Captain Carey, U.S.A. (1950)

Alternatieve titel: After Midnight

1 stem

geregisseerd door Mitchell Leisen
met Alan Ladd, Wanda Hendrix en Francis Lederer

Webster Carey, een ex-officier, keert terug naar Orta, Italië. Hij probeert uit te zoeken wie hem en zijn team had verraden en voor de dood van een groep bewoners zorgde. Zijn oude vlam, van wie hij dacht dat ze dood was, leeft nog en is getrouwd met een Baron.

avatar van mrklm
In de openingsscène worden we getrakteerd op een sobere versie van Mona Lisa, een evergreen die destijds de Oscar voor beste lied won. Verder valt de film vooral op doordat er een rommelig en bij vlagen haast onnavolgbaar plot in elkaar is gezet. Daardoor valt er niet altijd een touw aan vast te knopen, waarbij de vlakke vertolking van Alan Ladd bepaald niet helpt. Toch zijn er een paar behoorlijke actiescènes, inclusief een pittig vuistgevecht en is er toch nog een heel behoorlijke finale. Een tikje frustrerend, daardoor nooit echt onderhoudend, maar voor liefhebbers van Ladd redelijk te pruimen.