Caravans (1978)

Verenigde Staten / Iran
Avontuur

geregisseerd door James Fargo
met Anthony Quinn, Michael Sarrazin en Christopher Lee

Ellen Jasper (Jennifer O'Neill) is de dochter van een vooraanstaand Amerikaans politicus. Ze is getrouwd met Nazrullah (Behrooz Vosoughi), een Iraanse kolonel. Ze is echter verliefd op Zulfigar (Anthony Quinn), een rebellenleider, en er met hem vandoor gegaan. Miller heeft de instructie gekregen om Ellen op te sporen en haar terug naar de VS te brengen. Het lukt hem wel om het eerste deel van zijn opdracht uit te voeren, maar Ellen weigert simpelweg om Zulfigar te verlaten.

avatar van rokkenjager
Wat een overweldigende soundtrack presenteert deze film toch. Blijft nog steeds in me hoofd spoken. Verder een wereldrol voor Anthony Quinn. Tevens ook een opvallend goede rol van dat kolonel. Echt episch is het allemaal verder niet. De romantische verhaaltje komt ook wat cheesy over. Echter door de acteerprestaties, de geweldige locaties en de soundtrack valt er genoeg te genieten. 3* voor de film. 0,5* puntje bovenop vanwege de soundtrack.

avatar van Boneka
rokkenjager schreef:

Van Mike Batt toch?

Geen topper, maar toch wel redelijk onderhoudend voor de niet al te kritische kijker. Zelf vooral gekeken omdat de immer intense Quinn van de partij is, en dit acteerkanon stelt wederom niet teleur, ondanks dat hij nogal ongelukkig gecast is als opstandige Arabier. Mevrouw O'Neill is duidelijk vooral ingehuurd voor haar looks en de nomaliter voor een bijrol in te huren Sarrazin heeft hier de eigenlijke hoofdrol en doet dat wat onopvallend doch heel behoorlijk. Al met al een wat oppervlakkige avonturenfilm, onevenwichtig ook(ergens in het midden worden we bijvoorbeeld plotseling getrakteerd op een niet al te bijzondere song), maar vervelend wordt het ondanks de te lange speelduur nooit. Redelijk, zeker als je er rekening mee wil houden dat dit overduidelijk een productie uit de seventies is. Verwacht dus geen overdonderend spektakel, maar meer een halfslachtige poging om een exotisch verhaal te vertellen.

avatar van clubsport
Ik heb me wel redelijk vermaakt met dit behoorlijk geromantiseerde verhaaltje over een amerikaanse senator dochter die er vandoor gaat met een nomadenleider .
Door de muziek besefte ik dat ik deze film lang geleden al eens gezien moet hebben of mijn ouders hadden de soundtrack , ik herkende de muziek in ieder geval vrij duidelijk .