Young Guns II (1990)

Actie / Western

geregisseerd door Geoff Murphy
met Emilio Estevez, Christian Slater en Kiefer Sutherland

Samen met zijn oude makkers Doc en Chavez en drie nieuwe kompanen gaat Billy The Kid weer op pad. De tijden zijn echter veranderd en de boeren en grootgrondbezitters laten de macht van het geld spreken en trachten hun economische positie te bestendigen door schijnbaar fatsoen en politieke invloed. In dat wereldbeeld is er geen plaats voor avonturiers zoals Billy The Kid en zijn Regulatorbende. De boeren ervaren de onberekenbare vrijbuiters als een bedreiging en huren Pat Garett in om hen uit te schakelen. Emotieloos, koel en alleen voor het geld gaat Garett achter de bende aan, richting Nieuw-Mexico.

avatar van xaid
Ik ken deze films al jaren , heb ze zovaak gekeken , vanmorgen weer alle 2 achterelkaar aan , geweldig films

avatar van movie acteurs
Het is zeker niet langdradig en het gaat best vlot. Maar het verhaal is nogal mager. Acteurs waren matig en deden wel hun best maar het komt niet echt goed uit de verf. Voor de rest standaard en niet geweldig. Ik hou het bij een 2,0.

m1chel
Iets minder dan deel 1 maar zeker een topper, wat een goeie film en Emilio Estevez zet wederom een erg goeie Billy "The Kid" neer net als in deel 1. Allebei de films zijn zwaar overdreven, maar wat een heerlijke westerns zeg. 4*

avatar van DragQueen
Een waardige opvolger, die ongeveer hetzelfde niveau van zijn voorganger weet te halen. weer een leuke cast, met dito rollen. het verhaaltje is redelijk, maar dit wordt gecompenseerd door de goede actie en humor. 3 sterren.

avatar van silverado
Heb deze eens op tv gezien, jammer dat hij niet op dvd te krijgen is
Vond de eerste wel iets beter.

snodaap
had hier toch wel al minstens 5 paginas verwacht aan reacties.
Deel 2 is voor mijn gevoel beter dan deel 1, en je kan 'm ook perfect volgen alvorens deel 1 ooit gezien te hebben.
De legendevorming van Billy the Kid spreekt eigenlijk meer tot mijn verbeelding dan het feit dat ie echt bestaan heeft of de vraag hoe ie echt aan zijn einde is gekomen. $2,3 miljoen voor de enige foto van hem. Dan heb je toch niet slecht geboerd als je het afzet tegen ene Van Gogh.
Leuke film waarin het bijna anachronistische derealiserende moment van een inmiddels ouwe Billy naast zijn ezel benaderd wordt door een journalist in een benzine aangedreven auto.

Deze waanzinnige western is in inmiddels 20 jaar oud en nog steeds qua snelheid, narrativiteit en muziek ijzersterk!