Julie (1956)

Thriller

geregisseerd door Andrew L. Stone
met Doris Day, Louis Jourdan en Barry Sullivan

Julie Benton is pas getrouwd, maar gaat zich steeds meer ergeren aan de overdreven jaloezie van haar echtgenoot Lyle. Als hij bovendien toegeeft haar eerste echtgenoot vermoord te hebben, en dreigt ook haar te vermoorden als ze van hem wil scheiden, slaat ze op de vlucht, maar Lyle weet haar steeds weer te vinden.

avatar van matthijs_013
Sorry Doris Day, maar een film-noir-achtige thriller is niet voor je weggelegd. Ik zie haar liever als de feministische en dominante dame in komediefilms.

avatar van Kuck-x
Hmm. Ik snap de lage waardering voor deze film dus echt niet.
Vanaf de eerste scène is deze film doorspekt met spanning, die alleen maar groeit. Doris doet het geweldig overtuigend, ik leef met haar mee, roep haar toe: "Kijk uit," "Ga niet naar buiten", "Kijk dan, hij is het!".
Oké, het eind is wat slapjes. Vandaar mijn 9.

avatar van Brix
Kuck-x schreef:
Doris doet het geweldig overtuigend

Absoluut.
Serieuze rollen kon ze net zo goed aan als comedy.
Erg onderschat.

avatar van Kuck-x
Mooi, Brix, helemaal mee eens.
Nu weet ik tenminste zeker dat ik niet de enige ben.