Washington Square (1997)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Agnieszka Holland
met Jennifer Jason Leigh, Ben Chaplin en Albert Finney

Catherine Sloper heeft in Morris Townsend de man van haar dromen gevonden. Haar plannen om met hem te trouwen vinden grote weerstand bij haar vader, aangezien hij denkt dat Townsend alleen in haar geld geïnteresseerd is. Catherine is echter vastbesloten haar hart te volgen, ook al zal dit onterving betekenen.

Zoveelste film over de onverenigbaarheid van enerzijds liefde en anderzijds welstand.
Wat lang uitgesponnen, maar steunend op de meer dan degelijke acts van gevestigde toppers als Albert Finney en Maggie Smith en niet in het minst op deze van een overtuigende Jennifer Jason Leigh.
Geen absolute voortrekker van het genre maar toch heel behoorlijk in beeld gebracht.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Prima verhaal...
Goed acteerwerk...
Wel bekende acteur Ben Chaplin...
Bekende actrice Maggie Smith (Harry Potter)...
Goed kwaliteit beeld, alleen 4:3...
(geen HD aanwezig)...
Goed geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...