If Looks Could Kill (1991)

Alternatieve titel: Teen Agent

Actie / Komedie

geregisseerd door William Dear
met Richard Grieco, Linda Hunt en Roger Rees

Michael Corben, gaat samen met zijn klas Frans op schoolreis naar Frankrijk. Het toeval bestaat dat er een undercover agent met dezelfde naam bestaat als Michael. Als Michael op een gegeven moment wordt aangezien als de undercover agent, verandert zijn schoolreisje in een gevaarlijke trip, waarbij hij een belangrijke politicus moet beschermen.

avatar van streeter
Deze film had een andere titel in Nederland: Teen Agent.

avatar van narva77
Deze kwam toch laatst op TV?

Deze film had een andere titel in Nederland: Teen Agent.

Goed dat je het zegt. Anders kende ik hem niet.

Herald
Deze kwam toch laatst op TV?

nee, elke keer als ze If Looks Could Kill uitzenden staat in de Veronicagids de recentie van deze film, maar laten ze deze versie zien met Antonio Sabato Jr.

Heb de film al een hele tijd niet meer gezien, maar vond hem toen wel leuk. Beetje James Bond Jr.

Volgens sommige recensies heeft deze film best wat kwaliteiten. Mij ontgaat dat volkomen. Een identiteitsverwisseling teneinde de plot op gang te krijgen is al honderden keren gedaan, ik weet het, maar zo zout als hier heb ik het nog nooit gegeten.

En verder? Het lijkt wel of iemand dolgraag de volgende James Bond film had willen maken en op zoek is gegaan naar een excuus.
"Ja, maar het is eigenlijk een komedie, hoor!"
"Whatever.."
Kortom: de toon van deze film is gewoon helemaal fout. Onmogelijk om serieus te nemen, maar ook nooit leuk, doordat elke eventuele grap verzuipt in het geweld.

avatar van Quentin
wel aardig .... flauw verhaaltje natuurlijk, maar behoorlijke productie en ziet er goed uit wel is het idd erg geweldadig voor zo'n comedie (vooral naar het einde) en kon ik 't gezicht van de hoofdrol speler niet uitstaan, het leek net of hij een slechte face-lift had gehad ....... 2 *

avatar van Quentin
Deze poster is toch een stuk beter, niet?

kappeuter (moderator)
Stuur maar een correctie in!

Driver_hhg
Quentin schreef:
Deze poster is toch een stuk beter, niet?

Zo ken ik die film ook als vhs-hoes

avatar van Aapje81
Slechte maar leuke film. Heb vooral genoten van Anwar.

avatar van matthijs_013
Zo corny dat het leuk wordt. Die oneliners aan het einde zijn hilarisch.

erg leuke film anders hoor. zeker leuk met die 21 jumpstreet kerel.