perfect is, blijft het een plezierige rit. Dat is vooral te danken aan het acteerwerk van Emilio Estevez, die perfect is als de opgeschoten, onvoorspelbare en brutale Billy. Opmerkelijk dat een waargebeurd verhaal over een dief en moordenaar zo’n vermakelijke film oplevert. Want echt spannend wordt het nergens, het blijft een ouderwetse schietfilm. Met elektrische gitaren, dat dan weer wel.

Vermakelijk jeugdsentiment. 4*

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Tig keer gezien maar blijft op The good,the bad and the ugly na de beste cowboyfilm !

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Beter dan zijn domme voorganger en dat kan ik makkelijk hard maken. De manier waarop Pat Garrett wordt ingezet komt de film ten goede. De uchronie is interessant : een oude Billy the Kid vertelt in een lange flashback dat hij eigenlijk niet is gedood geweest door Garrett. De cast is ook iets beter: weg met minderwaardige acteurs als Mulroney en Siemaszko. Ditmaal komen Coburn, Viggo Mortensen, Christian Slater en William Petersen de cast aanvullen. Coburn heeft niet zoveel screentime als de rancher Chisum, maar zijn aanwezigheid in deze sequel is op zich al een geruststelling. Young Guns is nog steeds geen topper in het westerngenre, maar toch al meer de western die ik wilde zien.

avatar van alfonzso

alfonzso

Hello Bob!

*Shoots*

Bye, Bob!

Best dollar-eighty i ever spend hahhahahah