• 8.347.407 stemmen

If Looks Could Kill (1991)

Actie / Komedie | 88 minuten

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titel: Teen Agent

Geregisseerd door: William Dear

Met onder meer: Richard Grieco, Linda Hunt en Roger Rees

Releasedatum: 16 augustus 1991

Plot If Looks Could Kill

"He's having the adventure of someone else's life."

Michael Corben, gaat samen met zijn klas Frans op schoolreis naar Frankrijk. Het toeval bestaat dat er een undercover agent met dezelfde naam bestaat als Michael. Als Michael op een gegeven moment wordt aangezien als de undercover agent, verandert zijn schoolreisje in een gevaarlijke trip, waarbij hij een belangrijke politicus moet beschermen.

imageimage

Michael Corben

Augustus Steranko

Ilsa Grunt

Patricia Grober

Areola Canasta

avatar van streeter

streeter

Deze film had een andere titel in Nederland: Teen Agent.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Deze kwam toch laatst op TV?

avatar van Wouter

Wouter

Deze film had een andere titel in Nederland: Teen Agent.

Goed dat je het zegt. Anders kende ik hem niet.

Herald

Deze kwam toch laatst op TV?

nee, elke keer als ze If Looks Could Kill uitzenden staat in de Veronicagids de recentie van deze film, maar laten ze deze versie zien met Antonio Sabato Jr.

Heb de film al een hele tijd niet meer gezien, maar vond hem toen wel leuk. Beetje James Bond Jr.

avatar van pinky

pinky

• 1999 stemmen

Volgens sommige recensies heeft deze film best wat kwaliteiten. Mij ontgaat dat volkomen. Een identiteitsverwisseling teneinde de plot op gang te krijgen is al honderden keren gedaan, ik weet het, maar zo zout als hier heb ik het nog nooit gegeten.

En verder? Het lijkt wel of iemand dolgraag de volgende James Bond film had willen maken en op zoek is gegaan naar een excuus.

"Ja, maar het is eigenlijk een komedie, hoor!"

"Whatever.."

Kortom: de toon van deze film is gewoon helemaal fout. Onmogelijk om serieus te nemen, maar ook nooit leuk, doordat elke eventuele grap verzuipt in het geweld.

avatar van Quentin

Quentin

wel aardig .... flauw verhaaltje natuurlijk, maar behoorlijke productie en ziet er goed uit wel is het idd erg geweldadig voor zo'n comedie (vooral naar het einde) en kon ik 't gezicht van de hoofdrol speler niet uitstaan, het leek net of hij een slechte face-lift had gehad ....... 2 *

avatar van Quentin

Quentin

Deze poster is toch een stuk beter, niet?

kappeuter (crew films)

Stuur maar een correctie in!

avatar van Driver_hhg

Driver_hhg

Quentin schreef:

Deze poster is toch een stuk beter, niet?

Zo ken ik die film ook als vhs-hoes

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1928 berichten

Slechte maar leuke film. Heb vooral genoten van Anwar.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Zo corny dat het leuk wordt. Die oneliners aan het einde zijn hilarisch.

avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

erg leuke film anders hoor. zeker leuk met die 21 jumpstreet kerel.

avatar van Lebarron

Lebarron

Een vermakelijke James Bondclone met early ' 90's heartthrob Richard Grieco in de hoofdrol vooral bekend als Dennis Booker in 21 Jumpstreet. Grieco speelt Michael Corben, een highschool student die zijn diploma nog niet heeft gehaald omdat hij een onvoldoende voor Frans heeft. Hij moet daarom op een studiereis naar Frankrijk met wat andere leerlingen en zijn lerares. Op het vliegveld wordt hij verward met een geheim agent met dezelfde naam en belandt hij onbedoeld in de geheime wereld van internationale spionage.

De film was duidelijk bedoeld als vehikel voor het meisjesidool Richard Grieco maar zonder al te groot succes. Grieco's acteren bestaat vooral uit veel stoer of ernstig kijken. Bovendien lijkt het of hij eyeliner op heeft. Hij weet zich toch nog aardig te redden als James Bond Junior. Dit komt door de Bondachtige gadgets maar vooral zijn medespelers zoals Gabrielle Anwar, Linda Hunt, Roger Rees, Robin Bartlett en Roger Daltrey .

If Looks Could Kill is geen beste maar wel best vermakelijke film omdat de film een luchtige toon heeft maar wel voldoende actie bevat en het tempo dusdanig is dat de film niet inkakt waardoor hij lekker wegkijkt.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1908 stemmen

Een enorme onzinfilm natuurlijk, maar als tiener vond ik dit een geweldig avontuur. De eerste helft is denk ik nog het beste, want wanneer het verhaal zich verplaatst naar het kasteel gaat het bergafwaarts. De overdadige schurken en het kasteel inclusief "grootse kill-methode" deden me meerdere keren denken aan Hudson Hawk uit hetzelfde jaar.

Leuk om nog eens te zien, er zit veel aandacht in de film, maar het is inmiddels wel gedateerd en meer voor de nostalgie.